Gierige acties

ja zo zie ik het indd ook

Nee, ik geef standaard heet/warm water gratis als het om baby’s gaat. Meestal gaat het dan ook direct in het flesje, dus heb geen wantrouwen. Verwacht hier ook geen fooi bij, ik vind het niet meer dan normaal om die dienst te verlenen, haha.

Verder vragen sommige klanten bij ons ook vaak kraanwater, en dan zeg ik dat ik de prijs van een flesje water moet afrekenen. Of ik geef ze een beker zodat ze het bij de toiletten kunnen vullen (toiletten zijn niet van ons)

Een waterbakje voor een hond geef ik ook gewoon standaard mee trouwens.

1 like

Ik bestel eigenlijk altijd water bij een glaasje koffie of wijn en heb daar ook nooit problemen mee (behalve bij €5 pizza, maar daar halen ze de winst gewoon uit het drinken dus begrijpelijk) En toen ik in de horeca werkte deden we ook nooit moeilijk over water bij je wijn/koffie/eten/babyvoeding of voor je hond whatever.

Het zou alleen nooit in mij opkomen om in een café oid niets anders te bestellen dan water, of je er nou om moet vragen of het direct krijgt. Een café draait vooral op inkomsten van drinken en ook in een restaurant wordt het merendeel van de winst gemaakt via drank. Dan is het gewoon gierig mensen voor je te laten werken terwijl je alleen kraanwater drinkt, wat je nota bene ook op het toilet, zonder service, kan vinden. En zoveel mensen hebben tegenwoordig een eigen flesje water mee. Water bij het eten of een andere bestelling is idd gewoon service. Je verkoopt denk ik ook simpelweg meer wijn als je mensen er kraanwater bij geeft.

3 likes

Ik ben ook een keer betrapt, dus ik durf het ook niet meer :joy:

1 like

Ik heb in BelgiĂ« al gehad dat ik water bestelde en dat ze vroegen of ik kraantjeswater wou! Ik bestel nu altijd zo bvb: ‘voor mij een glas witte wijn en een glas water aub’ in de hoop dat ik kraantjeswater krijg haha (maar dan krijg je meestal een flesje)

1 like

Ik bestel vaak kraanwater omdat dat veel duurzamer is dan een flesje water. Ik bied soms ook aan daar dan de prijs van een mineraalwater voor te betalen maar dat hoeft dan niet.

16 likes

Ik vind dit echt heeel raar van mezelf omdat ik eigenlijk nooit gierig wat eten betreft ben, maar sinds ik op Schiphol eens een pot speculaasspread niet in mijn handbagage mee kon nemen en dus moest achterlaten, heb ik nooit 5/6 euro willen uitgeven aan een pot waar ik woon. Nu ben ik er sinds kort achter dat er mini’s zijn op mijn vriends werk en heb ik er inmiddels al een stuk of 15 gestolen en nog stééds niet geproefd??? Echt een rare principekwestie, terwijl ik wel met gemak 18 euro uitgeef aan een fles wijn die ik wil proeven ofzo haha.

6 likes

Ongevraagde tip: de speculaaspasta van de Lidl smaakt hetzelfde als die van het bekende merk, ze hebben ook een crunchy variant met stukjes

1 like

Wat een bijzondere reactie.
Kraantjeswater bestellen komt in Antwerpen ik ieder geval vaak voor.

Heuh wat bedoel je met ‘wat een bijzondere reactie’?

Dat je vind dat je kraantjewater maar thuis moet drinken vind ik raar.
Flessenwater is minder duurzaam, en juist duur. En ik vind kraantjeswater juist lekker, zeker bij koffie of wijn.

Ik denk dat je met een andere reactie in je hoofd zit haha. Ze heeft helemaal niet gezegd dat je dat thuis moet drinken :stuck_out_tongue:

HAHA inderdaad het moest naar Esperanza
 goedemorgen
 sorry!

2 likes

Ik woon ook in Antwerpen en zie op een paar plekken gewoon al karaffen met kraanwater staan die mensen zo naar hun tafel kunnen meenemen. Vind ik ook wel slim en een fijne service!

1 like

In Utrecht bij restaurant Kartoffel hebben ze een kraantje in de muur waar je zelf uit kan tappen! Gewoon gratis, echt heel netjes vind ik.

8 likes

Ik moest gister met 3 vrienden met de taxi, meestal bel ik het standaard taxibedrijf htmc in Den Haag, maar nu pakte we gewoon een taxi die daar stond. Meneer is onderweg zeker 3!! keer gestopt om de weg te vragen aan mij, en google maps lukte hem niet, waardoor we steeds 5 min stil stonden. Elke keer reed hij express verkeerd, dus dan vertelde ik dat hij rechtdoor moest, en dan sloeg hij links af etc. Maargoed die teller bleef natuurlijk lopen :smiley: Dus toen ik uitstapte betaalde ik, en moest ik 4,55 terug krijgen. Hij gaf mij 4 euro met de vraag “goed zo?” en toen riep ik heel duidelijk, nee! Ik krijg 4,55 terug! En toen gaf hij boos die 55 cent.

Maar sorry hoor, de teller ging onnodig omhoog met dat steeds 5 minuten stil staan, en hallo je bent taxichauffeur dus doe niet zo gek? En dan nog uit jezelf besluiten dat je fooi krijgt. Ben je mal

28 likes

Ja hij wist het volgens hem wel uit zijn hoofd. Echt bizar. Hij vroeg ook steeds welke kant hij op moest, maar ik ken niet heel den haag op mijn duimpje, dus idk? Zat echt in die taxi van wat de fuck. En ik wil wel een klacht indienen, maar aan de andere kant denk ik dat het weinig nut heeft. Mijn woord tegen dat van hem

en dit mogen ze ook echt doen? jezus

Ik woon sinds kort in Stockholm en hier is gratis water bij je lunch juist super normaal. Iedere lunchplek heeft sowieso een plek met allemaal glazen en een kraan zodat je zelf kan pakken. Ging een wereld voor mij open.

14 likes

Nee ook niet, ook helemaal niet aan gedacht om eerlijk te zijn. Echt super stom, maar een goede les voor de volgende keer!

1 like