Gierige acties

Maar als je gasten nog honger hebben, dan is dat toch niet gierig van hen, maar heb jij toch gewoon te weinig gemaakt?

Als er over is, bewaar het lekker voor de dag erna maar je kookt toch in principe voor die avond en voor hen? Ik vind de extra portie achterhouden eigenlijk wel een beetje gierig. Maargoed ik heb (voor gasten) altijd liever te veel dan te weinig en ik vind avondje en feestjes, waarbij mensen honger hebben mijn grootste nachtmerrie.

Ik ben ooit eens op een feestje geweest en daar was letterlijk niets te eten. Toen kwam er om 2u ‘s nachts iemand met een zak chips aanzetten en die werd aangevallen door de andere gasten als een stel hongerige hyena’s. Sorry, maar (uitzonderingen met opeens veel meer mensen of extreem grote drinkers ofzo daargelaten) te weinig eten of drinken vind ik echt niet kunnen :woman_shrugging: Desnoods bestel je pizza’s ofzo?

9 likes

Huh? Ben ik nou zo gevoelig of zeg je nu iets heel gemeens over je vrienden?

Edti; sorry, spuit 11

4 likes

Ja stel je voor, dat je bij een goede vriend/vriendin zomaar de keuken inloopt na een etentje :stuck_out_tongue:
Misschien om iets te pakken, of naar de keuken te brengen ofzo, is toch niet zo heel raar?
Ik zou zoiets zelf ook niet zeggen/doen als ik ergens te gast was voor een etentje, maar dat wil niet zeggen dat ik het dan niet oké vind als mijn gasten aangeven dat ze nog wel iets te eten lusten.

1 like

Naan = brood
Naanbrood = broodbrood

26 likes

Haha is dit echt @Beutyschooldropout ?
Weet niet of ik moet lachen of janken.

Ik denk dat ik, als de goede gastvrouw die ik ben, voortaan mijn vrienden naar hun gewicht vraag zodat ik zeker weet wat voor portie ik voor ze moet koken. :crazy_face:

@Banananana
Ja precies dat probeerde ik te zeggen eigenlijk. Waarom zou je verwachten dat iemand zich helemaal voor je uitslooft. Veel mensen vinden koken niet eens leuk.

9 likes

Bedoelde als ze nog honger hadden was het gierig van de gastvrouw! Als ze geen honger meer hadden en de gasten zeiden hehehe heb je nog een extra bord voor jezelf joh, dan vind ik het niet gierig maar gewoon praktisch

3 likes

“Chai thee”

4 likes

Chai thee

Edit: laat op het feest

9 likes

Even kijken wat jullie hiervan vinden. Ik zit op het werk en een collega heeft laatst een paar flessen cola gehaald voor het bedrijf voor een borrel een paar weken geleden. Het zijn echt 2 of 3 flessen of zo, en ik ga ervan uit dat hij dit gewoon heeft kunnen declareren.

Nu vraagt hij net of hij het statiegeld terug mag hebben omdat hij die flessen heeft gehaald. Dat zijn echt een paar cent? Ligt het aan mij dat ik dit gierig vind?

1 like

Hmm… valt wel mee vind ik. De flessen moeten toch teruggebracht worden. Beter dan weggooien denk ik dan?

Ik neem aan dat als hij het heeft gedeclareerd hij het minus het statiegeld heeft kunnen declareren. Anders is dat redelijk vreemd van de boekhouding. (Ik realiseer me dat het maar om een paar cent gaat maar dat mag dus eigenlijk gewoon niet, tenzij zij zelf de flessen van plan zijn terug te brengen, hehe.)

1 like

Ja daar gaat het me ook niet om, maar het is nog geen euro dus ik vind het een beetje gek om die paar cent dan nog terug te vragen aan het bedrijf

Aaah ja, ik las het verkeerd als “gierig van die mensen als ze nog honger hadden” ipv de gastvrouw. Naja, ik bedoelde dus hetzelfde als jij :joy:

Mwah. Ja, het is minder dan een euro, maar ik vind het niet per se gierig dat hij de flessen dan ook terug wil brengen. Misschien eerder zuinig?

Ik heb elke vrijdagmiddag een borrel met een aantal (redelijk vaste) collega’s. Twee weken geleden hadden we een borrel die door de leidinggevenden was georganiseerd voor een grotere groep mensen. Die leidinggevenden hebben toen ons statiegeld (tenminste een vol krat bier en nog een aantal losse flessen) ingeleverd en gebruikt voor hun borrel. Dat vind ik wel gierig, omdat zij in eerste instantie ook niet eens het statiegeld aangeschaft hadden.

3 likes

Dat staat toch los van elkaar? Ik heb nergens gezegd dat ik het oké vind om een vriendin 8 jaar na dato nog te plagen met zoiets.

Oooh ik vind avg ook prima, zou er echt niet over nadenken om dat gierig te vinden hoor! Hoef je je volgens mij niet druk om te maken :slight_smile: ik vind het altijd al lief als iemand kookt, het maakt me dan ook niet zoveel uit wat het is…

Ik vind wat @vuilnisglitter zegt wel lastig, daar zijn m’n gedachten echt even blijven hangen. Dat het je stoort als er een wasrek naast de eettafel staat. Nooit bij stil gestaan dat je vrienden zich zelfs daar aan kunnen storen…

8 likes

Op mijn vorige werk hadden we vrijdag altijd een late dienst. Dus we gingen daar altijd eten en broodjes kebab/patat halen.

Collega M. haalde het altijd op met een dienstauto onder werktijd. Ongeveer 10 minuten rijden.

We kregen ook altijd een fles cola gratis (boven een bepaald bedrag) en zegeltjes voor korting. Omdat we met zo’n grote groep waren, was zo’n spaarkaart altijd snel vol.

Zei m’n leidinggevende een keer “jaa, M. hoeft niet te betalen, want de spaarkaart is vol en zij haalt het altijd op”.

Waarop ik zei dat ik dat raar vond en we allemaal gewoon korting verrekenen op ons totaalbedrag want én ze neemt een dienstauto mee én het is onder werktijd én anderen werken dan gewoon door terwijl zij ‘leukere’ dingen aan het doen is en er even tussenuit is.

Nou ik kreeg toch een bak stront. Ik was de grootste gier die er was.

Terecht of onterecht?

5 likes

Hmm… ik had het sowieso niet gezegd als ik jou was en gewoon gedacht van: okeee prima gefixed. Sowieso gaat het maar om een paar euro dus zou ik niet zo snel iets van gezegd hebben.

8 likes

Ik vind je een gier ja

Zegeltjes verdelen, kan toch niet.

16 likes

Dit zijn typisch van die dingen die ik wel zou denken, maar niet zou uitspreken omdat het daar in mijn ogen niet groot genoeg voor is. Dus ben het met je eens dat het niet nodig is dat zij wordt beloond, maar door hier een punt van te maken, maak je het groter dan het in mijn ogen is.

9 likes