Gierige acties

Wat een bijzondere reactie.
Kraantjeswater bestellen komt in Antwerpen ik ieder geval vaak voor.

Heuh wat bedoel je met ‘wat een bijzondere reactie’?

Dat je vind dat je kraantjewater maar thuis moet drinken vind ik raar.
Flessenwater is minder duurzaam, en juist duur. En ik vind kraantjeswater juist lekker, zeker bij koffie of wijn.

Ik denk dat je met een andere reactie in je hoofd zit haha. Ze heeft helemaal niet gezegd dat je dat thuis moet drinken :stuck_out_tongue:

HAHA inderdaad het moest naar Esperanza… goedemorgen… sorry!

2 likes

Ik woon ook in Antwerpen en zie op een paar plekken gewoon al karaffen met kraanwater staan die mensen zo naar hun tafel kunnen meenemen. Vind ik ook wel slim en een fijne service!

1 like

In Utrecht bij restaurant Kartoffel hebben ze een kraantje in de muur waar je zelf uit kan tappen! Gewoon gratis, echt heel netjes vind ik.

8 likes

Ik moest gister met 3 vrienden met de taxi, meestal bel ik het standaard taxibedrijf htmc in Den Haag, maar nu pakte we gewoon een taxi die daar stond. Meneer is onderweg zeker 3!! keer gestopt om de weg te vragen aan mij, en google maps lukte hem niet, waardoor we steeds 5 min stil stonden. Elke keer reed hij express verkeerd, dus dan vertelde ik dat hij rechtdoor moest, en dan sloeg hij links af etc. Maargoed die teller bleef natuurlijk lopen :smiley: Dus toen ik uitstapte betaalde ik, en moest ik 4,55 terug krijgen. Hij gaf mij 4 euro met de vraag “goed zo?” en toen riep ik heel duidelijk, nee! Ik krijg 4,55 terug! En toen gaf hij boos die 55 cent.

Maar sorry hoor, de teller ging onnodig omhoog met dat steeds 5 minuten stil staan, en hallo je bent taxichauffeur dus doe niet zo gek? En dan nog uit jezelf besluiten dat je fooi krijgt. Ben je mal

28 likes

Ja hij wist het volgens hem wel uit zijn hoofd. Echt bizar. Hij vroeg ook steeds welke kant hij op moest, maar ik ken niet heel den haag op mijn duimpje, dus idk? Zat echt in die taxi van wat de fuck. En ik wil wel een klacht indienen, maar aan de andere kant denk ik dat het weinig nut heeft. Mijn woord tegen dat van hem…

en dit mogen ze ook echt doen? jezus

Ik woon sinds kort in Stockholm en hier is gratis water bij je lunch juist super normaal. Iedere lunchplek heeft sowieso een plek met allemaal glazen en een kraan zodat je zelf kan pakken. Ging een wereld voor mij open.

14 likes

Nee ook niet, ook helemaal niet aan gedacht om eerlijk te zijn. Echt super stom, maar een goede les voor de volgende keer!

1 like

Staat in mijn contract.

En het gaat ook om de beleving natuurlijk. Ik kan thuis ook wel een glas wijn inschenken of eten voor mezelf koken natuurlijk, maar ik vind het leuk om dat ook buiten de deur in een restaurant te doen.

Haha ik dacht al wtf zeg ik verkeerd???

Ja, hier in Berlijn ook. Elk café heeft karaffen water (vaak zelfs met wat komkommer of citroen erin) met glazen op de bar staan, en bij restaurants e.d. kun je ook gewoon kraanwater krijgen zonder problemen.

6 likes

@kika ja zelfde hier in Zweden. Echt super chill want je zit nooit met gedoe om vragen naar kraanwater maar kunt het gewoon overal pakken.

Oh @NothingAboutSam lees nu net jouw post. Ik was in het begin ook echt verbaasd en nu moet ik altijd even omschakelen als ik weer ik Nederland ben, dat dat hier niet standaard is.

3 likes

In de stad waar ik nu woon is er een soort uber en dat is zo fijn dat de prijs van tevoren vast staat, ongeacht of er file staat of de chauffeur raar doet. Voelt ook veel veiliger zo, zou nooooit een taxi op straat aanhouden.

1 like

Oh dat klinkt fijn! Lijkt me ook een stuk veiliger!

1 like

Waarom vind je über veiliger dan een gewone taxi? @soarin