Omg die kranten, dat is echt mijn relatieleed. Ik neem die nooit aan, omdat ze idd gelijk een praatje afsteken etc. Mijn vriend daarentegen, rukt het uit hun handen en voordat ze wat kunnen zeggen: ‘Bedankt!’ en loopt dan door met die krant onder zn arm. Ze blijven altijd zo verbouwereerd achter.
Haha, dat snap ik wel.
Als die mensen al beginnen met de vraag ‘mag ik wat vragen’ terwijl je nog 3 meter van ze af loopt zeg ik altijd gewoon doodleuk ‘nee’, dan kijken ze ook echt van wtf just happend.
Misschien wel gierig asociaal.
Ik zeg vaak: ‘ja en dat heb je net gedaan 

’ en dan loop ik door. Echt het meest stomme, kijk-mij-nou-eens-scherp-en-grappig-zijn antwoord ooit, maar wel effectief haha.
Deze werkt ook heel goed als je het snel en supervriendelijk zegt: ikloopevendoordankjewellllll! 

Ik doe bijen, schildpadden en de waddenzee. Bijen omdat we zonder de bij er niet meer zijn, waddenzee omdat het een uniek natuurgebied is waarvan ik niet wil dat het verdwijnt, en de schildpadden omdat die zich zo moeilijk kunnen verweren tegen stropers die het op hun eieren hebben voorzien. Ook wordt in sommige hun landen hun vlees gegeten. Dan ligt daar een schildpad op zijn rug terwijl mensen het vlees eruit snijden. Het kan dagen duren voordat de schildpad daaraan overlijdt.
Hahaha dat is wel een mooie actie.
Ben te schijterig om dat ook zo te doen.
niet de egel opvang?

Ik kan ook geen nee zeggen. Ik word meestal donateur en boek dan het geld terug

Ja, sommige zijn echt goed hè
Slim, wist niet dat dat kon!
En nu? Ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is, want zij hebben dus al enige (geruime?) tijd nu geld van vrienden misbruikt (gestolen?). Zijn ze nog vrienden, moeten ze het terugbetalen?
Maar… maar…HOE DURF JE DIT TE DOEN?
Hoe reageerden de anderen? Wat is er uiteindelijk uit voort gekomen? Want zij hebben van jullie gestolen eigenlijk.
Wow, ik vind dit al echt meer dan schandalig en dan gaat het gewoon nog verder?
Of ze zoeken nieuwe vrienden, want iemand moet je drank betalen. Ik vind dit wel echt schandalig, zou ook die avond dat het gebeurd is echt geld terug willen, maar dat zullen ze vast niet hebben (of een andere smoes).
Wat betreft collecteren, ik geef eigenlijk nooit geld bij een collecte of op straat. Het enige dat ik doe is mensen sponsoren die er zelf iets voor doen (swim to fight cancer of iemand die zelf naar een arm land gaat om ergens mee te helpen, want dan steun ik die persoon ook) en bij de AH koop ik altijd iets voor de voedselbank als je dingen van een lijst kan halen. Overigens niet uit gierigheid, maar heb niet zo’n vertrouwen in de grote stichtingen dat het geld ook echt daarheen gaat.
Ik weet dat er in bijv. gemeenteboekjes/krantjes goede doelen advertenties worden gebruikt om de boel op te vullen (gratis), ik ging er altijd vanuit dat dit op tv ook zo werkte (vooral die over dierenleed die 10 minuten lijken te duren).
Ik geef niet aan goede doelen die op dieren testen, alleen wist ik nooit uit mijn hoofd welke dat zijn en meestal heeft de collectant ook geen flauw benul. Dus op een gegeven moment ben ik maar gestopt met daarnaar vragen en zei ik voor de zekerheid nee. Maar dan voelde ik me een vette gier, vooral omdat het vaak van die goeiige mensen zijn. Inmiddels hangt er een lijstje met de doelen die dierproeven doen naast mijn deur (aan de binnenkant), zodat ik het gewoon snel kan checken. Alleen nu voel ik me een vette wijsneus als ik de onwetende collectant sta uit te leggen dat zijn organisatie op dieren test en dat hij daarom niks krijgt.
Als ik hun actie zo lees schamen ze zich niet voor de actie hoor, maar omdat ze gesnapt zijn. Die zouden dat zo weer doen denk ik.
Ik heb deze lijst aangehouden. Zowel voor Nederland als België:
Wat goed dat je daar rekening mee houdt! Had ik nog nooit bij stil gestaan. Ik ga deze lijst opslaan, thanks!
Nee nee I love it
Misschien is dit wel erg offtopic maar kan de medische wereld wel zonder dieproeven? Zelf ben ik namelijk ook tegen dierproeven bij cosmetica maar ik dacht eigenlijk altijd dat het bij medisch onderzoek niet uit te sluiten was. Als dat zo is kunnen veel stichtingen er niet echt wat aan doen.