Gierige acties

Het gaat mij meer om het feit dat ze zelf een fout maakt door het twee keer uit te printen en dan niet denkt ohh ik geef iemand die reader gewoon (wellicht dat iemand dan uit zich zelf er wat voor geeft, kop koffie ofzo) maar er dan geld voor gaat vragen? Vind dat echt extreem gierig.

17 likes

Nou precies, je hebt zelf een fout gemaakt en kan het 1) weggooien 2) iemand anders er blij mee maken? Waarom overal maar gels voor vragen, je kunt ook iets aanbieden uit aardigheid?

Dat met die bidon is denk ik ook 1 vd ergste dingen, kan bijna niet geloven dat het echt is :joy: dan ben je toch wel de schaamte voorbij hoor, zei niemand er iets van @kika. Ik zou echt mn mond niet kunne houden :zipper_mouth_face:

2 likes

Ja, er werd zeker wel wat van gezegd op het moment, maar niet heel erg hard of duidelijk, iedereen was zo flabbergasted dat het volgens mij ook pas later echt doordrong hoe bizar het was.

@grace ja, geloof ook wel dat ze een probleem had daarmee. Ken haar verder niet echt, was destijds een collega, maar heb geen persoonlijke band met haar verder.

2 likes

Weet ik, was maar een grapje die korting haha.
Wel benieuwd of iemand het heeft aangenomen? Uh ik bedoel overgekocht.

1 like

Neuh, is extra en dus alleen maar (en niet minder) leuk voor de ontvanger!

2 likes

Nee leuk juist!

1 like

Dit inderdaad! Als cadeau alleen had ik het wel uitermate skeer gevonden

1 like

Ik heb even jullie advies nodig! Voor mijn verjaardag binnenkort wil ik graag met ongeveer 20 mensen gaan eten in een best sjiek restaurant. Het eten zou een bepaald bedrag per persoon kosten plus drankjes. Nu wil het restaurant dat alles op 1 rekening komt. Mijn plan was om wel een paar flessen wijn te betalen maar de rest betaalt ieder zelf.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Mensen achteraf laten overmaken vind ik ook zo skeer. Tikkie kennen ze hier helaas niet :wink: maar daar geld laten geven is ook niks. Hmpf echt ideaal vind ik het allemaal niet…

Degene die je ā€˜uitnodigt’ duidelijk aangeven dat het op eigen kosten is en een x bedrag (dus bedrag eten + evt 1 of 2 drankjes prijs zelf erbij rekenen) en of ze dan bedrag x contant kunnen meenemen. Ik zou wat over is zelf bij betalen, dan of cash meenemen of alles pinnen en het cash aannemen van je vrienden.

1 like

Ik heb dat ook wel eens gedaan, en gewoon van tevoren gezegd dat ik niet alles kon betalen. Iedereen snapte dat ook gewoon want ik ben student, niemand deed moeilijk en iedereen kwam gewoon.

Edit: was trouwens geen duur restaurant

2 likes

Ik zou het zeker aangeven! Mijn plan was de kosten te zeggen en dan kan ieder zelf bepalen of hij komt of liever iets anders doet :slight_smile: ik weet dat de mensen die komen het bedrag okĆ© zouden vinden. Wil graag op een mooie plek het vieren omdat het een heel bijzonder jaar is. Maar al dat gehannes met geld meenemen maakt het ook weer een gedoe…

Cash meenemen en dan die avond in het chique restaurant alles verzamelen vind ik juist skeer? Ik zou vooraf aangeven hoeveel het ongeveer gaat kosten p.p. en dat jij voor x betaalt. Dan stuur je ze na afloop een e-mailtje met het bedrag wat ze kunnen betalen. Of vraag vooraf x bedrag en laat dat overmaken. De rest betaal je zelf bij.

1 like

Geeft niet :slight_smile: is ook voor iedereen en elke vriendengroep anders!

1 like

Bedankt voor de adviezen! Ik ga gewoon deze week een mailtje sturen, dat het iets van 50€ pp kost voor eten en drinken en ik de rest betaal :slight_smile: dan hopen dat dat een beetje klopt en ik niet alsof 500€ kwijt ben haha. Of mensen het dan over willen maken of cash betalen mogen ze dan zelf weten. Bedankt allemaal!

Misschien ben ik gierig maar ik vind 50 euro zelf inleggen voor t feestje van een ander best wel veel geld?

50 likes

Ik heb bij mijn sportschool abonnement een upgrade voor onbeperkt vitaminewater uit een tap daar. Die upgrade is voor mij ook gratis (kost normaal gesproken een paar euro per maand). Altijd als ik naar de sportschool ga neem ik een stuk of 3 lege flessen mee om te vullen zodat ik thuis lekker altijd gratis vitaminewater kan drinken.

33 likes

Deed ik ook altijd, een fles vullen voor mijn vriend thuis. Maar om eerlijk te zijn kon ik dat vitaminewater na een half jaar niet meer ruiken, laat staan drinken. Ik word nog altijd een beetje misselijk als ik er nu aan denk. :stuck_out_tongue:

1 like

Dat kan :slight_smile: ik weet dat het in mijn vriendengroep en voor dit bepaalde restaurant niet heel veel is. Het is dus (naar mijn mening) ook niet per se ā€˜het feestje van iemand anders’ (als in: het is bij mij thuis en mensen moeten daarvoor geld betalen), maar een 3-gangen diner met wijn etc.

2 likes

Het is denk ik meer: jij viert je verjaardag, want het is een bijzonder jaar, dus het moet wat sjieker, alleen wil je er zelf niet voor betalen.

Niks mis mee als dit gebruikelijk is, maar anderen zijn weer gewend om te betalen voor hun genodigden op hun feestje.

Echt zo’n discussie waar niemand kan winnen, want iedereen denkt er anders over. Is de drank ook inclusief of moet je dat daarna nog apart verrekenen?

5 likes

De drank zit daarbij. Ik ben wel verbaasd, dat mensen hier verwachten dat een jarige 20 mensen mee uit eten neemt en dan alles betaalt? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Dat ken ik uit mijn omgeving wel anders. Dat je bijv. zegt: neem iets te eten of te drinken mee, ik hoef geen cadeau. Of: ieder betaalt zijn eigen entree, ipv. een cadeau. In dit geval is het dan: we gaan met een groep mensen uiteten en ik zou het leuk vinden als je erbij bent. Een paar flessen wijn betaal ik, maar de rest betaal je zelf.

1 like