Oh je zou echt denken dat dat dan is om op de avond zelf eten te bestellen. Ik zou er echt niet over nadenken om dan mijn boodschappen voor die vooraf bereide maaltijd te declareren.
Ach dit snap ik nog wel. Vind het ook niet echt gierig. Je zit al 's avonds te werken, wat op veel werkplekken niet eens betaald wordt. Dan mag er op zân minst goed eten tegenover staan
Oke even een eigen situatie. Er komen 2 vriendinnen thuisbezorgd eten/bestellen, stuur ik een
tikkie voor het eten? Als ik bij mij thuis kook stuur ik uiteraard geen tikkie.
Als ze zelf niks meenemen bijvoorbeeld drank of een toetje ofzo zou ik het wel terugvragen ja. Eten bestellen is vrij duur vind ik.
Ja, omdat dat vaak ook duurder is dan zelf koken.
Ligt eraan of je gevraagd hebt of ze komen eten. Als ze gewoon komen chillen dan zou ik wel een tikkie doen, anders niet
Ik zou het ook terugvragen, ook omdat het heel duidelijk is wat iedereen heeft besteld en gegeten
We zouden eigenlijk uit eten, maar dat kan door omstandigheden niet doorgaan.
Dus ik stelde voor om bij mij thuis dan thuisbezorgd te doenâŠ
Ohh nog even een klein detail, drinken verzorg ik uiteraard. Dus het gaat alleen puur
om het eten bestellen.
Ja top! Ik twijfelde, maar jullie hebben helemaal gelijk.
Ik zou wel zelf een tikkie willen sturen als ik voor iedereen zou betalen Zou wat worden als jouw vriendinnen je dan nog een tikkie mogen sturen ook haha!
Dan zou ik inderdaad gewoon een tikkie doen!
Zijn de mensen die komen Brits? Dan is het heel normaal om aan te geven hoeveel geld je terug wilt! Met uit (eten) gaan leek het daar altijd op ieder voor zich, toen ik er woonde. Rondjes geven of alles door zoveel personen splitten was veel minder gebruikelijk dan in NL.
Haha ja logisch dat je het dan niet kent! Je stuurt iemand een tikkie als jij iets hebt betaald/voorgeschoten. Hij/zij klikt dan op de link en kan het bedrag via zijn/haar bankieren app betalen, het bedrag staat ook direct op jouw rekening! Je kunt vooraf een bedrag vaststellen, maar je hebt ook een optie om mensen zelf een bedrag te laten kiezen.
Ik snap dit niet precies, is jouw voorbeeld niet een ander geval?
Bij mijn bijbaantjes werd je gekochte maaltijd voor die pauze gedeclareerd. Waarom zou ik dan geld hebben gekregen als ik toch zelf eten meenam? Er viel niets te declareren? Want dat moesten we met de bonnetjes doen.
We kregen geen vergoeding, wat bedoel je met een vergoeding tegenover je maaltijd omdat je werkt? Dan is dat een standaard vergoeding maar geen declaratie toch
Of bedoelen we nu wel hetzelfde
Ik voel me altijd zoân gier als ik moeilijk doe om 10 euro die ik heb voorgeschoten voor een verjaardag omdat ik het niet echt mis, maar uiteindelijk zijn mensen zelf asociaal dat ze het niet meteen terugbetalen (had al een tikkie gestuurd)
Niet gierig voelen hoor! Er zijn zat mensen die op die manier geld willen besparen, en dat zijn de échte gieren. En daarnaast heb je natuurlijk ook verstrooide mensen die het alleen maar fijn vinden om eraan herinnerd te worden.
Even een vraagje: Ik ben binnenkort jarig en het leek me leuk om ergens wat met vriendinnen wat te gaan drinken. Ik dacht eraan om dan 50 euro in te leggen en dat zij dan de rest betalen. Is dat weinig? We zijn niet echt alcoholdrinkers dus ik denk niet dat het bedrag heel hoog wordt.
Ik vind dat niet weinig hoor. Met hoe veel vriendinnen ga je? Dat is wel een belangrijk detail haha. Wat je ookczou kunnen doen is aangeven dat de eerste 2 rondjes voor jouw rekening zijn bijvoorbeeld. De rest splitsen jullie dan gewoon ( of anders).