Ik neem de wijn waar een kaartje bij staat dat het verkozen is tot ik weet niet wat door ik weet niet wie hahah ik had een hele lekkere rode maar weet even niet uit m’n hoofd welke het was. Zal het eens opzoeken!
Dit verhaal doet mij denken aan mezelf toen ik een jaar of 10/11 was. Toen had ik op Moederdag voor mn moeder raffaelo chocolaatjes gekocht als cadeautje. Ik kon t niet laten om 1 te proeven, maar daar bleef t natuurlijk niet bij. 1 werd 2, 2 werd 3 en ga zo maar door. Uiteindelijk heb ik Mn moeder bijna een leeg pakje cadeau gegeven.
Ik ben vooral verbaasd dat men allemaal zo sophisticated is om wijn te kopen die specifiek bij het eten past hehe, ik zuip gewoon altijd alles wat ook maar aanwezig is in huis bij een etentje
Hahaha ja. En die keer dat wij flessen wijn meehadden naar een etentje waren ze én van de Lidl, én over van een feestje dat we een paar weken daarvoor hadden gegeven. Dus wellicht was het wel onze eigen gierige actie bij nader inzien (Ookal is het onze favoriete wijn haha)
De Grüner Veltliner van de Lidl is erg lekker!
Ik koop altijd diegene die een leuk etiket heeft
Of een leuke naam! Zo ben ik fan van Los Gansos. Met kleine ganzen erop
Ik koop altijd wat er in de bonus is bij de ah. En er is altijd wel iets in de bonus van 7 naar 3 euro ofzo.
Maar ik ben dan ook maar een student die het niet echt uitmaakt welke wijn er wordt gedronken.
Ik weet alleen dat witte wijn bij vis hoort en rode wijn bij (wild) vlees, maar daar houdt het ook wel mee op.
Ik koop huismerk droge witte wijn en verder heb ik er geen verstand van
(wilde ook heel graag m’n plasje doen haha)
Hahaha. Ach ja wat maakt het ook uit. Snap dat bepaalde smaken elkaar complementeren, maar uiteindelijk gaat het er om wat je zelf lekker vindt toch? Ikzelf ben niet zo’n fan van witte wijn, maar rode wijn daarentegen is liefde. Dus drink ik lekker tegen de regels in rode wijn bij mn vis hoor
Dat deed ik eerst ook, maar kocht laatst eentje met leuke pinguïns op het etiket, was niet lekker dus dat doe ik niet meer haha
Omg heerlijk! Welke wijn is het?
Sulfieten
Alcohol.
Ik hoop dat je er wat van gezegd hebt!! Ongelooflijk zèg.
Toen ik met vakantie op IJsland was (wat al teringduur is, betaalde 25 euro per nacht voor een hostel met 24 man op de kamer😂) kookte bijna iedereen in de keuken en deelden we eten. Zodoende was het supergezellig en leerden we snel mensen kennen. Een van de meisjes in de kamer had een meisje ontmoet en die meegenomen naar het hostel (vriendschappelijk). En dat meisje was echt ongelooflijk. Ze was Amerikaans, had op een kostschool gezeten en hoe ze over haar leven daar praatte had ze duidelijk wel geld, maar ze had een soort challenge met zichzelf om zo min mogelijk uit te geven. Ze zat echt bij iedereen schaamteloos om eten te bedelen en uiteindelijk is ze blijven slapen in het eenpersoons bedje van dat andere meisje. Echt superlief van haar, maar ik vond het zo krom. De meesten van ons hadden waarschijnlijk minder te besteden (als ik zo hoorde wat iedereen voor plannen op het eiland had) en die waren allemaal veel guller en hartelijker dan zij. Ik en m’n reismaatje hadden veel te veel eten gemaakt en dat meisje zat al zo te loeren, maar we zagen dat een jongen instant noodles aan het eten was en hadden hem toen een halve pan pasta gegeven. Hij blij, wij blij, gierig meisje minder blij.
Ik vind het zo krom dat mensen die voor zichzelf een challenge zetten dan vervolgens zo bij andere gaan bedelen. Als je zo min mogelijk wil uitgeven, betekent dat toch niet dat andere dat maar voor jou moeten uitgeven, Echt gierig inderdaad!
Met zo’n kennis zou ik zoooo snel klaar zijn. Die zou ik nergens meer voor uitnodigen (als het aan mij lag)