Gierige acties

Geen idee hoe oud ze is, maar kijkend naar mijn kinderen is 12,50 echt meeeeer dan genoeg hoor!

1 like

Ik vind geld geven aan kinderen ook een soort leren omgaan met geld. Zo leren ze sparen en waarde van geld (hoeveel kan ik uitgeven in de speelgoed winkel bla bla)

10 likes

Ik zou als ouder voor baby’s en kinderen van 1-3 eigenlijk sowieso geen cadeaus willen maar geld vragen voor op de studiespaarrekening. Ze herinneren zich dat toch niet. Of ben ik nu echt hard?

11 likes

En @Chippie dit dus… Ik roep de hele godganse dag bij alle reclames ‘vraag maar voor je verjaardag/je moet zelf sparen/vraag maar aan sinterklaas’. Dus grote kans dat er een opvoedingsding achter zit :joy::joy: . ‘Jij wilt een grotere tv? Prima joh maar dan ga je er zelf maar voor sparen’

2 likes

Ze wordt 4 jaar.

Kost een kaartje voor een kind net zoveel als voor een volwassene?

Nee, dit wat jij omschrijft herken ik precies en dat is misschien ook wel het hele probleem wat ik er mee heb.

Én extra pauze én korting.

En misschien is het ook dus gewoon jaloezie. :’)

1 like

Hoe is die collega hier zelf mee omgegaan?

Ik zou me namelijk onggemakkelijk voelen als ik inderdaad extra “vrije” tijd krijg en ook nog eens gratis eten.

Ik zou zeggen nee joh de korting is van ons allen.

1 like

Ik weet niet of iemand anders het al heeft gezegd maar ik zou eten halen dus echt niet zien als extra pauze. Als ik boodschappen voor kantoor moet halen (dat moet bij ons regelmatig voor de lunch) doe ik dat ook echt niet in mijn pauze.

*oh zie net inderdaad dat jullie dat op werk wel zo zien.

1 like

Je mag 2x 10minuten op en neer om eten te halen, dus je bent weg van je werk, er even lekker uit. Ik vind dat soort van pauze van je dagelijkse werkzaamheden haha.

Ik vind dit een heel goed idee. En je bent naar mijn idee alleen hard als het kind verder ook geen ander speelgoed heeft :stuck_out_tongue_winking_eye: maar dat lijkt me geen realistische situatie

1 like

Zelf zou ik dat alleen maar irritant vinden want je werk moet toch af, maar dat ligt denk ik heel erg aan het soort werk dat je doet. Als ik boodschappen moet halen neem ik in ieder geval even veel pauze als de rest nog daarna en moet ik daarna wat langer doorwerken om dingen af te krijgen.

1 like

Ja ligt er idd aan wat voor werk je doet. Ik werk met klanten die ter plekke komen, dus ik vind het dan wel lekker om af en toe daar even weg van te kunnen haha. Blijft niks op me wachten zeg maar

2 likes

Heel herkenbaar. Als ik bij mijn zus komt (aangekondigd of niet aangekondigd) is het áltijd een teringbende, als in: overvolle prullenbak, aanrecht helemaal vol, eettafel vol, lege wc rollen op de wc en salontafel vies. Ik krijg er altijd de eeuwige jeuk van maar ik weet dat het niet gaat helpen als ik mij eraan irriteer, er iets van zeg of er iets aan doe.

1 like

Op mijn werk zou ik het echt niet chill vinden als een collega dubbel zo lang weg is om eten te halen voor de pauze. Maar dat ligt dus ook aan mijn werk. We lossen elkaar af dus als iemand een uur weg is dan voelt het voor mij alsof diegene lekker lang pauze heeft.

1 like

Volgens mijn neef wilde mijn neefje, die vorige maand 7 werd, ook geld omdat hij spaarde voor een groot iets.

Toen we kaart + geld gaven vroeg hij beteuterd waarom hij geen kado kreeg.
En dit ging vervolgens zo bij elk bezoek dat binnenkwam.

2 likes

I leefde als dreumes en peuter al voor cadeautjes uitpakken! Vond (vind…) ik het leukste wat er was dus ben blij dat ik gewoon cadeautjes kreeg ipv geld/bonnen.

3 likes

Neuh. Met kerst en verjaardagen stort familie meestal geld op de rekening van mijn zoontje, kind heeft al genoeg speelgoed.

1 like

Ik pak het speelgoed dat ze al hebben wel in.:stuck_out_tongue_closed_eyes::joy:

Hahaha ik weet niet of dat even leuk is :sweat_smile:

Onze zoon is twee jaar geworden afgelopen weekend en vroegen ook om geld om één groot cadeau tw geven (houten speelhuis voor in de tuin) omdat we al zoveel speelgoed hebben. Heb er wel bij gezegd dat mensen zelf moeten beslissen om mee te doen zo niet, dat we dan liever praktische cadeaus willen.

1 like