Gierige acties

Ik heb nooit dit soort situaties, maar nouja, als dit telkens gebeurt dat je uit eten gaat vind ik niet dat je elke keer hoeft te splitten. Dan zit je dus elke keer te betalen voor drankjes die je zelf niet neemt.

1 like

Vind dat dit heel erg er vanaf hangt of het vaker gebeurd of niet. Voor een keer vind ik het ook zeker niet erg wat meer in te leggen, en vaak is het inderdaad zo dat het zich de volgende keer wel weer recht trekt.

Maar ik heb ook vrienden die helemaal niet op hun geld letten, en ik wel. Dus dan heb je pasta met truffel etc. veel en dure wijn tegen over een simpele pizza en de huiswijn. In dat geval vind ik splitten wat minder leuk en doe ik dat dus ook niet.

1 like

Ja als je bewust op je geld let is dat ook je goed recht natuurlijk, sowieso is het je goed recht.
Ik ben zelf ook het type dat niet zo let op de prijzen als ik uit eten ga oid en de meeste in mijn omgeving precies het zelfde dus is het wel evenredig.
Ben je altijd degene die extra betaald voor de rest snap ik ook echt wel dat je dat vervelend vind.

Edit: volgens mij heb ik nu drie keer achtereen hetzelfde gezegd ongeveeršŸ˜…

Stel je organiseert met vriendinnen een vrijgezellenfeest voor een andere vrienden. Het budget heb je ongeveer van te voren bepaald, maar 1 vriendin vindt eigenlijk alles te duur, maar regelt ook niks zelf. Hoe ga je hiermee om?

  • Pech voor die vriendin, dan doet ze maar een activiteit minder mee. Het valt toch binnen budget?
  • Je past je aan aan die vriendin, hoewel dat betekent dat je bepaalde activiteiten die de vrijgezel heel leuk zou vinden niet kan doen.
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

Pff dit soort mensen :roll_eyes:

Ik zou gewoon zeggen: als je het te duur vindt, hoor ik graag je suggesties. Anders kun je ervoor kiezen niet alle activiteiten mee te doen.

6 likes

Als ze het gewoon niet heeft en dat eerlijk zegt zou ik met zā€™n allen een deel voor haar bijleggen. Als ze het er niet aan uit wil geven en niet met een alternatief komt dan komt ze idd maar wat later ofzo.

11 likes

Ooh man ik heb dat ook eens gehad: een vrijgezellenfeest met weinig mensen en een iemand (de beste vriendin van de bruid) vond ALLES te duur! Dus wij alles aan haar wensen. Toen vertelde ze een dag van te voren dat ze toch niet dat ze kwam want kat ziek/te duur/ze kende niemand/andere smoesjes. En ze zou niets meebetalen. Wat een vriendin ben je dan!

3 likes

Mijn moeder werkte vroeger bij mensen waarbij de oma wel eens op de kleinkinderen pastte. De oma kwam een keer thuis met een kleindkind en vroeg aan de moeder het geld terug voor een ijsje dat ze had gekocht voor haar kleinkindā€¦ :zipper_mouth_face:

26 likes

image https://media2.giphy.com/media/1kllt2Nf1ND2/giphy.gif

6 likes

Heb dit al voorgesteld, maar daar werd niet op gereageerdā€¦ tja ik laat 'm maar zo denk ik.

Je hebt voorgesteld aan haar om een deel voor haar te betalen en daar reageerde ze niet op? Ik denk dat je je antwoord dan wel hebt toch? Gewoon binnen het besproken budget alles regelen en ze zoekt het maar uit dan :+1:

2 likes

Ik vroeg mijn man om input en er is een pareltje uit voortgekomen hoor, komt ie;

Het gaat om een jaar of 20/25 geleden, dus dit verhaal kent hij weer van zijn ouders. Mijn schoonmoeder moest op een middag dringend bellen naar haar man, en (ik weet niet waarom) hun eigen telefoon werkte niet op dat moment. Dus ze ging naar de buurvrouw waar altijd goed contact mee is geweest om te vragen of ze even haar telefoon mocht gebruiken. Dat was allemaal prima, en al met al duurde het telefoongesprek niet meer dan 1 a 2 minuten (en ook gewoon lokaal, niet mobiel).

Een aantal weken later kwam de buurvrouw aan de deur met de mededeling dat ze op vakantie vertrok die dag en ze graag het bedrag X van het telefoongesprek terug wilde hebben. Dit ging overigens om een heel klein bedrag, toen nog in guldens. Mijn schoonvader stond perplex, maar gaf haar uit principe niet het exacte bedrag, maar er ook nog eens extra erbovenop. Dit nam ze uiteraard aan zonder daar iets van te zeggen.

Het grappige is dan weer wel dat elke keer als ze op vakantie ging of een paar dagen weg, ze wel aan mijn schoonfamilie vroeg om de katten elke dag te voeren :crazy_face: Hadden zei eigenlijk een vergoeding voor moeten. vragen hahaha.

3 likes

Haha over dat laatste. Ik gaf als kind de katten van onze buurvrouw te eten als zij op vakantie ging. Vervolgens kreeg ik als vergoeding een speeltje die bij een Happy Meal zat.

En ze durfde het ook niet aan de deur te brengen, dus ze legde het op de glijbaan in onze tuin met een briefje erbij.

11 likes

Hahahah okeee awkward dit.

Ohja en dezelfde buurvrouw (woont daar nog steeds, wij wonen nu naast haar), stuurt ook hergebruikte kaarten met kerst. Dan beplakt ze dus het deel waar al op is geschreven :rofl:

Ook had ze een jaar een soort kerstkaart van een oude cd gemaakt. Creatief wel.

3 likes

Haha wowwwww dat is wel next level hoor.

Even het tegenovergestelde: ik moest ooit als student 1 x (ja echt 1 keer) de katten van mijn bovenburen eten geven en toen kreeg ik een fles witte wijn. Ik was daar echt super blij mee haha, had helemaal niks verwacht (niet gek want het was niet echt de moeite).

13 likes

Vind ik niet gierig! Ook als je geen tegoed had zou je vragen of die korting niet geldig was toch?

Dit is juist slim of ben ik een gier? :flushed:

5 likes

Wie het kleine niet eertā€¦

Nee vind dit echt niet gierig hoor :slight_smile:

1 like

Iemand die ik ken (oudere vrouw) haalt altijd de steeltjes van de paprika en weegt m dan pas af. Ze wilt niet voor het steeltje betalen :joy:

45 likes

Dat soort acties zie ik zo vaak! Druiven van de trossen en tak van de tomaten. Daar ben ik echt te lui voor en vind het ook gewoon een beetje aso.