Gierige acties

Volgens mijn neef wilde mijn neefje, die vorige maand 7 werd, ook geld omdat hij spaarde voor een groot iets.

Toen we kaart + geld gaven vroeg hij beteuterd waarom hij geen kado kreeg.
En dit ging vervolgens zo bij elk bezoek dat binnenkwam.

2 likes

I leefde als dreumes en peuter al voor cadeautjes uitpakken! Vond (vind
) ik het leukste wat er was dus ben blij dat ik gewoon cadeautjes kreeg ipv geld/bonnen.

3 likes

Neuh. Met kerst en verjaardagen stort familie meestal geld op de rekening van mijn zoontje, kind heeft al genoeg speelgoed.

1 like

Cadeaus voor kinderen moet je toch gewoon met de ouders overleggen? En als zij zeggen geld, ja, nou dan doe je dat toch. Misschien vinden ze het onzin dat hun kind 15 speeltjes krijgt op Ă©Ă©n dag, of hebben ze specifieke dingen die ze wel en niet voor hun kind willen, of hebben ze gewoon geen zin in extra troep in huis. Ik vind het helemaal niet gek om het aantal fysieke cadeautjes voor een klein kind een beetje te beperken. Dan koop je toch een mooie kaart erbij, of een ballon in een leuke vorm, of is jouw aanwezigheid en aandacht de toevoeging op de dag zelf. En als de ouders andersom juist om speelgoed of kleding vragen ipv geld, dan doe je dat.

Ik neem aan dat ouders zelf wel hebben nagedacht wat ze willen doen en ik vind het ongepast om dan als tante ofzo te komen van ‘nee nee dat vind ik onverantwoord hier is iets anders’. Is niet jouw kind.

24 likes

Ik pak het speelgoed dat ze al hebben wel in.:stuck_out_tongue_closed_eyes::joy:

Hahaha ik weet niet of dat even leuk is :sweat_smile:

Onze zoon is twee jaar geworden afgelopen weekend en vroegen ook om geld om Ă©Ă©n groot cadeau tw geven (houten speelhuis voor in de tuin) omdat we al zoveel speelgoed hebben. Heb er wel bij gezegd dat mensen zelf moeten beslissen om mee te doen zo niet, dat we dan liever praktische cadeaus willen.

1 like

Nee joh, hier betaal je 6 of 7 euro voor een kinderkaartje!

En het wachten op het eten en iedereen bellen op verschillende locaties wat ze eten. Dus je bent wel minimaal 45 minuten niet werkgerelateerd bezig. En met zwaar fysiek werk is dat echt heel erg fijn.

Topidee. Maar veel mensen vinden dag stom. Onze families storten wel geld op hun spaarrekening met verjaardagen!

Oooh dan is €12,50 inderdaad wel genoeg. Hoef ik me er iets minder ‘schuldig’ over te voelen.

1 like

Oh whoops!!
Veel mensen hebben op mijn lompe bericht van vanochtend gereageerd maar ik ben niet handig met mensen taggen om ‘persoonlijk’ te reageren.

De lompheid van het bericht is mij nu helemaal duidelijk. Binnen de vriendengroep is het helemaal oke om erover te praten, maar zo out of the blue op een forum waar niemand ze kent valt dit begrijpelijkerwijs niet goed.
Ik wil het wel graag in perspectief plaatsen; ze hadden beiden behoorlijk overgewicht en zijn inmiddels beiden ook zo’n 35 kg pp afgevallen. Wat ik super knap en bewonderenswaardig vind overigens!
Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik wel wist dat ze grote eters waren en dat er bij hun na 1 flink bord nog wel trek zou zijn voor meer.
Nouja, met het risico behalve al een gier nu ook als een fatshamer te worden gezien sluit ik hem af :pensive:

24 likes

Mijn zus heeft tegenwoordig qua cadeau’s trouwens een ander systeem.

Ze koopt zelf dingen van een bepaald bedrag en ze pakt het zelf in. En als mensen dan komen kiezen ze een ingepakt cadeautje voor een bepaald bedrag uit die ze willen geven.

Echt een heel vervelend iets vind ik, je weet niet echt wat je geeft, geen speciaal gevoel bij. Maar scheelt haar veel werk (zegt ze) om iedereen bij langs te gaan met verlanglijstjes enzo.

Maar het lijkt me dan juist vervelend dat je allemaal prul hebt voor rond de 10/15 euro. Dus uiteindelijk wordt de stapel speelgoed alleen maar groter.

2 likes

Echt meeeeeer dan genoeg voor een 4 jarige! Vind het al lief dat je op die manier moeite doet voor je neefjes/nichtjes <3

1 like

wow next level dit hoor


3 likes

De meeste mensen vinden het gek genoeg heel handig. Hoeven ze zelf niet meer naar de winkel. :’)

En al haar vriendinnen met kinderen doen het ook op deze manier.

3 likes

Wauw hier heb ik echt nog nooooit van gehoord


Zou allang blij zijn dat mensen uberhaupt aan mn kindje zouden denken haha.

4 likes

Dit doet me eraan herinneren dat laatst voor een babyshower een bijdrage gevraagd werd voor een of andere fancy draagzak waarvan de organisator wist dat de zwangere die heel graag wilde hebben maar die 350 euro kostte. Toen waren er dus ook mensen die niet wilden inleggen uit principe omdat ze 350 euro voor een draagzak belachelijk vonden. Even voor de duidelijkheid: het ging dus niet om het bedrag wat ze moesten inleggen dat ze dat teveel vonden, maar echt over waaraan dat bedrag gespendeerd werd.

Vond dat toen zo raar. Ik bedoel zou zelf ook geen 350 euro uitgeven aan een draagzak maar als je toch weet dat iemand daar heel erg blij mee zou zijn, wat maak je er dan een principieel probleem van.

15 likes

Ik vind het netjes van je dat je je fout toegeeft!

Je kunt trouwens mensen persoonlijk taggen door een apenstaartje voor hun naam te typen, dus @beutyschooldropout bijvoorbeeld :blush:

3 likes

Had dit ook op een babyshower. De ouders wilden graag zo een stoel die ook iets van 300 kostte. Zou ik zelf nooit aan uitgeven ook niet als ik 300 cado kreeg maar wie ben ik om te zeggen dat zij dat niet mag kopen van t geld haha.

1 like