Ik woon sinds kort in Stockholm en hier is gratis water bij je lunch juist super normaal. Iedere lunchplek heeft sowieso een plek met allemaal glazen en een kraan zodat je zelf kan pakken. Ging een wereld voor mij open.
Nee ook niet, ook helemaal niet aan gedacht om eerlijk te zijn. Echt super stom, maar een goede les voor de volgende keer!
Staat in mijn contract.
En het gaat ook om de beleving natuurlijk. Ik kan thuis ook wel een glas wijn inschenken of eten voor mezelf koken natuurlijk, maar ik vind het leuk om dat ook buiten de deur in een restaurant te doen.
Haha ik dacht al wtf zeg ik verkeerd???
Ja, hier in Berlijn ook. Elk café heeft karaffen water (vaak zelfs met wat komkommer of citroen erin) met glazen op de bar staan, en bij restaurants e.d. kun je ook gewoon kraanwater krijgen zonder problemen.
@kika ja zelfde hier in Zweden. Echt super chill want je zit nooit met gedoe om vragen naar kraanwater maar kunt het gewoon overal pakken.
Oh @NothingAboutSam lees nu net jouw post. Ik was in het begin ook echt verbaasd en nu moet ik altijd even omschakelen als ik weer ik Nederland ben, dat dat hier niet standaard is.
In de stad waar ik nu woon is er een soort uber en dat is zo fijn dat de prijs van tevoren vast staat, ongeacht of er file staat of de chauffeur raar doet. Voelt ook veel veiliger zo, zou nooooit een taxi op straat aanhouden.
Oh dat klinkt fijn! Lijkt me ook een stuk veiliger!
Omdat er van te voren een prijs vast staat en je deze met de app betaald. Geen gedoe met cash en dat ze net doen alsof ze geen wisselgeld hebben en ook geen kans dat je opgelicht wordt. Moet wel zeggen dat ze hier een vergelijkbare app als uber hebben en niet uber zelf, maar het is wel hetzelfde concept.
Ik kom er net achter dat een vriendin mij nooit heeft terug betaald voor een cadeau voor een andere vriendin dat ik heb voorgeschoten. Is iets minder dan een maand geleden en het gaat om een tientje, zouden jullie er nog om vragen?
Ja
Ja! Ik vind het bij drankjes bijvoorbeeld wat moeilijker, omdat je dan ook kunt denken dat jij gewoon getrakteerd hebt, maar met een gezamenlijk cadeau vind ik van wel!
Ik vind een uber veiliger dan die random taxi’s die meestal op straat staan. Het liefst heb ik gewoon het normale taxibedrijf van Den Haag/de stad waar ik in zit. Vind random taxi’s altijd wat eng
Oh zo, qua geld bedoel je! Dan snap ik het, ik dacht dat je nog een ander veiligheidsaspect bedoelde
Ik heb het gevraagd! Voelt toch altijd een beetje stom, ik heb het ook totaal niet gemist totdat ik vandaag mijn afschriften bekeek. Ze heeft het overgemaakt en het is ook wel geld waar ik ‘recht’ op heb natuurlijk.
Dat is helemaal rot, ik voel me in zo’n situatie iedere keer stom omdat ik er dan weer over begin maar uiteindelijk is het gewoon stom van de ander dat hij/zij het steeds vergeet en niet vanuit zichzelf doet. @Wonderland, ze heeft destijds gevraagd hoeveel het was dus ik ging er vanuit dat ze het over had gemaakt maar blijkbaar was ze het vergeten. Geen probleem natuurlijk, maar zorgt toch altijd voor wat ongemak voor mijn gevoel.
Jaa, toen mijn vriend nog in Utrecht woonde, nam ik soms zelfs een extra flesje meer om te vullen als ik weer naar huis ging bahaha zoo overdreven, maar dat water is zo lekker. Het was ook altijd lekker koud.
Ik heb dit laatst meegemaakt bij ene restaurant, zat toen aan een reeks medicatie ooa verschillende antibiotica omdat ik bijna geopereerd zou worden, 1 was een poeder en de andere pillen, dus ik vroeg om een klein en groot glas water voor mijn medicatie, zegt die mevrouw opeens met ene verheven stem JAJA DIE SMOES HEBBEN WE EERDER GEHOORD. Terwijl ik daar al met Mn medicamenten in Mn hand zat. We hadden ook een beste bestelling gedaan omdat het het laatste maal zou zijn voor ik geopereerd zou worden (operatie was aan Mn mond/kaak) en het was nou ook niet zo dat ik het gratis wou ofzo. Maar medicatie innemen met een glas poederwater was gewoon een onmogelijke optie. Nou echt he, kom daar nooit weer…