Gierige acties

Maar wat is er dan op tegen? Wat gebeurt er met een 13-jarig lichaam als er koffie in komt? Ik snap het niet haha

1 like

Er is niks mis met koffie als je het houd bij max. 1 of 2 koppen per dag toch? Het heeft zelfs een aantal gezondheidsvoordelen.

(Daarbij drinkt bijna 90% van de 13 jarigen geloof ik energy drink.)

2 likes

Ik drink zelf ook koffie hoor, maar ik vind 13 gewoon jong. Ik heb altijd begrepen dat het voor slapeloosheid kan zorgen en ook effect heeft op de ontwikkeling van het zenuwstelsel. Ik zou het zelf niet aanbieden aan een kind van 13. Gelukkig is het geen 90% die aan de energydrink zit, maar het is helaas wel populair. Ik heb een leerling In de 3e klas gehad en die bleek er paniekaanvallen van te krijgen.

Toen ik in NY was zeiden ze 1 dollar per drankje aan de bar.

Pfff ik vind het ook moeilijk hoor. Ik zit nu in LA voor 4 weken met werk en ik vind het echt zuur om 20% te moeten betalen op alles. Bovendien is het dus ook een verwachting als je eten afhaalt, dus dan wordt er al helemaal niks voor gedaan (normaal krijg je iig nog service/een gesprekje/een glaasje water)
Ik doe het wel maar als het niet super goede service is ga ik wel naar 13/15% anders vind ik het echt idioot.

1 like

Ah woon je in Cali? Ik zit in LB (LA).
Ben er nog tot eind volgende week!

1 like

Ik vond de keren dat ik in Amerika was de service ook wel echt super goed altijd, in restaurants dan. Zo fijn dat als je daar binnenkomt je je moet melden, zeggen met hoeveel personen je bent en dan word je echt naar een tafel gebracht enzo. In NL is dat soms zo ongemakkelijk zo van ā€˜ja kijk maar waar je wilt zittenā€™. Of dat je eerst een paar minuten bij de ingang staat te wachten en er niemand komt maar je dan ook niet weet of je ergens moet gaan zitten of toch moet wachten tot er iemand komt. Uit eten gaan was iig echt mijn favoriete bezigheid in Amerika, en ook bijna overal superlekker gegeten.
Maargoed dit waren vakantie ervaringen, kan me voorstellen dat het anders is als je er woont.

3 likes

Haha ja dat over Amerikanen vertrouwen ben ik met je eens haha. OMG mensen eten hier echt zo slecht en hebben echt een totaal andere interpretatie van wat lekker is.
Ik was afgelopen weekend in San Diego bij een vriendinnetje op bezoek (had dā€™r voor het laatst 11 jaar geleden gezien) en die zei, ja je moet echt een Californian Burrito proberen. Dat is dus een soort kapsalon in een burritoā€¦ Als in, vlees, friet, sour cream, avocado en super veel kaas IN een gefrituurde burrito. Maar alles zacht en zompig en totaal geen spice ik vond het nog erger dan de Knorr Wereldgerechten enchiladas haha.

Anyway ik ga offtopic! Ik vind de service inderdaad hier een stuk beter. Maar mensen zijn ook gewoon aardiger/nepper dus daar kan het ook aan liggen haha. Gisteren zeiden 5 mensen dat ik een leuk rokje aanhad en 4 van die mensen kende ik niet eens. Dat zou in Nederland/Engeland echt niet gebeuren.

4 likes

in Engeland ligt het er volgens mij onwijs aan waar je bent. In het noorden vond ik ze juist onwijs vriendelijk en complimenteus namelijk!

Edit: oke dat heeft niks met gierigheid/de rest van dit topic te maken. Oh well.

Ik haat het als ik ergens buiten moet wachten voor een tafel. In de zomer vind ik dat minder, maar in de winter ga ik gewoon binnen en wacht ik daar op een tafel. Zo asociaal.

Gierige actie van mezelf: ik heb laatst de incheckkey van de sportschool waar ik al 5 jaar geen lid meer van ben teruggebracht voor de 7,50 borg die ik nog terug zou krijgen. Ze deden ook best moeilijk want ik kwam niet eens meer in het systeem voor haha. Dat hadden ze overgezet maar ja dat is natuurlijk niet mijn fout :smirk: Wel de borg teruggekregen uiteindelijk yaaaas

31 likes

Ik heb nog nooit zulke aardige mensen gehad als in Liverpool.

2 likes

Driemaal raden waar ik gewoond heb haha! Ze zijn echt fantastisch daar inderdaad :heart:

2 likes

Dit doet me denken aan een vriendin die na haar afstuderen nog haar print-tegoed terug wilde. Ik bleef ondertussen in haar auto wachten. Na een halfuur kwam ze terug want ā€œja het lukte allemaal nietā€.

Het ging om ā‚¬1.40.

35 likes

Hahaha ā‚¬1,40 ook echt :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik vond 7,50 dan nog net wel de moeite waard om te proberen haha

2 likes

Haha, door deze post ook maar even mijn printtegoed gecheckt, maar was maar 1,91. Scheelt weer moeite doen (had ook 20 euro kunnen zijn namelijk) :slight_smile:

koffie voor een 13 jarige vind ik eigenlijk al bijzonderšŸ˜… maar wat een gierigaard idd!

Misschien ging het niet om een americano maar zon Starbucksachtig geheel

Ja precies! Dat nemen mā€™n nichtjes altijd als ik die eens mee uit neem, en tof dat ze zich voelen als ik ze daarop trakteer. Krijgen ze van hun ouders niet hoor!!

2 likes

Dan nog vind ik het skeer om terug te vragen als jezelf een goed verdienende baan hebt

1 like