Gierige acties

Nee ik vind hen gierig dat ze al aan het loeren waren naar meer eten :stuck_out_tongue:

7 likes

Als ze ernaar vragen hebben ze imo nog honger/niet geneog gehad haha.

Maar zo ben ik, ik zal nooit iets voor mezelf bewaren totdat ik weet dat iedereen echt genoeg heeft gehad. Vraag ook altijd 3x of mensen nog meer willen haha.

28 likes

Mee eens! Ik zou ook nooit iets wegzetten voor ik aan iedereen heb gevraagd of ze niet Ă©cht nog wat willen. Wat voor de een een grote portie is, is dat niet per se voor de ander.

4 likes

O wacht, ik las ‘vierde portie die ze gemaakt had’ als, er was al vier keer opgeschept hahaha. Dan pas ik mn antwoord aan naar: gierig als ze nog honger hadden, als dat niet zo was is het gewoon praktisch.

1 like

Ik vind dat niet gierig hoor! Ik heb er altijd een hekel aan als ik iets gemaakt heb als pastasalade oid en er dan een goede portie over is, maar vriendinnen dat uit de bak alle lekkere dingetjes gaan vissen zodat er uiteindelijk alleen nog kale pasta over is. Ik zeg er dan niets van, want ik wil niet spastisch overkomen, maar stiekem denk ik: blijf van mijn lunch af! Haha

5 likes

Vind ik niet gierig hoor!! Ik ben net zo blij met een zak chips als ieta zelfgemaakts hoor! Zolang er maar voor de gasten “gezorgd” is, zelfgemaakt of niet!

1 like

Ja precies dit. Je wilt niet dat je gasten iets tekort komen lijkt me. Als zij die vierde portie nog willen opeten is dat toch prima. Snap dat het onhandig is omdat je dan de volgende dag toch ander eten moet regelen maar ja dat is dan niet anders. Dus ja ik vind het wel gierig @Beutyschooldropout

7 likes

Maar is het tegenovergestelde hiervan dat jullie als jullie te gast zijn ergens alles leegroven en opvreten? Ik vind dit een beetje raar. Je bent toch gewoon dankbaar dat je iets krijgt, met gepaste bescheidenheid. Natuurlijk wil je dat je gasten niks tekort komen maar ik wil ook niet dat de gastheer/vrouw zich helemaal uitslooft en uren in de keuken staat omdat ik kom eten.

39 likes

Ja ik ga eigenlijk altijd alle keukenkastjes af als ik ergens te gast ben en neem vaak ook nog wat mee naar huis.

56 likes

Maar wat net al is gezegd, wellicht hebben de gasten nog honger? Ik zou dat verschrikkelijk vinden als mensen bij mij komen eten en met honger weer weggaan.

Een “goede portie” is heel erg subjectief.

2 likes

Ik vind het gierig om ĂŒberhaupt zo bewust met eten om te gaan. Ik geef iedereen altijd aan dat ze alles mogen pakken en eten wat ze willen, van mij part trekken ze al m’n kastjes open. Ik ga dan niet denken ‘me boodschappe’ of ‘me ete’. Als er eten over is geef ik het ook eerder mee aan diegene die is komen eten, dan dat ik het zelf bewaar.

Ik zou dat alleen begrijpen van mensen die uit noodzaak zo met hun geld en eten om moeten gaan.

15 likes

Klopt, maar ik vind een “flink stuk kip” niet hetzelfde als een andere vriendin dat is meer wat ik bedoel te zeggen! Wat voor de een veel is, hoeft niet veel te zijn voor de ander. Mijn bff zit al heel gauw vol, en vaak maak ik haar porties dan op als we bijv ergens buiten eten.

Ook wat @Freckles zegt, eten voor gasten is het laatste waar ik me druk om kan maken qua gierigheid. Vind dat dat gewoon heurt als je gasten krijgt om ze goed gevoed naar buiten te laten gaan. Of het nou gevoed is van chips en snacks of een home made meal.

4 likes

Het klinkt meer als dat het eten gewoon ziek lekker was en ze zin hadden in meer dan dat ze nog honger hadden. Imo niet gierig, gewoon heerlijk gekookt!

5 likes

Hahaha! Jij heeft er een mooie draai aan.

Terugkijkend was het dan wellicht niet suĂșĂșper gastvrij van mij.
Het waren wel echt goede volle borden, maar beide vrienden hadden op dat moment wel echt overgewicht, dus dat zij grotere maaltijden gewend waren had ik moeten weten.

Op dit moment doe ik aan mealprepping dus ik heb mijn vriezer vol liggen met goede lekkere maaltijden. Als er nu iemand komt eten na een lange werkdag haal ik iets uit de vriezer en ontdooi ik het. Dan voel ik mij wel weer lullig want op is op
 dan valt er niets meer bij te scheppen. Ik maak dan wel extra salade of doe er naambord bij ofzo. Ik ben gelukkig wel wat veranderd :sweat_smile:

1 like

Sorry, wat? Deze logica ontgaat mij echt TOTAAL.

51 likes

Are you fkn kidding me? :persevere:

9 likes

Ik maak dan wel extra salade of doe er naambord bij ofzo.

Een naambord? Zodat je vriendinnen met overgewicht niet per ongeluk een bord pakken voor iemand met minder gewicht?

25 likes

Ik ging een keer bij een vriendin eten, maar ik ben dus vegetariĂ«r. Toen had ze voor zichzelf een soort van kipburger, en voor mij niks ‘want je eet geen vlees, dus ik wist niet wat ik moest kopen’. Dus daar zat ik alleen maar zoete aardappelfrietjes te eten. Had me niet zoveel uitgemaakt als zij er ook niks bij had gegeten (allebei student), maar we waren echt met z’n tweeĂ«n en ik had gewoon niks. Dat was wel een beetje raar, haha

11 likes

You know its you

@Hatsmetflats vind dit eerder dom dan gierig haha. Kon ze niet even vragen aan je wat dan een alternatief is xD

3 likes

Ik denk dat ze naanbrood bedoeld? En dat dr telefoon er iets anders van maakt?

3 likes