Gierige acties

Ik snap dit niet precies, is jouw voorbeeld niet een ander geval?
Bij mijn bijbaantjes werd je gekochte maaltijd voor die pauze gedeclareerd. Waarom zou ik dan geld hebben gekregen als ik toch zelf eten meenam? Er viel niets te declareren? Want dat moesten we met de bonnetjes doen.

We kregen geen vergoeding, wat bedoel je met een vergoeding tegenover je maaltijd omdat je werkt? Dan is dat een standaard vergoeding maar geen declaratie toch

1 like

Of bedoelen we nu wel hetzelfde

Ik voel me altijd zo’n gier als ik moeilijk doe om 10 euro die ik heb voorgeschoten voor een verjaardag omdat ik het niet echt mis, maar uiteindelijk zijn mensen zelf asociaal dat ze het niet meteen terugbetalen (had al een tikkie gestuurd)

2 likes

Niet gierig voelen hoor! Er zijn zat mensen die op die manier geld willen besparen, en dat zijn de échte gieren. En daarnaast heb je natuurlijk ook verstrooide mensen die het alleen maar fijn vinden om eraan herinnerd te worden.

1 like

Even een vraagje: Ik ben binnenkort jarig en het leek me leuk om ergens wat met vriendinnen wat te gaan drinken. Ik dacht eraan om dan 50 euro in te leggen en dat zij dan de rest betalen. Is dat weinig? We zijn niet echt alcoholdrinkers dus ik denk niet dat het bedrag heel hoog wordt.

Ik vind dat niet weinig hoor. Met hoe veel vriendinnen ga je? Dat is wel een belangrijk detail haha. Wat je ookczou kunnen doen is aangeven dat de eerste 2 rondjes voor jouw rekening zijn bijvoorbeeld. De rest splitsen jullie dan gewoon ( of anders).

1 like

Ik ga er vanuit dat we met z’n vijven of zessen zullen zijn. Rondjes is ook een goed idee! Misschien wel handig aangezien het minder puzzelen met de rekening dan is

1 like

Ik heb ook wel eens met de familie van mijn vriend in een mega grote all you can eat (Tafelen in Rijsbergen) en toen had zijn neef twee van die ziplock Ikea zakjes mee waar nog een complete maaltijd in verdween voor een thuis gebleven oom… :flushed::flushed::flushed:

De broer van mijn vriend kon dat fysiek niet aan en is toen weggelopen van tafel hahaha

34 likes

Ik heb ooit een baan gehad en als ik dan in de avond werkte kreeg ik geloof ik 4 euro extra gestort bij mn salaris om te eten. Maar ik kocht daar geen eten van. Dat is wel wat anders dan declareren maar wel een vergoeding toch?

Er wordt nu elke dag 2 euro van mijn loon afgehaald voor de naborrel en blikjes fris en ik denk dat ik tot nu toe elke werkdag wel een halve fles wijn en 5 blikjes frisdrank heb gebruikt. Lekker profiteren😏

1 like

Huh? Mag dat zomaar? Dat is gewoon bij een fulltime baan 40 euro per maand!

Geen idee maar ik begrijp het ergens wel, er wordt heel veel gegeten en gedronken (ook alcoholisch) en we hoeven nooit ergens los voor te betalen.

Iemand appte net in de groepsapp van school dat ze per ongeluk iets dubbel had uitgeprint en wie dat nog nodig had? Heel aardig maar ze zei er zo 2,50,- achter. Dus ik reageerde met ‘AHHAHA :joy: ‘ maar het was geen grapje

59 likes

Hahah hoeveel pagina’s was het dan? Op uni’s kun je toch altijd voor 5 cent per pagina printen? Dan moet het minstens 50 pagina’s zijn geweest

Nee het is denk ik 30 pagina’s en gewoon zwart/wit

1 like

Haha huh, wil ze dan extra geld voor de moeite of zo?

1 like

Ja ik weet het niet :joy: daarom dacht ik dat het een grapje was

3 likes

Hahahaha ik zou ook zo reageren haha. En als iemand dan zo zou reageren zou ik nooit meer durven zeggen dat ik serieus was haha (als ik die 2,50€ zou vragen wat ik dus never zou doen)

1 like

Misschien niet gekopieerd op een uni? Ik betaal in de copyshop 10 CT per blaadje dus dan klopt de prijs wel en krijg je zelfs 50 CT korting :wink:

Zo heb ik wel eens met een groep ergens gegeten, en had 1 iemand een bidon met wijn mee. Die bestelde 1 wijntje en vulde daarna steeds haar glas bij met de meegebrachte wijn. Echt zo gênant, snap de reactie van die broer wel, die neiging had ik ook.

27 likes

Gatver ik moet nu denken aan wijn met bidonsmaak, wat water in een bidon ook weleens kan hebben. En ze zal vast niet de beste wijn in die bidon hebben zitten.

7 likes