En nu? Ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is, want zij hebben dus al enige (geruime?) tijd nu geld van vrienden misbruikt (gestolen?). Zijn ze nog vrienden, moeten ze het terugbetalen?
Maar⊠maarâŠHOE DURF JE DIT TE DOEN?
Hoe reageerden de anderen? Wat is er uiteindelijk uit voort gekomen? Want zij hebben van jullie gestolen eigenlijk.
Wow, ik vind dit al echt meer dan schandalig en dan gaat het gewoon nog verder?
Of ze zoeken nieuwe vrienden, want iemand moet je drank betalen. Ik vind dit wel echt schandalig, zou ook die avond dat het gebeurd is echt geld terug willen, maar dat zullen ze vast niet hebben (of een andere smoes).
Wat betreft collecteren, ik geef eigenlijk nooit geld bij een collecte of op straat. Het enige dat ik doe is mensen sponsoren die er zelf iets voor doen (swim to fight cancer of iemand die zelf naar een arm land gaat om ergens mee te helpen, want dan steun ik die persoon ook) en bij de AH koop ik altijd iets voor de voedselbank als je dingen van een lijst kan halen. Overigens niet uit gierigheid, maar heb niet zoân vertrouwen in de grote stichtingen dat het geld ook echt daarheen gaat.
Ik weet dat er in bijv. gemeenteboekjes/krantjes goede doelen advertenties worden gebruikt om de boel op te vullen (gratis), ik ging er altijd vanuit dat dit op tv ook zo werkte (vooral die over dierenleed die 10 minuten lijken te duren).
Ik geef niet aan goede doelen die op dieren testen, alleen wist ik nooit uit mijn hoofd welke dat zijn en meestal heeft de collectant ook geen flauw benul. Dus op een gegeven moment ben ik maar gestopt met daarnaar vragen en zei ik voor de zekerheid nee. Maar dan voelde ik me een vette gier, vooral omdat het vaak van die goeiige mensen zijn. Inmiddels hangt er een lijstje met de doelen die dierproeven doen naast mijn deur (aan de binnenkant), zodat ik het gewoon snel kan checken. Alleen nu voel ik me een vette wijsneus als ik de onwetende collectant sta uit te leggen dat zijn organisatie op dieren test en dat hij daarom niks krijgt.
Als ik hun actie zo lees schamen ze zich niet voor de actie hoor, maar omdat ze gesnapt zijn. Die zouden dat zo weer doen denk ik.
Ik heb deze lijst aangehouden. Zowel voor Nederland als België:
Wat goed dat je daar rekening mee houdt! Had ik nog nooit bij stil gestaan. Ik ga deze lijst opslaan, thanks!
Nee nee I love it
Misschien is dit wel erg offtopic maar kan de medische wereld wel zonder dieproeven? Zelf ben ik namelijk ook tegen dierproeven bij cosmetica maar ik dacht eigenlijk altijd dat het bij medisch onderzoek niet uit te sluiten was. Als dat zo is kunnen veel stichtingen er niet echt wat aan doen.
Het is een lang en duur proces, maar op den duur moet dat wel kunnen. Nu wordt het ook veel gedaan uit vanzelfsprekendheid. Zo hebben onderzoekers het nu eenmaal geleerd en altijd gedaan. Terwijl de resultaten vaak lastig te vertalen zijn naar de mens omdat het menselijk lichaam nou eenmaal heel anders in elkaar zit. Er wordt al geëxperimenteerd met alternatieven, maar daar is veel geld voor nodig.
Nieuwe geneesmiddelen en medische hulpmiddelen moeten altijd op dieren getest worden voordat er wordt overgegaan op gezonde vrijwilligers. Tegenwoordig worden er wel veel experimenten vervangen door nieuwe technieken zonder proefdieren
Ik zal zeker niet zeggen dat ooit dierproeven overbodig worden, maar er is helaas nog een lange weg te gaan voordat dat haalbaar is. Waar er alternatieven zijn zullen die ook zeker gebruikt worden, niemand doet dierproeven voor de lol of uit gewoonte. Een levend organisme is helaas niet te vergelijken met cellen in een petrischaaltje. Deze aflevering van Focus is misschien interessant voor geĂŻnteresseerden: https://www.ntr.nl/Focus/287/detail/Muis-redt-levens/VPWON_1292628
Oh dankjewel!!
Oke ik heb een beetje een lang verhaal, maar ben benieuwd of jullie dit gierig vinden.
Ik woon samen met 9 anderen op de campus. Nu gingen we met zân allen uit in de stad. Je kunt daar met de bus naartoe, maar we hadden gebeld met het taxibedrijf en die zouden twee taxiâs sturen, dat zou goedkoper zijn dan de bus. Maar goed, ze bleken geen extra grote taxiâs te hebben getuurd maar drie kleine. Dus in twee taxiâs zitten 4 personen en in de andere ik een een meisje. De ritprijs is 10, dus ik betaal dat. Op de terugweg zaten we met zân vieren in een taxi, dat betaalde iemand anders. Dus de volgende dag whatsapp ik dat meisje of ze mij 5 wil betalen, dan kan ik mijn terugweg betalen aan diegene die dat betaald heeft. Maar dat vond ze niet eerlijk, dus iedereen moest bijeenkomen om alle taxiritten op te tellen en dan door 10 te delen. Uiteindelijk betaalde iedereen 3.45. Ik vond dit echt complete onzin, zoveel gedoe om wat kleingeld. Wat vinden jullie?
Ja eens. Als het nou 10⏠of 3⏠was, snap ik het. Maar ze vond dus âŹ5 teveel? Ja vind ik gierig!
Ja dat vind ik dus ook. Een verschil van 1,55
Ben wel benieuwd hoe ze reageerden toen je ze weer zag!
Mijn tante had iets op MP gezet met gratis af te halen erbij. Het artikel was nog in prima staat en had een nieuwprijs van rond de 100 euro. Tante wilde er echter vanaf omdat het in de weg stond in haar huis en er op kerstavond eters zouden komen. Een jong stel wilde het per sé op kerstavond komen halen. De eters waren er toen al, maar het stel mocht komen. Ze zeiden niet eens bedankt en reden er zo mee weg, terwijl mijn tante (65 jaar en niet in topconditie) nog helemaal had geholpen met het in de auto zetten van het artikel.
Ik vind dit een gierige actie omdat deze mensen blijkbaar te gierig waren om âbedanktâ te zeggen, terwijl dat echt het enige was dat ze hoefden te âgevenâ.
Asociaal zeg