Gierige acties

Belachelijk gewoon! Maar wat ik misschien nog wel gekker vind is dat de vriendengroep nog steeds 1. Rondjes doet en 2. Hem het geld bij laten houden. Terwijl meer dan een halfjaar geleden al aan het licht kwam dat hij dat verre van eerlijk doet.

5 likes

Hoeveel biertjes had je nu trouwens?

Niet per se gierig.

Als wij bezoek krijgen trek ik alles uit de kast qua hapjes. Ik maak lekkere hapjes en haal het drinken wat men graag lust. De hele tafel staat vaak bomvol dus aan eten nooit gebrek. Nu hebben we vrienden en als we daar komen borrelen wordt er een zak mms en zak chips op tafel gegooid ( zonder bakje).

6 likes

Zo ben ik ook :speak_no_evil:. Maar in my defense, ik kan niet zo goed koken en ik ben wel heeeel uitgebreid mbt lekkere cocktails maken :joy:

2 likes

Ik had het laatst met een vriendin hierover. Als we met elkaar afspreken dan haalt de ene snacks en de ander
andere genotsmiddelen. Ze had een stuk carrot cake meegenomen en normaal vreten we dat gewoon helemaal op. Ik had al een plakje op en zonder na te denken vraag ik of ik nog een plakje mag. En ze zegt: huh, tuurlijk, ik heb het toch gehaald om op te eten?

Maar ik bedacht me dus, stel dat iemand dan zegt: “Nee, de rest neem ik mee naar huis”. En dat ook echt serieus meent. Hoe zouden jullie reageren? Ik zou dit wel echt een soort dealbreaker vinden
 (tenzij ik natuurlijk weet dat die persoon echt op een houtje moet bijten normaal en echt echt nauwelijks geld heeft om rond te komen ofzo.)

4 likes

Als diegene op een houtje moet bijten, wat heeft diegene dan aan een extra plak carrot cake voor thuis? Denk dat het daar dan niet op aan komt.
Ik zou het belachelijk vinden. Ik was vroeger misschien wel meer zo, dat mee naar huis nemen als iets niet op was gegaan. Nu zou ik dat nooit doen, soms wil een vriendin dat je iets weer meeneemt omdat ze het zelf niet in huis wil hebben en dan denk ik neeeee heb het toch niet voor niks gekocht, houd het.

Of als iemand bij mij is; neem ruim. Behalve de mandarijnen, die kan ik verstoppen tussen mijn ondergoed (ooit gepost op het oude forum :p). Soms heb ik niks in huis, maar dat is eerder luiheid dan gierigheid.

8 likes

Ja, oke! Maar inderdaad, een zak chips, of snoepjes. In dit geval was het zo een AH carrot cake.

C’est moi. Koken of bakken is nooit m’n hobby geweest, dus haal gewoon de lekkerste dingen uit de super en soms van speciaalzaken. In ieder geval zit niemand ooit zonder eten, dat dan weer wel.

Plus: gebrek aan tijd.

Wist echt niet dat mensen dat zelfs gierig vonden :yum:

2 likes

Chips en m&ms zijn toch super lekkere dingen die de super te bieden heeft? Of zijn mijn smaakpapillen onderontwikkeld?

Ik dacht mezelf er in te herkennen. Ik flikker zulke dingen ook gewoon op tafel zonder bakjes enzo

16 likes

Ook dat ja! Beetje van alles, voor ieder wat wils.

Ik schrok er lichtelijk van dat zulk eten al gierig gevonden werd, maar miss valt het alleszins mee

