In België zitten die collectanten die aan deur komen vaak bij Pepperminds of iets dergelijks en die krijgen echt dik betaald.
hahahaha ik ex-act hetzelfde!
Een vriendin van mij heeft wervingswerk gedaan. Ze vind het echt verschrikkelijk. Het betaald inderdaad goed, maar je moet een bepaald aantal mensen binnenkrijgen per dag. Ze leren je er ook trucjes om mensen over te halen. Heel naar eigenlijk. Sindsdien kijk ik toch met een ander oog naar wervers op straat.
haha maar juist van dit soort doelen heb je soms juist echt reclames van 2 minuten ofzo van een of andere ezelopvang in Griekenland of zwerfkatten in Spanje
misschien hun hele jaarbudget er op 1 avond doorheen gejast
Wij geven altijd geld aan collectes. Maar nooit aan die schooiers op straat. En die komen tegenwoordig ook aan de deur. Zelfs met kranten. Oh zooooo irritant
“Wilt u een gratis krant mevrouw?” En als je die aanpakt houden ook zij die krant vast.
En laatst aan de deur ook. Maar mevrouw hij is echt gratis. Nee dank je. Zeker weten? Ja! Ik wil geen oud papier! Ik kerels wel op internet.
Wij zijn overigens wel van een hoop goede doelen vaste donateur. Als dit contractueel is vastgelegd kun je 42% van bedrag weer terugkrijgen van de belasting
ik bedoelde dat die lange reclames juist van doelen zijn waar ik nog nooit van heb gehoord
maar jij geeft dus aan doelen die uberhaupt niet op tv komen begrijp ik
welke doelen zijn dat als ik vragen mag?
ik wil namelijk ook iets steunen maar heb nog nul onderzoek gedaan
Ik steun de vogelbescherming, omdat mijn kat weleens vogels heeft gevangen. Dus probeer de vogels toch te steunen.
Ik ging zaterdag naar een afscheidsfeestje van een collega en nam een doos bonbons mee van een delicatessenzaak. Op het laatste moment zei mijn vriend, die ook was uitgenodigd en eerst niet zou gaan vanwege een andere verplichting, weet je wat ik ga wel met jou mee. Alle winkels waren al dicht en ik heb niets aan de chocolaatjes toegevoegd. Net hoorde ik dat het bedrijf niks bijdraagde aan het feestje, dat daarom veel mensen geld gaven om het feest überhaupt te bekostigen. Schaam me nog steeds. We hebben daar de hele avond zitten drinken met z’n tweeën.
Nier perse gierig van jou. Eerder van het bedrijf. Jij kon immers niet weten dat ze alles uit eigen zak moest betalen. En je bonbons waren goed bedoeld!
Omg die kranten, dat is echt mijn relatieleed. Ik neem die nooit aan, omdat ze idd gelijk een praatje afsteken etc. Mijn vriend daarentegen, rukt het uit hun handen en voordat ze wat kunnen zeggen: ‘Bedankt!’ en loopt dan door met die krant onder zn arm. Ze blijven altijd zo verbouwereerd achter.
Haha, dat snap ik wel.
Als die mensen al beginnen met de vraag ‘mag ik wat vragen’ terwijl je nog 3 meter van ze af loopt zeg ik altijd gewoon doodleuk ‘nee’, dan kijken ze ook echt van wtf just happend.
Misschien wel gierig asociaal.
Ik zeg vaak: ‘ja en dat heb je net gedaan ’ en dan loop ik door. Echt het meest stomme, kijk-mij-nou-eens-scherp-en-grappig-zijn antwoord ooit, maar wel effectief haha.
Deze werkt ook heel goed als je het snel en supervriendelijk zegt: ikloopevendoordankjewellllll!
Ik doe bijen, schildpadden en de waddenzee. Bijen omdat we zonder de bij er niet meer zijn, waddenzee omdat het een uniek natuurgebied is waarvan ik niet wil dat het verdwijnt, en de schildpadden omdat die zich zo moeilijk kunnen verweren tegen stropers die het op hun eieren hebben voorzien. Ook wordt in sommige hun landen hun vlees gegeten. Dan ligt daar een schildpad op zijn rug terwijl mensen het vlees eruit snijden. Het kan dagen duren voordat de schildpad daaraan overlijdt.
Hahaha dat is wel een mooie actie.
Ben te schijterig om dat ook zo te doen.
niet de egel opvang?
Ik kan ook geen nee zeggen. Ik word meestal donateur en boek dan het geld terug
Ja, sommige zijn echt goed hè
Slim, wist niet dat dat kon!