Gierige acties

Normaal bestellen we spareribs altijd via hun eigen site, omdat je dan gratis een blikje drinken krijgt. Maar ivm de korting via thuisbezorgd hebben we natuurlijk gekozen voor thuisbezorgd.nl (gierige actie nr 1).

Wetend dat het op zondagavond erg druk is, hebben we na 1,5 uur gebeld met de vraag waar het eten bleef. Uitgebreide excuses en ivm het ongemak kregen we 2 gratis blikjes drinken (gierig actie nr 2, want we wisten dat het druk zou zijn en het wat langer kon duren).

9 likes

Jeetje dat gaat wel ver hoor! Ook heel overdreven hoe ze reageert, snap dat je er niet meer komt

Als ik zonder te vragen een glas of karaf kraanwater (bij mijn wijn of koffie) krijg vind ik dat zo’n goede service. Ik ben echt een pietlut met fooi, maar dan kunnen ze echt op een goede fooi rekenen. Ik vind dat zo gastvrij. Net als je jas aannemen. Snap eigenlijk niet dat niet ieder restaurant dit doet. (Behalve all you can eat of super budget plekken misschien.)

14 likes

Gierige actie van mezelf: ging laatst met een vriendin eten en we verzinnen dan altijd van te voren welk gerecht we gaan eten, niet vanaf een recept maar gewoon een gerecht. Alleen zij doet altijd boodschappen (heeft altijd meer tijd dan ik voor het eten), alleen haalt ze in mijn ogen echt elke keer onnodig duurdere dingen. Duurdere pasta, tóch nog dat wijntje en 3 pakken verse kruiden bijv. Ik ben dan steeds (veel) duurder uit dan wanneer ik hetzelfde zelf zou koken en dat vind ik stom. Nu had ik laatst een gerecht bedacht en haar zelfs alvast lijstje ingrediënten gegeven. Heeft ze dus WEER echt extra speciaalbier en andere meuk bijgehaald (onnodig en gerecht werd er niet beter van) en nu stel ik haar tikkie echt al twee weken uit om te betalen en twijfel echt of ik er niet 5 euro vanaf haal als protest. Ja ik ben gierig :sweat_smile:

4 likes

Je kan dit prima keer aangeven toch? Dat je met liefde recepten en boodschappen bedenkt, maar lijstje niet voor niets opsteld, en er dan voor jou geen extra boodschappen bij hoeven!

6 likes

@FISSA @DoornRoosje ja denk dat jullie absoluut gelijk hebben hoor, maar ik vind dat lastig om te brengen want haar intentie is vast niet slecht haha. Nog even bedenken hoe ik dit ga aanpakken alleen , wel slim om keer te zeggen.

Maar waarom moet dat dan gratis zijn? Bestel gewoon een fles of flesje spa blauw erbij als je niet zonder kan

9 likes

Nee maar jij bedoelt het ook niet slecht! Ik denk dat ze het inderdaad helemaal niet door heeft dus dan hoeft het juist geen ding te zijn! ‘Joh ik wil beetje op de financien letten, zullen we voor bijv verse kruiden gaan maar dan wel normale pasta?’. En als je wijntje erbij wil doen en je eet toch regelmatig samen, kan je ook wijntje 1+1 scoren, en die ander voor de volgende keer doen!

1 like

Ik vraag altijd specifiek om kraanwater zodat er geen misverstanden over ontstaan. En dan zeg ik ‘is het misschien mogelijk om er een glas kraanwater bij te krijgen?’

1 like

@Itsu dat is echt heel aso hoor. Ten eerste is hey best normaal om wat water bij de wijn te krijgen en ten tweede vroeg je niet om bruiswater. Er zijn genoeg mensen die geen spa rood ‘lusten’ dus om dat ongevraagd te brengen kan echt niet! Wat heb je gezegd?

1 like

Oke als je het zo bekijkt dan vind ik wel dat je gelijk hebt. Ik vergeleek het water met bijv. een flesje cola. Maar dat misschien inderdaad niet op gelijke hoogte aangezien cola niet uit de kraan komt.

1 like

Net was hier een collecte aan de deur. Ik kwam er alleen achter dat er geen kleingeld in huis is. Volgens mij geloofde de collectant me niet, ik voel me dan zo gierig.

Ja :heart_eyes: zag net wel dat er een quooker bestaat waar bruisend water uit komt. Dus is wel een stap in de goede richting

3 likes

Kon je er niet bij pinnen? Was echt chill toen ik ontdekte dat dat bij sommige kan!

Nee dat ging niet, misschien was het goede doel niet groot genoeg. Het was iets met kinderen?

1 like

Haha niet groot genoeg, omdat het kinderen zijn. Ik ga echt stuk om niks :joy:

28 likes

Serieus? Ik vind collecteren gewoon veredeld bedelen. Tyf op joh met die zooi aan m’n deur. Je verstoort m’n privacy en dan wil je ook nog geld hebben voor een doel wat ik noch ken noch interesse voor heb. Ik geef elke maand aan een paar goede doelen waar ik dan aan wil besteden, maar dat collecteren is gewoon mensen voor het blok proberen te zetten en inspelen op zogenaamd schuldgevoel.

23 likes

“Nee ik haat kinderen, doei”

22 likes

“mag ik zelf bepalen wat ik doe met MIJN geld”

4 likes

Er kwam laatst een jongen voor het goede doel aan de deur, ik stond al klaar om een euro te geven maar toen bleek het om een doneer abo te gaan?? Want ja ze mochten geen geld mee op straat blabla. Ik onderbrak halverwege zn verhaal met een ‘laat maar ik ga me sowieso niet inschrijven sorry doei, je had een euro kunnen krijgen’

3 likes