Alcohol.
Ik hoop dat je er wat van gezegd hebt!! Ongelooflijk zèg.
Toen ik met vakantie op IJsland was (wat al teringduur is, betaalde 25 euro per nacht voor een hostel met 24 man op de kamer😂) kookte bijna iedereen in de keuken en deelden we eten. Zodoende was het supergezellig en leerden we snel mensen kennen. Een van de meisjes in de kamer had een meisje ontmoet en die meegenomen naar het hostel (vriendschappelijk). En dat meisje was echt ongelooflijk. Ze was Amerikaans, had op een kostschool gezeten en hoe ze over haar leven daar praatte had ze duidelijk wel geld, maar ze had een soort challenge met zichzelf om zo min mogelijk uit te geven. Ze zat echt bij iedereen schaamteloos om eten te bedelen en uiteindelijk is ze blijven slapen in het eenpersoons bedje van dat andere meisje. Echt superlief van haar, maar ik vond het zo krom. De meesten van ons hadden waarschijnlijk minder te besteden (als ik zo hoorde wat iedereen voor plannen op het eiland had) en die waren allemaal veel guller en hartelijker dan zij. Ik en m’n reismaatje hadden veel te veel eten gemaakt en dat meisje zat al zo te loeren, maar we zagen dat een jongen instant noodles aan het eten was en hadden hem toen een halve pan pasta gegeven. Hij blij, wij blij, gierig meisje minder blij.
Ik vind het zo krom dat mensen die voor zichzelf een challenge zetten dan vervolgens zo bij andere gaan bedelen. Als je zo min mogelijk wil uitgeven, betekent dat toch niet dat andere dat maar voor jou moeten uitgeven, Echt gierig inderdaad!
Met zo’n kennis zou ik zoooo snel klaar zijn. Die zou ik nergens meer voor uitnodigen (als het aan mij lag)
Haha ik vind dit echt een apart artikel. Sommige dingen snap ik wel hoor (diepvriespizza bijv) maar die kosten voor het dragen van het shirt? Achterop zijn fiets zitten? Daar betaalt hij ook niks voor, en zoveel zijn de afschrijfkosten ook niet.
Jaa echt extreem! Sowieso zeuren dat hij blut is, maar wel meerdere avonden gaan zuipen.
Ergens halverwege noemt hij het een experiment, dus het zal wel niet serieus zijn allemaal, maar het is wel ultiem gierig zeg haha
Hahaha ik vind dit heerlijk. Echt mooi. Ik schiet ook altijd veel te veel voor en mijn uitgavenpatroon is echt een hel, ik weet zeker dat ik makkelijk 50 euro aan tikkies terug zou kunnen vragen.
Ik heb een cadeau gekocht voor iemand van cadeau-bonnen die ik gekregen heb in 2017. Voelde héél gierig
Dit doe ik ook, bij meerdere winkels. No shame.
Ja geld is geld… Maar toch voelde het raar
Gierige actie van mijzelf.
Mijn anonieme ov chipkaart was verlopen en die heb ik afgelopen week doorgeknipt en weggegooid. Ik dacht namelijk dat als hij anoniem was je niks kon terugkrijgen van het saldo. Gisteren ging ik opzoek naar wat een nieuwe kost. En kwam ik erachter dat je met een anonieme ook geld terug kan laten storten. Dus ik heb alle stukjes weer uit de prullenbak gevist vandaag. Lekker tussen de etensresten van afgelopen week. En dat voor 6/7 euro
Ik heb een gekke gierige actie in mijn hoofd. Ik vind het echt gierig ofzo van fabrikanten wanneer zij geen officieel hangertje aan een jas maken. Dus ik heb het niet over het labeltje waar je dan je jas toevallig wel aan kunt hangen, maar echt een soort van hangertje van stof. Mijn uitleg is echt vaag maar snapt iemand wat ik bedoel? Mijn dure jassen hebben dit vaak wel maar mijn andere jassen niet, hallo je jas hang je 10 van de 10 keer toch op man.
Dat is pikken Ik doe het juist andersom; wel heet water kopen, maar mijn eigen thee meenemen. Vind de opties die er liggen vaak smerig (earl grey en engelse melange).
Ik was gister op een kringverjaardag en ze zijn daar altijd al gierig met eten, maar gister kreeg ik een puntje taart van ik denk net 2 cm breed. Ik was verbaasd. Het was echt zo weinig? En toen ging ik aan het einde van de dag (er zou geen nieuw bezoek meer komen) iets neerzetten in de keuken; stond daar heel secuur gesneden nog een halve taart. Wilde er eigenlijk een opmerking over maken, maar durfde toch niet. Voor mij in ieder geval wel een teken dat ik sowieso hun kinderen voortaan maar een mini puntje taart geef (die krijgen altijd een normale taartpunt “nee ze willen geen hapjes van hun ouders, ze moeten echt een eigen stuk” aldus hun ouders) maar vaak wordt het alsnog opgegeten door hun ouders die dan dus 2x een normale/royale punt eten :p).
En ik ging naar huis met nog trek want ze hadden voor zo’n 15-20 man wel 2 kleine bakjes chips neer gezet.
Ik vind het echt zo schraal als men op een verjaardag hun gasten zo weinig eten voorschotelen en ze met ruime trek weer op huis aan gaan. Je wilt je gasten toch goed in de watten leggen? En dan zie ik een grote boodschappentas met chips en hapjes staan en dan snap ik er al helemaal niks van dat dat niet op tafel komt.
Edit: en ze hadden geen wijn in huis. De gastvrouw drinkt maar weinig alcohol, de gastheer wel. Er was wel bier (dat drinkt gastheer) maar je zorgt toch gewoon dat je bij een verjaardag ook wijn in huis hebt? Of je moet een alcoholistisch verleden hebben of qua geloofsovertuiging het niet ok vinden, maar dat is niet het geval. Ik snap zo weinig van die mensen :’)
Ja wat is dat tegenwoordig!! Als je sochtends of vroeg in de middag komt dan krijg je alleen taart (en ik eet glutenvrij dus vaak is er ook niets voor mij) en pas smiddags kont er een Chipie en een nootje op tafel.
Waar is de tijd van gehaktballen toastjes kaas worst chips wortels komkommer sausjes etc!
Feest!!!
Ooh zo’n verjaardag is echt m’n ergste nachtmerrie en daarom haal ik altijd veel te veel in huis
Ik zou me trouwens niet laten kennen en hen én hun kinderen extra grote taartpunten geven
De vinger is voor hen he niet voor jou
Maar er worden nooit moeilijke vragen gesteld wat voor wijn het is oid, het is ; heb je wijn, en dan de vraag rood/wit, en daar wordt dan 99/100 keer tevreden mee ingestemd. Huiswijn is prima. En ook al blijft 3/4 van de fles onaangeroerd, ik vind dat je die 4 euro voor een fles wel over kan hebben voor je visite, zo veel moeite is dat toch niet?