Dit is ook een lastige situatie; ik ben in zulke situaties an sich nooit zo moeilijk. Ja, als er overblijft is dat voor de gastvrouw, maar deze heeft ook de afwas, boodschappen gedaan, extra wc schoonmaken voor piesende mannen (ik noem maar wat hoor haha). En ervan uitgaande dat er meer keuze was dan wat jij at, had je ook meer kunnen eten en drinken? Er kan beter over zijn, dan dat er op de avond zelf een tekort is, dus ik vind dat niet per se studentikoos
Ik heb juist zo vaak gezien bij feestjes dat iedereen een fles wijn meenamen (want makkelijk en goedkoop) en vervolgens iedereen aan het schaarse bier ging, daarom snap ik ook wel de voorkeur voor zelf inkopen doen, mits je het niet schraal doet natuurlijk!
Dat is die situatie; je zegt zelf dat er een dieperliggende reden is dat je hier ‘zur of gierig’ over bent. Daarin snap ik je helemaal hoor; je kunt niet iemand nooit terugbetalen en vervolgens na 3 dagen al navragen of je de boodschappen terugkrijgt 
Ik zou haar dus of inderdaad vragen om het te verrekenen met de Parade (dan kun je het daarna ook achter je laten) of als personal revenge het extra laat terugbetalen.
edit: echt een ellenlang verhaal met advies, terwijl ik helemaal niet lees dat je daarom vraagt
anyway my 50 cents dus 

Zat echt dafuq? Maar toen ik er over na ging denken, snapte ik het wel. Als 100 mensen €0,04 te weinig over maken dan is dat toch €4.