Ik vroeg mijn man om input en er is een pareltje uit voortgekomen hoor, komt ie;
Het gaat om een jaar of 20/25 geleden, dus dit verhaal kent hij weer van zijn ouders. Mijn schoonmoeder moest op een middag dringend bellen naar haar man, en (ik weet niet waarom) hun eigen telefoon werkte niet op dat moment. Dus ze ging naar de buurvrouw waar altijd goed contact mee is geweest om te vragen of ze even haar telefoon mocht gebruiken. Dat was allemaal prima, en al met al duurde het telefoongesprek niet meer dan 1 a 2 minuten (en ook gewoon lokaal, niet mobiel).
Een aantal weken later kwam de buurvrouw aan de deur met de mededeling dat ze op vakantie vertrok die dag en ze graag het bedrag X van het telefoongesprek terug wilde hebben. Dit ging overigens om een heel klein bedrag, toen nog in guldens. Mijn schoonvader stond perplex, maar gaf haar uit principe niet het exacte bedrag, maar er ook nog eens extra erbovenop. Dit nam ze uiteraard aan zonder daar iets van te zeggen.
Het grappige is dan weer wel dat elke keer als ze op vakantie ging of een paar dagen weg, ze wel aan mijn schoonfamilie vroeg om de katten elke dag te voeren
Hadden zei eigenlijk een vergoeding voor moeten. vragen hahaha.