Haha wie weet. Ok volgende doel: een lekker recept met koolrabi vinden als iemand er toevallig ƩƩn weet, hit me up
Grappige cadeaus zijn gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend. Bij de supermarkt kan je vaak ook een Bol.com kadokaart of VVV kadokaart kopen. Geef dan dat. Vooral als je van plan bent om een pot koolrabi (whut?) te kopen.
Als het niet zo duur is en het ook echt grappig is (inside joke ofzo) is het best leuk vind ik, maar ik kreeg ooit van een aantal vrienden een grote doos met allerlei ubergezonde (hennep poeder, vieze biologische thee, chiazaad, dat soort dingen) met een waarde van echt wel 50 euro als āgrapjeā omdat ze me regelmatig als āgrapjeā (wat ik nooit grappig heb gevonden, had altijd een nare bijklank vond ik) een hipster noemden. Dat vond ik echt niet grappig en enorme geld- en etensverspilling.
Love orchideƫen in pot
Oh buh, hoe moet je dan reageren zeker omdat je de āgrapā zelf eigenlijk niet leuk vond, kan het me zo voorstellen
Wij deden altijd met studiegenoten (8 man) 10 euro inleggen voor een cadeau. Ik was jarig en ik kreeg: een snoep bh, een mini vibo, piemelpasta, piemelsnoep en een kamasutraboekje. Ik zat echt zo ??? Had ook eens net een nieuwe vriend dus vond de vibo een beetje overbodig. Ben dol op lezen, had me voor 70 euro boekebonnen gegeven?
Iemand die ik ken vroeg specifiek om houdbare producten zoals worteltjes en bonen voor haar housewarming. Dat vond ik geen probleem haha. Maar ik zou echt zo niet blij worden als iemand me ongevraagd zulke etenswaren geeft. Het is niet gierig maar wel heel jammerlijk. Ik kreeg een luxe pot met een mix om te bakken in de oven. Ik heb geen oven.
Een vriend van mij kreeg van een vriend een kinderboekje over rekensommen op zān 30e verjaardag. Laten we zeggen dat hij Sander heet en het boekje heette dan āSander leert aftrekkenā :ā) Was misschien ook een gierig cadeau maar we hebben er wel om gelachen
Haha sorry maar het enige wat in me opkomt is: wat is in hemelsnaam piemelpasta? Dit klinkt zó smerig
Haha deze ja!
Salty snake
Haha ja daar dacht ik dus aan wow zo vies
Kalm maar, natuurlijk gooi ik het niet weg. Verkeerd geformuleerd misschien, maar het feit dat mijn vrienden niet nadachten over mensen ongewenst zoveel eten ākadoā doen terwijl je weet dat diegene dat eten niet lekker vindt vind ik niet echt doordacht met het oog op voedselverspilling. Ik heb nog maanden met al die pakjes en zakjes lopen leuren bij collegaās en kennissen totdat alles weg was en dat vond ik stront irritant.
Hahaha ik zal al zo“n soort vleeskleurige tube voor me waar je dan een soort “paste“ uit kan duwen. Lekker voor op brood ofzo.
Ik had ook zo“n groepje, maar ik vind het ook zo zonde en eigenlijk zo veel ergernis dat ik nu paar weken van tevoren een leuk cadeau bedenk (dat kan vaak wel met een budget van 100 euro of meer) wat wel echt leuk is voor de jarige, desnoods even appje naar een broer/zus/moeder oid om even te informeren, en dan dat voorstel in de groepsapp te gooien. Iedereen blij want niemand hoeft op jacht, en jarige blij wat best wel leuk cadeautje haha. Kost wel wat aan moeite, maar dat liever dan de frustratie van complete verspilling + de wetenschap dat je iemand echt iets leuks had kunnen geven.
Haha ja dit! Ik heb dat met een kinderkledingboetiekje hier. Net alsof op mijn voorhoofd staat dat ik er alleen maar kom voor de korting.
Sterker nog: ik heb vroeger meerdere malen in winkels gevraagd of er nog sale was, en zo ja, waar de salerekken te vinden warenā¦
(Het is nu niet meer nodig omdat de sale tegenwoordig steeds opvallender aangegeven wordt, met rode schreeuwende letters etc.)
Kennissen van mijn familie hebben ook een kledingwinkel en die mopperen altijd dat ze bepaalde mensen alleen met de sale zien. Maar verder klagen ze ook dat er mensen zijn die vragen of een bepaald artikel achter mag hangen (reserveren) tot er sale is. Of mensen die iets in de sale kopen en dat na de sale terug proberen te brengen voor de volle prijs. Of een van de vaste klanten die bij elke aankoop iets mejat uit de winkel.
Ondanks de verhalen ga ik toch altijd gewoon sale shoppen hoor, maar ik snap je gevoel wel ja.
Naja weetje wat het ook is: een winkel gooit kleren in de sale omdat ze plaats moeten maken voor nieuwe collecties. Ze hebben niet echt keus omdat mensen altijd weer nieuwe dingen willen kopen. En met de sale verkoop je oude spullen sneller. Bijv: je koopt een item in voor ong. de helft van de verkoopwaarde. Als je het dan met 20% korting kan verkopen, maak je er nog steeds winst op (ook met personeelskosten/huur etc. meegenomen). Bij ± 40% ofzo speel je quitte, maar dat is dan nog steeds chiller dan dat je het helemaal niet verkoopt en dat je dus de inkoopprijs helemaal verliest.
Dus je moet het ook maar zien als een soort noodzakelijk kwaad: er moet plek komen voor nieuwe spullen, en dus moet er sale zijn (al wil elke winkel natuurlijk het liefst zoveel mogelijk verkopen vóordat de sale begint).
Ik was vandaag bij een AYCE restaurant waar je ook drankjes kon pakken. Naast de koelkast stond zān opener. Voor mij pakte een vrouw 2 flesjes en liep naar de tafel, dacht al Huh moet ze die niet openen. Ze zet ze dicht op tafel en even laten waren ze (in haar tas) verdwenen. Ik vond het echt gierig en wilde bijna wat tegen het personeel zeggen (niet gedaan).