Mijn moeder werkte vroeger bij mensen waarbij de oma wel eens op de kleinkinderen pastte. De oma kwam een keer thuis met een kleindkind en vroeg aan de moeder het geld terug voor een ijsje dat ze had gekocht voor haar kleinkind…
Heb dit al voorgesteld, maar daar werd niet op gereageerd… tja ik laat 'm maar zo denk ik.
Je hebt voorgesteld aan haar om een deel voor haar te betalen en daar reageerde ze niet op? Ik denk dat je je antwoord dan wel hebt toch? Gewoon binnen het besproken budget alles regelen en ze zoekt het maar uit dan
Ik vroeg mijn man om input en er is een pareltje uit voortgekomen hoor, komt ie;
Het gaat om een jaar of 20/25 geleden, dus dit verhaal kent hij weer van zijn ouders. Mijn schoonmoeder moest op een middag dringend bellen naar haar man, en (ik weet niet waarom) hun eigen telefoon werkte niet op dat moment. Dus ze ging naar de buurvrouw waar altijd goed contact mee is geweest om te vragen of ze even haar telefoon mocht gebruiken. Dat was allemaal prima, en al met al duurde het telefoongesprek niet meer dan 1 a 2 minuten (en ook gewoon lokaal, niet mobiel).
Een aantal weken later kwam de buurvrouw aan de deur met de mededeling dat ze op vakantie vertrok die dag en ze graag het bedrag X van het telefoongesprek terug wilde hebben. Dit ging overigens om een heel klein bedrag, toen nog in guldens. Mijn schoonvader stond perplex, maar gaf haar uit principe niet het exacte bedrag, maar er ook nog eens extra erbovenop. Dit nam ze uiteraard aan zonder daar iets van te zeggen.
Het grappige is dan weer wel dat elke keer als ze op vakantie ging of een paar dagen weg, ze wel aan mijn schoonfamilie vroeg om de katten elke dag te voeren Hadden zei eigenlijk een vergoeding voor moeten. vragen hahaha.
Haha over dat laatste. Ik gaf als kind de katten van onze buurvrouw te eten als zij op vakantie ging. Vervolgens kreeg ik als vergoeding een speeltje die bij een Happy Meal zat.
En ze durfde het ook niet aan de deur te brengen, dus ze legde het op de glijbaan in onze tuin met een briefje erbij.
Hahahah okeee awkward dit.
Ohja en dezelfde buurvrouw (woont daar nog steeds, wij wonen nu naast haar), stuurt ook hergebruikte kaarten met kerst. Dan beplakt ze dus het deel waar al op is geschreven
Ook had ze een jaar een soort kerstkaart van een oude cd gemaakt. Creatief wel.
Haha wowwwww dat is wel next level hoor.
Even het tegenovergestelde: ik moest ooit als student 1 x (ja echt 1 keer) de katten van mijn bovenburen eten geven en toen kreeg ik een fles witte wijn. Ik was daar echt super blij mee haha, had helemaal niks verwacht (niet gek want het was niet echt de moeite).
Vind ik niet gierig! Ook als je geen tegoed had zou je vragen of die korting niet geldig was toch?
Dit is juist slim of ben ik een gier?
Wie het kleine niet eert…
Nee vind dit echt niet gierig hoor
Iemand die ik ken (oudere vrouw) haalt altijd de steeltjes van de paprika en weegt m dan pas af. Ze wilt niet voor het steeltje betalen
Dat soort acties zie ik zo vaak! Druiven van de trossen en tak van de tomaten. Daar ben ik echt te lui voor en vind het ook gewoon een beetje aso.
Toen ik nog achter de kassa werkte was mijn favoriete moment als ik zulke gierige oudjes aan m’n kassa had met tasjes ‘afgewogen’ groente en fruit. Gewoon doen alsof ik de sticker niet zag en nogmaals wegen: klopte echt NOOIT. Even 3 appels afwegen en vervolgens 3 erbij doen, een goedkopere soort ergens van aantikken, dat soort dingen.
Ik keek ook altijd extra verbaasd naar de sticker na het wegen.
Dit is niet gierig maar gewoon stelen toch haha?
Ja is inderdaad zo, maar mijn Albert Heijn had zulk typisch publiek er in het team besloten werd gewoon zelf te wegen ipv het te zeggen tegen elke klant
Was laatst bij de Appie en had een product met een 35% sticker. Dit had ze niet gezien aan de kassa dus mocht ik het kortingsbedrag bij de balie nog ophalen. Ging om 40 cent
Dit vind ik niet gierig hoor. Soms koop ik bewust een product vanwege de 35% korting. Daarom controleer ik ook altijd goed de kassabon voordat ik naar huis ga.
Ja goed niet perse gierig maar voelde me wel heel skeer hahahah. Maar idd, anders had ik wel de verpakking gepakt waar geen sticker opzat haha
Ik heb een “lege” tube tandpasta uit de prullenbak gevist die mn vriend erin had gegooid. Uiteindelijk heb ik er nog twee weken mee kunnen doen, terwijl hij alvast de nieuwe gebruikte