Gierige acties

Nee, geen zegeltjes verdelen. De korting. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat moet ik met zegeltjes, die krijg ik zelf toch niet vol. We spaarden de zegeltjes en volle boekjes als team zijnde.

Ik geloof dat we elke week/2 weken een boekje vol hadden. Dat zou dus betekenen dat zij nooit hoef te betalen voor eten. Daar ging het me meer om. Eenmalig had het me echt niets uitgemaakt.

Maar misschien had ik mā€™n verhaal iets uitgebreider moeten uitleggen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Het verschilt hem denk ik ook in dat jij eten halen bestempeld als een leuke activiteit. Dat kan ik me wel voorstellen, ben je er even tussenuit om wat anders te doen. Maar er zullen ook mensen zijn die liever doorwerken dan met de auto eten moeten gaan halen. Als jouw collegaā€™s bij die laatste groep horen vinden ze waarschijnlijk dat ze collega M bedanken door de korting aan hem/haar te geven. Terwijl jij wellicht het idee hebt dat M al voordeel heeft dat hij/zij even weg kan om eten te halen. Dus ik denk dat dit ook persoonlijk is haha.

3 likes

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Want het werk wat we deden was lichamelijk wel zwaar dus het was echt lekker als je even iets anders kon doen.

Maar wat was de reden dat juist die collega elke keer werd ingezet om eten te halen?

Ik ben hier misschien wat lastig in hoor, als er mensen langskomen zorg ik dat de boel aan kant is omdat ik dat belangrijk vind, mā€™n vrienden zal het misschien wel aan hun reet roesten. Wanneer er spontaan iemand voor de deur staat is alles misschien niet helemaal netjes maar bij geplande etentjes is het een kleine moeite toch?

Ik vind het (voor mezelf) ongezellig en ongastvrij als het een bende is en je bijvoorbeeld 4 messen hebt als er 6 man aan tafel zit. Misschien moet ik er bij zeggen dat ik 32 ben, toen ik op kamers woonde was dit anders.

De grootste mond denk ik, of neeā€¦ dat is niet het juiste antwoord. Meer haantje de voorste. Andere collegaā€™s en ik waren denk ik iets minder assertief in die situatie. En later werd het dan de standaard dat zij het haalde.

Nou, dat is het dus haha. Een andere collega brengt ze terug, maar hij vroeg aan hem of hij hem dan het statiegeld teruggeeft. Hij brengt ze dus niet zelf weg, dat had ik er misschien bij moeten zeggen. Dan had ik het ook niet zo gek gevonden

Dat is wel echt raar hoor. Ik had het niet teruggevraagt omdat het maqr zoā€™n klein bedrag is en diegene bewijst jou een dienst. Maar ik vind het ook wel weer gierig dat diegene het niet uit zichzelf terug gaf.

Oooh, dat was echt volledig langs me heen gegaan dat een andere collega de flessen terug had gebracht! Ik weet niet, ik zou het wel alsnog het statiegeld van de originele collega vinden, maar ik zou het persoonlijk ook weer niet terugvragen omdat het inderdaad maar om een laag bedrag gaat.

Ik was gisteren op een verjaardag (niet van een vriendin) en daar hebben we op de hele avond een bak chips voorbij zien komen en zaten we in de miezerregen. Een bak chips. You fucking kidding me. Iedereen indd zoals iemand hierboven ook al omschreef als een stelletje hyenaā€™s erop afā€¦ echt erg hoor, doe dan geen ā€œfeestjeā€ geven :flushed:

6 likes

Ik snap echt niet dat als mensen een feestje geven, ze amper iets te snacken hebben. Toen ik voor het laatst een feestje gaf (legit bijna 3 jaar geleden, want ik hou graag mijn huis schoon :sweat_smile:) had ik erna nog voor een maand aan snacks en drinken liggen. Maar bij mijn moeder thuis ging het ook zo. Altijd teveel eten, omdat je niet wil dat mensen trek gaan krijgen

6 likes

Vraag mezelf momenteel af of ik gierig benā€¦
Kreeg gisteren een berichtje van mijn broer, mijn neefje is binnenkort jarig en ze verzoeken vriendelijk om geen cadeau te geven maar geld, want hij wilt een GROTERE tv kopen voor op zijn kamer.
Vind het zelf zwaar belachelijk, voel me nu verplicht om geld te geven terwijl ik daar niet van ben. Notabene wordt hij 7 jaar!!! Is het heel gierig als ik gewoon een cadeau geef

4 likes

Ik vraag mensen zelf vaak wat ze willen hebben en als ze niets weten of aangeven graag geld te krijgen denk ik joe prima, maar snap wel dat je in deze situatie liever geen geld geeft en geneigd bent alsnog een cadeau te kopen. Aan de andere kant, als jouw neefje gelukkig wordt van een grotere tv en hij kan het kopen van zijn verjaardagsgeld is dat ook zijn goed recht toch?

