Ja dat is zo kut. Ik ben ook niet de allerbeste apper, maar op dit soort vragen probeer ik toch altijd wel te reageren om deze situaties dus te voorkomen. Het was ook in een app speciaal voor oud & nieuw, dus niet enorm druk, en we hebben er niet aan gedacht om de vraag er nog eens in te gooien… Beetje een soort wie zwijgt stemt toe-principe
Er zit wel een verschil tussen mensen uitnodigen en tussen het afspreken als groep dat het bij die of die gehouden wordt dat jaar. Als ik een diner of feestje zelf geef dan zou ik ook geen tikkies sturen, maar als de hele vriendengroep + aanhang bij ons komt voor o&n omdat het bij ons kan een keer, dan bedoel ik daar niet mee: ik doe alle voorbereidingen en maak alles achteraf schoon én betaal even 200€ uit eigen zak. Zeker aangezien sommigen het noooit bij hen zouden doen (denk in ieder groep wel), dus er is ook geen sprake van ieder jaar een ander aan de beurt dan oid.
Ik had een tijdje geleden wat bij Bon Prix besteld, vandaag werd me vriendelijk verzocht om de openstaande €0,04 nog over te maken Zat echt dafuq? Maar toen ik er over na ging denken, snapte ik het wel. Als 100 mensen €0,04 te weinig over maken dan is dat toch €4.
Een kennis van me heeft een mooi appartement op een goeie locatie. Met O&N had hij het verhuurd en moest hij met z’n nieuwe vriendin bij vrienden op de bank slapen zodat ze lekker konden cashen op airbnb!! Vind het zooooo pauper he. En dan ook niet vertellen wat de reden was dat ze wilden blijven logeren.
Hahaha.
Dan zou ik de opbrengst delen met die vrienden.
ja dat zou een normaal iemand doen ja maar hij niet hoor
Ik zou het wel gek vinden als een vriend(in) bij mij komt eten en ik zou een tikkie sturen. Zelfs bij een grotere groep doe ik dat niet. Laatst had ik 3 vrienden uitgenodigd om te eten en dan ga ik ook geen tikkie sturen.
Ik deed dit in de eerste jaren als student wel, ook omdat het toen meer was van “zullen we allemaal samen eten vanavond?” “Is goed, het kan wel bij mij!”. Nu wordt dat steeds minder. Al heb ik nog wel een vriendin die als we met z’n tweeën gaan eten een tikkie van €3,38 stuurt.
Ik heb een vraag: als je op stap gaat met iemand, maar in de kroeg blijkt dat die persoon z’n portemonnee vergeten is en jij zegt dat je het wel voorschiet. Wat zou je daarna doen met een tikkie?
- Bij elk bedrag zou ik een tikkie sturen, je trakteert namelijk niet, je schiet het voor
- Als het bedrag dat je voor hem uitgeeft hoger is dan 2,50
- Als het bedrag dat je voor hem uitgeeft hoger is dan 5,00
- Als het bedrag dat je voor hem uitgeeft hoger is dan 7,50
- Als het bedrag dat je voor hem uitgeeft hoger is dan 10,00
- Als het bedrag dat je voor hem uitgeeft hoger is dan 15,00
- Als het bedrag dat je voor hem uitgeeft hoger is dan 20,00
- Als het bedrag dat je voor hem uitgeeft hoger is dan 25,00
- Ik zal in dit geval geen tikkie naar hem sturen
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Jeetje wat bizar!
Ja ik kreeg een brief dat ze het door gingen zetten naar een incasso bureau. Ik gelijk gebeld, ik dacht: ik heb die rekening allang betaald. De medewerker voelde zich duidelijk bezwaard. Ze zei: het klinkt echt heel lullig: maar je moet nog €0,04 betalen.
Het ligt trouwens ook wel heel erg aan wie het is. Goede vrienden vraag ik denk ik eigenlijk niks terug. Dat wordt een andere keer wel weer recht getrokken. Wij zijn daarin best makkelijk naar elkaar. Maar een collega zou ik wel terugvragen.
Ik organiseerde een vrijgezellenfeest en had voor 100,- hapjes en drankje gehaald voor op de boot.
Was achteraf veel te veel maar had alles van te voren overlegd met de hele groep dus dat was het probleem niet.
Na het boottochtje was er dus nog van alles over en ik dacht ; dat verdelen we onder de mensen die wat mee willen hebben. Ze hebben er tenslotte aan mee betaald.
Dus de boot werd aangelegd en spullen uit de boot gehaald. Stapt 1 troela met de bruid in de auto met alle tassen . Nou was leuk! Fijne avond! Doei!
Kregen ik later een appje van die troela
We hebben per ongeluk al het eten mee genomen . Is het goed als we dit verdelen onder grietje en mezelf?
Dus ik reageerde met ;
Nou , dit was niet de insteek aangezien wij allemaal hebben mee betaald aan producten.
Dus wilde alles eerlijk verdelen.
Stuurde zij weer;
Oh nouja we hadden het al verdeeld en ik ben al onderweg naar huis.
Heb het toen even laten rusten omdat ik geen zin had om dit de dag te laten verpesten.
Wat er minimaal over was
12 bakjes tapas
3 flessen prosecco
Rode wijn
Witte wijn
4 flessen cola
4 flessen water
Ander drinken
Chips
Koekjes
Chocolade
Kaas
Worst
De keer daarop zag ik haar weer op een feestje waarbij we allemaal iets te eten meenamen . Nou bleef uiteraard ook heel wat over. I.p.v. alleen haar eigen spullen weer mee te nemen zat ze ook van anderen te pakken maar anderen mochten niks van haar meenemen .
Nee want haar moeder wilde ook nog wat van haar baksels.
Word al moe als ik eraan denk zo bezig te moeten zijn met gratis eten binnenschooien. Manmanman.
en waarschijnlijk is het gewoon een automatisch gegenereerde brief, tenminste, dat gebeurt bij het incassobureau waar ik werk. Als iemand belt met zoiets dan boek ik alles onder de euro gewoon af overigens
Gewoon die meid ff een Tikkie sturen
Ik ben vandaag voor het eerst van mijn leven gaan hardlopen. Soort van. Om op tijd te zijn voor het goedkope ontbijtje met koffie naar keuze (tot 10:00, kwam 2 minuten van tevoren aan).
Wel even halve minuut buiten uitgehijgd voordat ik naar binnen liep.
Das meer uit liefde voor eten.
Ik heb wel een vriendin die alles tot op de cent nauwkeurig op wbw zet als ik bij haar eet. Terwijl ik weleens eten had gekregen van mensen en bij haar samen gingen opeten. Of dat ik boodschappen had gedaan en het vergeten was in te vullen. Vind het altijd zo beschamend dat ze het zo doet. Maarja, ik ken haar niet beter dus heb er ook nooit iets van gezegd.
Laatste keer dat we haar zagen zei iemand anders iets in de trant van;
Jongens niet alles op eten anders kan troela niks mee naar huis nemen!
Denk dat ze de boodschap wel heeft begrepen.
De andere meiden van het vrijgezelle feestje hadden zoiets van laat deze keer maar was alleen wel meteen de laatste keer.
Als jullie voor anderen koken en het gezelschap neemt wat mee, zoals een fles wijn ofzo, schenk je deze dan meteen die avond?
Laatst had ik twee flessen wijn mee en ik vond het eigenlijk wel gek dat ze in de kast werden verstopt, terwijl we daarna ook wijn dronken. Of misschien is dat juist wel gangbaar? Idk haha