Waarom niet voor mij persoonlijk is dat ik het heel belangrijk vind mn eigen boontjes te kunnen doppen en niet van een ander afhankelijk te zijn.
Met mijn ex had ik door gezamenlijke rekening 5000 euro schuld waar ik niet van wist op mijn naam staan toen we uit elkaar gingen. Dat heeft me nogal een klap gegeven.
Daarna ben ik helemaal zelf uit de schulden gekomen, zelf weer spaargeld opgebouwd en zelf met geld leren omgaan. Dat wil ik graag zo houden.
Daarnaast heeft mijn vriend veel langer door gestudeerd dan ik, kan hij altijd al beter sparen dan ik en vind ik het onzin als hij dan opeens in mijn levensonderhoud moet bijdragen. Daar heeft hij voor gewerkt, mag hij ook zelf van profiteren.
Situatie verschuift als we een kind zouden krijgen en er samen voor kiezen dat ik minder zou gaan werken om voor dat kind te zorgen. Zolang we beiden fulltime werken en niet 1 van de 2 een beslissing neemt die de ander meer geld kost zie ik de reden niet om niet 50/50 te doen dus. Nogmaals: voor mij persoonlijk.