Gierige acties

Precies dit! Terwijl ik achter de kinderwagen loop of m’n kid naast me staat :joy:

3 likes

Kleine alcoholisten

12 likes

sinds ik zelf 1 schrale zaterdag donateurs heb staan werven op straat ben ik nooit meer zelf donateur geworden. Die mensen, mijn collegas dus die bewuste zaterdag, staan daar voor minstens €10 per uur en een leuke bonus per zoveel binnengehaalde klanten dus voel je vooral niet schuldig als je nee zegt.

Mensen die jaarlijks meelopen met de collecteweek van goed doel x geef ik wel altijd aan.

8 likes

Ik heb ooit ook een hele erge collectant gehad, ze zei iets heel vreemds bij de supermarkt, ook van ja ga maar dure boodschappen doen terwijl er kinderen dood gaan, ik hoop dat je er lekker van kan slapen. Ik heb een klacht ingediend en dat werd heel serieus genomen.

15 likes

Oh ja collectanten, vreselijk! Hier is er ooit eentje geweest van de Hartstichting die ineens gewoon binnen stond :flushed::face_with_raised_eyebrow:.

Wij zaten lekker in de tuin te eten (was zomer) en zij had blijkbaar een paar keer aangebeld, maar dat hoor je bij ons dus niet als je buiten zit. Mevrouw is toen gewoon via de achterdeur (zit aan de zijkant van ons huis en is overdag altijd open want klein dorp) naar binnen gegaan. De hond rende ineens heel hard blaffend naar binnen, dus ik dacht dat er visitie was. Is het een wildvreemde. Daar was ik absoluut niet van gediend en dat heb ik haar meteen goed duidelijk gemaakt en uiteraard een klacht ingediend. Sowieso niets gedoneerd toen.

15 likes

Ik kreeg pasgeleden 2 jonge meisjes aan de deur van max 8 jaar die vroegen of ik pepernoten wilde kopen voor een bepaald fonds.

Ik heb gewoon gezegd dat mijn oudere helaas niet thuis waren.

43 likes

Zo te zien een impopulaire mening, maar ik vind collectanten vaak heel aandoenlijk ofzo. Ik geloof niet dat we met collecteren veel bereiken, maar heb veel respect voor collectanten. Vind het geen veredelde bedelaars, maar mensen die door regen en wind hun best doen om iets voor een ander te betekenen. Ik geef meestal wat, maar ook als ik geen kleingeld heb doe ik in ieder geval open en wens ik ze veel succes en een fijne avond.

51 likes

Maar collectanten zijn ook heel anders vind ik dan die mannetjes voor een nieuw energieabonnement of zonnepanelen of een donateurabbo van minstens 10e per maand.

3 likes

Ik vind bijna alle goede doelen kut. Nu ben ik vast de ultieme Scrooge maar goed.

8 likes

Vind ik ook! Maar het ging in de posts voor mij (ook) over collectanten.

Ik heb zo’n mooie stikker op de deur, geen last meer van mensen aan mn deur :grin:

Dat vind ik ook wel weer anders. Bij collectanten en dus niet die heel een abonnement werven maar gewoon eenmalig wat geld geef ik vrijwel altijd wat, ook omdat je dan de vrijheid hebt om zelf te bepalen wat je eenmalig wilt geven.

Ja ik vind ook dat er een beetje overdreven wordt gedaan? Die mensen zijn vrijwilligers die 1 week per jaar geld komen vragen voor een goed doel, nou wat erg zeg :’)
Het is natuurlijk een ander verhaal als ze zo asociaal doen als in sommige berichten.

26 likes

Jezus, dat vind ik echt een overdreven reactie. Dat jij al genoeg aan goede doelen geeft (really?) prima, maar mensen die zich inzetten voor een goed doel (meestal met het doel om anderen te helpen) bedelaars noemen vind ik echt aso.

10 likes

Of zo’n snotjoch, type student die zijn volgende kappersbeurt blijft uitstellen met een liter gel het gevaarte naar achteren kamt: “Meisje, voor 1 biertje minder…” “Het is mevrouw voor jou.” Doei. :'D

16 likes

I know. Het zijn echt bepaalde types die voor dat werk kiezen en het vaak voor langere tijd volhouden. Op verjaardagen van studenten pikte ik ze er ook altijd zo uit. En dan verbaast zijn dat je al weet wat ze studeren etc. :stuck_out_tongue: Jongens, jullie zijn wandelende clichés.

5 likes

Haha mooi dat nu hier een andere (vriendelijke) mening is gegeven over collectanten, je blijkbaar vindt dat dat de deur opent om mij meteen als asociaal te bestempelen. Ik vind de manier waarop je mij persoonlijk aanvalt niet prettig en onnodig.

Ik noem collectanten veredelde bedelaars, en dat is feitelijk ook zo gezien het woord ‘bedelen’ geld of diensten vanuit liefdadigheid vragen betekent. Dat zij bedelen voor een “goed doel”, verandert niets aan het feit dat ze je privéleven binnenvallen om om een aalmoes te vragen. Zoals ik al aangaf (ook al zet je daar blijkbaar, willekeurig, je vraagtekens bij) heb ik niets tegen goede doelen, maar krijg ik van collecteren een negatieve connotatie met dat goede doel. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik erger me en ik ga deze vreemde traditie ook niet in stand houden door geld te geven, al is het maar een euro.

2 likes

Wat een nare, negatieve mening.

10 likes

Er is volgens mij ook een groot verschil tussen die jonge knullen en meisjes die bij de Albert Heijn nieuwe leden zoeken voor een goed doel en mensen die 1x per jaar met een bus komen collecteren. Die knullen bij de Albert Heijn krijgen er voor betaald dus die zullen waarschijnlijk niet eens echt geven om het goede doel. Die collectant die 1x per jaar aan de deur komt doet dat vrijwillig en meestal omdat hij/zij echt in dat doel gelooft of op één of andere manier een binding heeft met dat doel. Daarnaast is er natuurlijk ook een groot verschil tussen lid moeten worden en maandelijks 5 euro van je rekening afgeschreven krijgen en 1x een euro in een bus stoppen.

41 likes

Ik heb ook niets tegen de collectanten zelf, ik heb er best respect voor dat je je tijd en energie inzet voor een goed doel, sterker nog ik heb vroeger zelf ook gecollecteerd. Misschien heeft dat ook mijn beeld nu wel gevoed, want veel mensen zijn chagrijnig of doen de deur gewoon niet open, terwijl je ze door het raam tv ziet kijken.

Naast dat hecht ik gewoon heel veel waarde aan mijn privacy en privetijd, ik kan t ook niet waarderen als mensen die ik ken opeens aanbellen. Ik ben altijd vriendelijk en netjes tegen collectanten of jehova’s of whoever, maar vanbinnen blijf ik denken: laat me met ruuuuust.