Een collega van mij bestelt speciaal extra eten als ze 's avonds moet werken (paar x per jaar) zodat ze de volgende dag ook gratis eten heeft, want als je 's avonds werkt mag je je eten declareren.
Ik heb weleens toen ik bij de ah werkte, dan kreeg je bij bepaalde avonddiensten ā¬4,50 vergoeding en dan kreeg je bij inlevering van kassabon en allerlei shit dat weer bij je salaris, zelf eten meegenomen en dan voor dat bedrag afbakbroodjes en beleg gekocht en ingediend. Maargoed dat is wel weer net iets anders
Pff zo erg. Dat je dat kan.
Bij ons staat gratis fruit op het werk. Het zou je verbazen hoe vol die tassen worden geladen. Echt vreselijk
Hier ook met fruit! En dan in hun kastje van hun bureau steken en weken later verrot eruit halen
Oh je zou echt denken dat dat dan is om op de avond zelf eten te bestellen. Ik zou er echt niet over nadenken om dan mijn boodschappen voor die vooraf bereide maaltijd te declareren.
Ach dit snap ik nog wel. Vind het ook niet echt gierig. Je zit al 's avonds te werken, wat op veel werkplekken niet eens betaald wordt. Dan mag er op zān minst goed eten tegenover staan
Oke even een eigen situatie. Er komen 2 vriendinnen thuisbezorgd eten/bestellen, stuur ik een
tikkie voor het eten? Als ik bij mij thuis kook stuur ik uiteraard geen tikkie.
Als ze zelf niks meenemen bijvoorbeeld drank of een toetje ofzo zou ik het wel terugvragen ja. Eten bestellen is vrij duur vind ik.
Ja, omdat dat vaak ook duurder is dan zelf koken.
Ligt eraan of je gevraagd hebt of ze komen eten. Als ze gewoon komen chillen dan zou ik wel een tikkie doen, anders niet
Ik zou het ook terugvragen, ook omdat het heel duidelijk is wat iedereen heeft besteld en gegeten
We zouden eigenlijk uit eten, maar dat kan door omstandigheden niet doorgaan.
Dus ik stelde voor om bij mij thuis dan thuisbezorgd te doenā¦
Ohh nog even een klein detail, drinken verzorg ik uiteraard. Dus het gaat alleen puur
om het eten bestellen.
Ja top! Ik twijfelde, maar jullie hebben helemaal gelijk.
Ik zou wel zelf een tikkie willen sturen als ik voor iedereen zou betalen Zou wat worden als jouw vriendinnen je dan nog een tikkie mogen sturen ook haha!
Dan zou ik inderdaad gewoon een tikkie doen!
Zijn de mensen die komen Brits? Dan is het heel normaal om aan te geven hoeveel geld je terug wilt! Met uit (eten) gaan leek het daar altijd op ieder voor zich, toen ik er woonde. Rondjes geven of alles door zoveel personen splitten was veel minder gebruikelijk dan in NL.
Haha ja logisch dat je het dan niet kent! Je stuurt iemand een tikkie als jij iets hebt betaald/voorgeschoten. Hij/zij klikt dan op de link en kan het bedrag via zijn/haar bankieren app betalen, het bedrag staat ook direct op jouw rekening! Je kunt vooraf een bedrag vaststellen, maar je hebt ook een optie om mensen zelf een bedrag te laten kiezen.
Ik snap dit niet precies, is jouw voorbeeld niet een ander geval?
Bij mijn bijbaantjes werd je gekochte maaltijd voor die pauze gedeclareerd. Waarom zou ik dan geld hebben gekregen als ik toch zelf eten meenam? Er viel niets te declareren? Want dat moesten we met de bonnetjes doen.
We kregen geen vergoeding, wat bedoel je met een vergoeding tegenover je maaltijd omdat je werkt? Dan is dat een standaard vergoeding maar geen declaratie toch
Of bedoelen we nu wel hetzelfde