1 like

Als je een echt leuk cadeau weet, kun je dat geven. Maar het lijkt me niet aan jou om te bepalen of het onzin is dat hij een dikke tv op zn kamer heeft (vind ik overigens ook onzin maar goed)

5 likes

Ik vind geld vragen in dit geval (en eigenlijk nooit) gierig. Ik snap goed dat zoā€™n knul van 7 geld vraagt voor een grotere tv, zelf krijgt hij dat niet zo snel bij elkaar gespaard.

Maar ook als volwassene vind ik het prima kunnen, ik vraag (van familie, dat wel) ook vaak geld, dan koop ik een mooie designerzonnebril bij de Bijenkorf of een crossbody. Vind ik super leuk omdat dat elk jaar zo te doen en met een deel van het verjaardagsgeld te kunnen kopen.

Een vriendin vroeg bonnen van de Hornbach of Praxis ook een soort van geld, omdat ze wilde klussen in haar huis. Prima toch. Ik gaf haar een vvv-bon, kan ze die overal inleveren.

Het gaat niet omdat wat je leuk vindt om te geven maar het gaat om wat de jarige leuk vindt om te krijgen.

18 likes

Nou als ik niet achter een cadeau sta, ga ik er echt niet aan bijdragen. Een tv voor een kind van 7? Zijn ze niet goed? Ik heb principes hoor, kan mij niet schelen dat die ouders het ok vinden of dat het kind zelf een tv wil. (Ik vind volwassenen die geld/ā‚¬een bon vragen heel anders).
Mijn broer en schoonzus vroegen ook ooit een bijdrage voor de spaarpot, maar ik vond dat er dan te veel werd gelet op hoeveel je inlegt en ik wilde gewoon een leuk cadeautje kopen. Dus heb die spaarpot genegeerd. Soms komen broers/schoonzussen ook met ā€œik heb nog product x liggen, als je me geld overmaakt kun jij dat gevenā€. Nou sorry, vind dat een makkelijke manier om je eigen uitgaven te bekostigen. En het zijn nog prijzige dingen ook.
Daarin ben ik wel gier, kindercadeautjes. Die kiddos krijgen al zoveel, ik vind een kleinigheidje wel prima eigenlijk.

5 likes

Juist! Ik vraag altijd aan iedereen geld, omdat ik gewoon alles bij elkaar wil leggen en iets groots (duurs) wil kopen, net als in dit geval. Ik vind niks zo irritant als denken dat ik van iedereen geld krijg en daardoor dus iets kopen waar ik zelf geen geld voor (over) heb en dat mensen dan geen geld geven maar een of ander flutcadeau (ja sorry, ik ben moeilijk met cadeaus en vind weinig dingen leuk, dus druk het even heel oneerbiedig uit)

Misschien is dit ook wel (een soort van) gierig, dus gelukkig staat deze post al in het juiste topic

Edit2: ik ben het wel met @ellegirltalk eens dat voor kinderen een kleinigheidje prima is. Vorig jaar had ik een kinderverjaardag van iemand die 1 jaar werd, wilden een aantal mensen 20 euro per stel geven. Ik dacht wtf dat kind krijgt waarschijnlijk 1000 dingen en heeft zelf geen idee, mag wel wat minder. Dus daar ook niet aan mee gedaan

4 likes

Haha omg ik voel me dan ook zoā€™n gier als ik met een knuffel aankom, maar uiteindelijk spelen ze daar wel mee. Wat moet een baby nou met een zonnebril?

1 like

Een zonnebril is wel een praktisch cadeautje (bescherming van de ogen, gaat niet om uiterlijke vertoning), dus je zou mij er als ouder wel blij mee maken. Als de rest van het gezelschap wel boekjes en puzzels ofzo heeft zijn dat ook fijne cadeautjes.

1 like