Gierige acties

Ja ik ook en ik houd van het kraanwater uit mijn stadsie.

3 likes

Als je voor babyvoeding heet water nodig hebt, vinden jullie dan dat je er iets voor zou moeten betalen als je verder niks bestelt? (Het was in een museumrestaurant, dus niet dat ik zomaar ergens naar binnen was gestapt en enkel dit kwam vragen. Waar ik overigens door een Museumkaart wel gratis binnen was :p). Ik had er niet echt bij stilgestaan, maar later dacht ik van o had misschien wel een euro moeten/kunnen geven?

Ik vind van niet.

1 like

Ik vond dat zelf nooit een probleem. Kijk, je kan niet opeens een cola voor je baby geven ofzo.

Fooi is wel lief, maar zeker niet per se nodig imo

1 like

Ik zou dan wat voor mezelf besteld hebben denk ik. Maar volgens mij is dit wel normaal. Vond het zelf altijd heel eng als mensen dat aan mij vroegen omdat ik bang was dat het dan veel te warm was en ik die baby zou verbranden oid. Maar dat is weer een ander verhaal

4 likes

Ik heb in een all you can eat tapasrestaurant gewerkt en hier serveerden we helemaal geen kraanwater, behalve als mensen a la carte aten of voor medicijnen. En bij AYCE is het wel zo dat je je winst grotendeels haalt uit de verkoop van drankjes. Heb aardig wat kwade mensen gehad die het ONGEKEND en ABSURD vonden dat ze geen glas kraanwater bij hun glas wijn van 3,70 kregen terwijl ze zichzelf voor 17,50 helemaal het schompes in konden vreten.

Vind dat er voor beide kanten in dit geval iets in zit, maar ik snap vooral niet dat mensen dan als een klein kind gaan protesteren en zeuren wanneer ze geen glas water krijgen.

6 likes

Jaa dit heb ik ook! Als ik dan ergens anders ben voelt het water ook veel minder dorstlessend ofzo? Dus als ik dan weer thuis kom ga ik gelijk drinken

Heel lang geleden had ik via marktplaats geboden op een sims uitbereiding en diegene was ook akkoord gegaan, z’n adres gegeven (ik wilde het ophalen) en afgesproken. Paar uur later werd ik met 20 cent overboden… ik de volgende dag er naartoe en toen ik er was zei hij van ja sorry heb hem al verkocht. Voor 20 cent meer?? Vond en vind dat nog steeds zo achterlijk vooral omdat hij al akkoord was gegaan, mail dan even dat je liever dat bod van 20 cent meer wilt :’)

49 likes

Nee bij een op zichzelf staand restaurant :slight_smile:

Edit: het eten was hier ook wel zout hoor haha

1 like

Als iemand die in een museumrestaurant werkt kan ik je geruststellen. Bij ons zou je ook zeker gratis water krijgen en zou je lekker op je gemakje je baby een fles mogen geven. Fooi is altijd leuk natuurlijk maar zou dat echt niet verwachten

Edit: musea krijgen overigens een vergoeding voor bezoekers met een museumkaart hoor. Circa 2/3 van de entreeprijs. Dus je was geen gratis klant voor hun :wink:

5 likes

Ahah weet ik maar ik dacht dat iemand dan misschien zou zeggen van ā€œje hebt toegangsprijs betaaldā€ en dat was nu niet helemaal letterlijk het geval, vandaar :stuck_out_tongue:

1 like

We schenken wel kraanwater, gewoon niet meer als enige drankje. We hadden best vaak dat mensen een hele avond kraanwater dronken met niets anders ernaast, en ja, dat loopt toch echt wel op qua kosten als ze bijv in plaats daarvan spa blauw hadden gedronken.

En ik zeg niet dat ik alleen water bijvul als iemand zijn wijn niet opheeft? Ik zeg dat ik dat dan wel doe, maar heb er inderdaad niet bijverteld dat we het in andere gevallen ook doen. Wat dat betreft hebben we niet echt een vaste richtlijn, als mensen ā€˜gewone’ drankjes bestellen doen we echt niet moeilijk over water ernaast aanvullen, ongeacht of ze het al wel of niet ophebben.

1 like

Sowieso als je alleen maar kraanwater wil drinken omdat het gratis is, blijf dan thuis? Uiteten gaan / wat drinken is een luxe ja en geen verplichting. Vind het echt totaal geen probleem voor iemand met medicijnen, naast koffie / wijn wat dan ook. Maar neem wel minimaal een betaalde consumptie.

14 likes

Ik drink eigenlijk nooit zoveel water in een restaurant. Dan heb ik minder plek voor het eten :flushed:

8 likes

Zo komen sommige verhalen hier niet over. Heb meer het idee dat mensen dan maar ergens aanschuiven, een paar gratis water drinken en doorgaan.

Kan ook door m’n eigen ref.kader komen dat ik het zo opvat. Heb namelijk in de horeca gewerkt bij een kinderboerderij (natuurlijk gratis!). Er kwamen dan echt wel mensen die hun kinderen buiten bij ons horeca tentje in de zandbak neerzette en dan zelf kraanwater wilden. Dan vind ik het dus wel asociaal.

2 likes

Ik zie het als klant ook wel zo, als er een karaf water wordt aangeboden (zoals vaak in Italiƫ of Frankrijk, soms gratis, soms tegen een kleine vergoeding) bestel ik makkelijker een glas wijn bij het eten, anders ben ik al gauw 3 euro kwijt aan een glas Spa of Chaudfontaine en dan laat ik het daar ook bij.
Misschien gierig, maar ik vind het water in Vlaanderen echt overpriced, vaak zelfs duurder dan een pintje… kraanwater vragen is hier volgens mij niet zo gebruikelijk, kom het zelf maar zelden tegen.

3 likes

Ik bestel best vaak een glas water naast mijn wijn of koffie als ik ergens iets ga drinken. Nooit bij stil gestaan dat dit hinderlijk kan zijn.

1 like

Ik vind kraanwater gewoon het allerlekkerst bij mijn eten. :slightly_frowning_face:

7 likes

Bestel of vraag je dat altijd?
Bestellen lees ik als betalen ervoor
Vragen als gratis erbij vragen

Vragen, sorry staat er niet goed
Ik vind het eerlijk gezegd best normaal om bij een koffie een klein glaasje water te krijgen. Maar ik zou niet boos worden als ik het niet gratis krijg.

5 likes