Gierige acties

Ik heb binnenkort een babyshower waarbij we gaan uit eten(de moeder to be wordt vrijgehouden) én per persoon 15 euro moeten betalen voor een gezamenlijk cadeau. Ik twijfel of ik kan aangeven dat ik dit eigenlijk te duur vind voor een babyshower. Ik wil ook niet de partypooper zijn. Wat denken jullie?
De babyshowers waar ik al ben geweest waren bij iemand thuis, iedereen bracht een hapje mee, we deden spelletjes en legden 10 euro bij voor een cadeau.

1 like

Als je bijvoorbeeld het eten wel oké vindt, zou je aan kunnen bieden niet met het grote cadeau mee te doen maar zelf iets te geven :slight_smile: had ik afgelopen weekend ook bij mijn shower. Een vriendinnetje heeft me zelf iets kleins gegeven (ik weet niet of het on top was, of gewoon in plaats van) en dat vond niemand (inclusief ik) gek. Ook al is het dan alleen een kaartje, ook dat is al prima!

7 likes

Ik heb net 3x achterelkaar een bestelling geplaatst bij een webshop. Het was 4 halen 3 betalen, waarbij het goedkoopste product gratis zou zijn. Omdat dit echt mijn favo huidverzorgingsproducten zijn heb ik gelijk in bulk ingekocht. Dus in plaats van alles in 1 bestelling en 75pond (3x25) korting. Heb ik nu 3x een bestelling met 4 producten geplaatst en 162 pond korting.
No shame in my game! :laughing:

Edit: RIP milieu (ik hoop dat ze het overigens gewoon in 1 pakket stoppen)

26 likes

Ik begrijp deze berekening niet. Kan je dit uitleggen? Hoe kan je los meer korting hebben met dezelfde actie en evenveel producten?

Het is 4e gratis op goedkoopste product. Het goedkoopste product was 25euro. Dus als ik in 1 bestelling 12 producten zou bestellen zou ik 3x 25 pond, dus 75 pond korting krijgen.

De andere producten kosten 65 en 72 pond. Dus als ik alles gesplit bestel (dus 3x 4) krijg ik 25 + 65 + 72 pond korting.

8 likes

Oh. Ik begrijp het! Slim wel. Had ik dus nooit kunnen bedenken.

1 like

Kraamcadeau snap ik nog wel maar meerdere cadeaus voor één gelegenheid (bevallen dus) niet.

2 likes

Ik krijg net een tikkie van een euro, waar ik zelf niet eens wat mee te maken heb? Ik had niet voor dat cadeautje gekozen of zo en vind voor een euro best wel gierig, helemaal omdat ik er niks mee te maken had

3 likes

Als ik er niks mee te maken heb, zou ik het ook niet betalen. Heel simpel. Het is maar een euro, maar ik heb ook principes :stuck_out_tongue:

3 likes

Nee betaal het ook niet hahah. Stuur wel een Tikkie terug voor de kaart die ik heb gekocht en zij haar naam ook op heeft gezet

12 likes

Hi!
Ik heb uit gierigheid mijzelf laatst afgemeld van een vrijgezellenfeest. Ik zei voorheen altijd zonder nadenken ja tegen babyshowers en vrijgezellenfeesten maar heb mij gerealiseerd dat het mij altijd relatief veel geld kost, dat ik een hele dag kwijt ben aan activiteiten die ik niet echt top vind en dan met mensen de hort op ga die niet altijd mijn eigen vrienden zijn. Ik vind het gewoon zonde van tijd en geld en geef later liever een persoonlijk kado.
Het gaat niet perse om de hoeveelheid euro’s maar om het feit dat ik zelf wil beslissen wat ik van die euro’s betaal.
Herkent iemand dat?

29 likes

Ik heb het vrijgezellenfeestje van mijn schoonzusje geskipt. Voor €100 een hele dag met haar oppervlakkige vriendinnen doorbrengen leek me echt kut. Schoonzusje en ik hebben ook geen band. Ze spreekt haar broer (mijn vriend) alleen met verjaardagen en feestdagen.

6 likes

Niet gierig toch? Althans uit je bericht begrijp ik dat het je meer om haar persoonlijkheid gaat dan om het geld. Groot gelijk.

1 like

Nou, mijn eerste reactie was wel ‘hier ga ik toch geen €100 euro aan verspillen?!’. Vriend was het er mee eens. Voelde wel even gierig.

3 likes

Als je er niks mee te maken hebt is het apart.
Maar als je bv een kleinigheidje met 10 man geeft twv 10 euro vind ik het ook niet helemaal eerlijk als 1 iemand daarvoor opdraait maar iedereen bij de attentie hoort zegmaar

4 likes

Nice! Ik zou eerlijk gezegd dan wel de recensie verwijderen of updaten. Ze hebben het toch netjes opgelost dan?
(Misschien heb je dit al gedaan hoor!)

1 like

We hadden niks afgesproken verder. Ze zei ik heb nog wel een doosje chocola die ik geef. Helemaal niet vanuit ons drie, dus opeens een tikkie was wel gek

1 like

:joy: ja dat is een frappante situatie. zou ook niet betalen

1 like

Maar degene voor wie het feest wordt georganiseerd is dan toch nog steeds een goede vriendin van je? Of word je echt uitgenodigd voor showers van vreemden?

Nee hoor! Natuurlijk is de hoofdpersoon van het feestje dan wel een vriendin, maar vaak is het grootste deel van de rest voor mij niet meer dan ‘bekend’. Terwijl zij misschien wel met elkaar een groep vormen.