Gierige acties

Oke als je het zo bekijkt dan vind ik wel dat je gelijk hebt. Ik vergeleek het water met bijv. een flesje cola. Maar dat misschien inderdaad niet op gelijke hoogte aangezien cola niet uit de kraan komt.

1 like

Net was hier een collecte aan de deur. Ik kwam er alleen achter dat er geen kleingeld in huis is. Volgens mij geloofde de collectant me niet, ik voel me dan zo gierig.

Ja :heart_eyes: zag net wel dat er een quooker bestaat waar bruisend water uit komt. Dus is wel een stap in de goede richting

3 likes

Kon je er niet bij pinnen? Was echt chill toen ik ontdekte dat dat bij sommige kan!

Nee dat ging niet, misschien was het goede doel niet groot genoeg. Het was iets met kinderen?

1 like

Haha niet groot genoeg, omdat het kinderen zijn. Ik ga echt stuk om niks :joy:

28 likes

Serieus? Ik vind collecteren gewoon veredeld bedelen. Tyf op joh met die zooi aan m’n deur. Je verstoort m’n privacy en dan wil je ook nog geld hebben voor een doel wat ik noch ken noch interesse voor heb. Ik geef elke maand aan een paar goede doelen waar ik dan aan wil besteden, maar dat collecteren is gewoon mensen voor het blok proberen te zetten en inspelen op zogenaamd schuldgevoel.

23 likes

“Nee ik haat kinderen, doei”

22 likes

“mag ik zelf bepalen wat ik doe met MIJN geld”

4 likes

Er kwam laatst een jongen voor het goede doel aan de deur, ik stond al klaar om een euro te geven maar toen bleek het om een doneer abo te gaan?? Want ja ze mochten geen geld mee op straat blabla. Ik onderbrak halverwege zn verhaal met een ‘laat maar ik ga me sowieso niet inschrijven sorry doei, je had een euro kunnen krijgen’

3 likes

Precies dit! Terwijl ik achter de kinderwagen loop of m’n kid naast me staat :joy:

3 likes

Kleine alcoholisten

12 likes

sinds ik zelf 1 schrale zaterdag donateurs heb staan werven op straat ben ik nooit meer zelf donateur geworden. Die mensen, mijn collegas dus die bewuste zaterdag, staan daar voor minstens €10 per uur en een leuke bonus per zoveel binnengehaalde klanten dus voel je vooral niet schuldig als je nee zegt.

Mensen die jaarlijks meelopen met de collecteweek van goed doel x geef ik wel altijd aan.

8 likes

Ik heb ooit ook een hele erge collectant gehad, ze zei iets heel vreemds bij de supermarkt, ook van ja ga maar dure boodschappen doen terwijl er kinderen dood gaan, ik hoop dat je er lekker van kan slapen. Ik heb een klacht ingediend en dat werd heel serieus genomen.

15 likes

Oh ja collectanten, vreselijk! Hier is er ooit eentje geweest van de Hartstichting die ineens gewoon binnen stond :flushed::face_with_raised_eyebrow:.

Wij zaten lekker in de tuin te eten (was zomer) en zij had blijkbaar een paar keer aangebeld, maar dat hoor je bij ons dus niet als je buiten zit. Mevrouw is toen gewoon via de achterdeur (zit aan de zijkant van ons huis en is overdag altijd open want klein dorp) naar binnen gegaan. De hond rende ineens heel hard blaffend naar binnen, dus ik dacht dat er visitie was. Is het een wildvreemde. Daar was ik absoluut niet van gediend en dat heb ik haar meteen goed duidelijk gemaakt en uiteraard een klacht ingediend. Sowieso niets gedoneerd toen.

15 likes

Ik kreeg pasgeleden 2 jonge meisjes aan de deur van max 8 jaar die vroegen of ik pepernoten wilde kopen voor een bepaald fonds.

Ik heb gewoon gezegd dat mijn oudere helaas niet thuis waren.

43 likes

Zo te zien een impopulaire mening, maar ik vind collectanten vaak heel aandoenlijk ofzo. Ik geloof niet dat we met collecteren veel bereiken, maar heb veel respect voor collectanten. Vind het geen veredelde bedelaars, maar mensen die door regen en wind hun best doen om iets voor een ander te betekenen. Ik geef meestal wat, maar ook als ik geen kleingeld heb doe ik in ieder geval open en wens ik ze veel succes en een fijne avond.

51 likes

Maar collectanten zijn ook heel anders vind ik dan die mannetjes voor een nieuw energieabonnement of zonnepanelen of een donateurabbo van minstens 10e per maand.

3 likes

Ik vind bijna alle goede doelen kut. Nu ben ik vast de ultieme Scrooge maar goed.

8 likes

Vind ik ook! Maar het ging in de posts voor mij (ook) over collectanten.