Wat jij zegt maakt natuurlijk ook enorm het verschil; het draait enorm om de intentie en de situatie. Ik ben persoonlijk meer van het gelijk splitten, maar ik weet wel dat ik nooit als meeste eet (anders zou ik idd voorstellen het merendeel te betalen). Ik heb vrienden waarbij dit perfect kan, maar met 2 andere vriendinnen is er iemand het op de cent aftelt en tikkies verstuurd. Dat vind ik ook prima, want dat werkt bij hen.
Tegelijkertijd eet ik met een ander groepje graag lunch samen en ik zou daar het liefst om en om betalen, echter toen ik alles afrekende bleef een van die meiden hameren op een verdeling (gelijk, dus ongeacht wie wat heeft) en een tikkie versturen. Uiteindelijk gedaan en dan was zij nota bene degene die als enige niet betaalde. Dan denk ik ook joh kgg, wanneer ik een tikkie van haar ontvang, die ik overigens wel betaal haha, terwijl zij mij nog geld schuldig is.
Ik haat gewoon gedoe over geld, dus ik ben perfect voor gierige vrienden haha. Ik zou bijv nooit blijven bedelen bij haar om die tikkie te betalen. Maar ik ben wel minder happig om voor te schieten (nu schiet zij vaak voor en wij betalen altijd snel de tikkies), terwijl ik normaal echt niet te belabberd ben de rekening op te pakken.
Het verschilt gewoon per situatie, hoe vaak het voorkomt (of niet) en de relatie tot die persoon.