1 like

Pas kwam een vriendin eten, 2 uur van te voren besproken ofzo, maar ik had een vol hoofd en geen inspiratie om iets te verzinnen en eigenlijk ook geen zin om naar de supermarkt te gaan. Toen heb ik haar ovenfriet, een vega burger en snijbonen voorgeschoteld. Schaamde me echt kapot want bij haar thuis maakt ze/maken we altijd iets uit een kookboek en koopt ze aparte ingrediĂ«nten etc. Maar ze bleef maar zeggen dat ze het lekker vond en ik heel beschaamd steeds ‘eh sorry, volgende keer krijg je iets anders’. Toen gingen we nog naar de ijssalon en dacht ik oh mooi trakteer haar op een ijsje, maakt het schrale eten wat goed. Maar die wilde zij betalen en kreeg het echt niet voor elkaar om dat te mogen/kunnen doen :sweat_smile: Gelukkig gingen we daarna nog ergens heen en kon ik haar (een duur :stuck_out_tongue: 7,50 voor een biertje) drankje aanbieden :’)
Vind dat soort simpel (avg) eten zelf eigenlijk best lekker (en goedkoop, dus fijn voor mijn zowat lege portemonnee) maar heel schraal om iemand voor te schotelen, dus ik ga de volgende keer denk ik toch maar gewoon op zoek naar een recept en de supermarkt om me die gĂȘne te besparen.

3 likes

Ah joh, het idee alleen al dat je wel de moeite doet om eten te maken en daarna ook nog wat extra’s wilt doen zegt al heel veel over je!

Dat maakt je echt niet gierig!

19 likes

Ik vind soms ook wel dat mensen hoge eisen stellen hoor. Ik houd er ook van om allerlei lekkere hapjes te verzinnen en te maken maar als je daar geen plezier uit haalt hoef je dat voor mij echt niet te doen. Laf chips uit de zak.
(Eerlijk: ik vind mezelf wel een betere gastvrouw dan veel anderen dus ik spreek het liefst bij mij thuis af, maar kan me er verder niet heel druk om maken. Uit eindelijk gaat het om het gezelschap toch.)

32 likes

Ja, als er maar vrette is. Liever lekkere snacks uit de supermarkt, dan zelfgemaakte hapjes door iemand die niet kan koken hoor. Wel stel ik een eigen bakje chips op prijs, want ik heb smetvrees. Gelukkig weten de meeste goede vrienden dat wel.

23 likes

Dat laatste herken ik wel hoor. Altijd als ik bij vriendinnen thuis ben is het een beetje slecht georganiseerd qua eten en dergelijke. Eentje heeft misschien 2 pannen en kookt nooit dus vaak iets kant en klaars, de ander heeft nooit genoeg bestek, “vergeet” altijd drinken te halen en zegt het pas als we allemaal al zitten en laat rustig een droogrek vol was naast de eettafel staan. Dan heb ik liever elke keer de kosten en hebben we tenminste normaal te vreten met alles er op en er aan in een opgeruimd huis.

6 likes

Maar stellen je vriendinnen dan wel voor om de kosten te delen als het elke keer bij jou is?

Lief juist dat je er alles aan probeert te doen om het naar haar zin te maken. Helemaal niks mis met avg. Soms is een makkelijke maaltijd prima toch? En jullie hadden last minute besloten om samen te eten, dan zou ik zelf ook echt geen ingewikkeld gerecht verwachten.

2 likes

Inmiddels zo’n 8 jaar geleden (ik was 23, studeerde en woonde op kamers) kwamen er 2 vrienden bij mij eten.
Ik heb (al zeg ik het zelf) heerlijk gekookt en de borden in de keuken opgediend. Nadat ze hun bord hadden leeggegeten keken ze in de keuken en vonden ze de 4e portie die ik bewust extra had gemaakt voor de dag erna. Ik zei ‘nee
 dat is voor morgen!!’ Ik hoor er regelmatig nog iets over :sweat_smile:
Was dat dan ook gierig?
Ik had trouwens coq au vin gemaakt. Iedereen had een flinke dij + poot per persoon. Heerlijk! Ga het snel weer maken!

1 like

Als ik bij mijn beste vriendin blijf eten, eet ik ook altijd AVG en wat ze mij voorschotelt vind ik ook altijd lekker. Drinken pak ik zelf en dan ook voor haar eventueel.

Weet niet. Als ik bij haar ben, ben ik gewoon thuis en verwacht gewoon geen speciale hapjes of dat ze mij bediend etc. Ik neem meestal ook twee zakken chips mee zodat we tegelijk kunnen vrette.

4 likes

Nou nee, het was anders geweest als iemand zei dat hij nog honger had en je dan zei is voor morgen doei. Dit is gewoon praktisch toch? Moet je het dan weggooien?