Gierige acties

Het is naar mijn idee met die dure artikelen (dure draagzak voor je baby, grote tv, een dure stoel) dat je dat niet snel zomaar voor jezelf koopt, maar dat het nou juist dingen zijn waarvan het tof is om die (van meerdere mensen) kado te krijgen. De herinnering die er dan aan zit dat je die van persoon x en y hebt gekregen is dan ook leuk. Ik vind het vanuit dit oogpunt dan ook leuk om iemand iets te geven wat luxer/duurder is omdat je dat voor jezelf vaak minder snel doet. Maar dat is mijn mening hoor, kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die zich nou juist bezwaard voelen om luxere kado’s te krijgen en zoiets liever zelf betalen voor zichzelf.

15 likes

Oh maar dat vind ik heel anders dan een tv voor een kind! Zou zelf dan gewoon geld inieggen hoor, ieder zijn smaak.

2 likes

Maar als je € 5,00 geeft is dat toch ook een mooi kleinigheidje en toch een bijdrage aan de tv? Hoeft niet meteen 10 of 20 te zijn.

Neeeeee, dat is te gierig! Moet minstens 30 eurie wezen!!

1 like

Ik vind dat toch schraler staan dan 5 euro in de vorm van een cadeautje. (Maar ik zou dus sowieso niet snel geld geven aan een kid, zeker niet als er een tv van wordt gekocht :p)

1 like

@Beutyschooldropout
Is oké hoor! Tof dat je reageerde.

1 like

Wauw, nou inderdaad. Beter dat jij het geld aan hem zelf hebt gegeven. Erg gierig van die ouders…

Had hier ergens boven op een reactie van iemand anders gereageerd dat wij voor onze 2-jarige zoon afgelopen weekend ook geld hebben gevraagd zodat we één groot cadeau konden kopen namelijk een groot speelhuis voor buiten met een glijbaan. Wij hebben die met opzet al gekocht zodat mensen daadwerkelijk het cadeau konden zien. Sommige mensen maakten een grapje met “oh, hij heeft het cadeau al. Geef het geld maar terug” maar de meeste reageerden heel leuk dat ze het een gaaf cadeau vonden. Vooral toen ze zagen dat alle kinderen zo’n schik er mee hadden.

2 likes

Ja oké, dat snap ik.

Ws een artipoppe en hell yes als ik nog een newborn had zou ik het er aan uitgeven. Die leopard edities zijn heel tof :joy:

5 likes

Een vriendin van mijn vriend leende mijn auto om naar een afspraak te gaan, ze kwam langs het tankstation dus vroeg of ze een blikje redbull wilde meenemen, was prima. Volgende dag krijg ik me toch serieus een tikkie van €2,- (redbull) :dizzy_face: Ik niet betaald maar een een tikkie terug gestuurd met in de omschrijving benzine.

(Ze heeft ook niet betaald, maar denk dat mijn move duidelijk is.)

178 likes

Haha omg wow, goed dat je ook een tikkie gestuurd hebt!

4 likes

Wat ik nog vreemder vind is dat ze je auto leent, bij een tankstation is, en niet even bijtankt.

32 likes

Geweldig hahha, wat was haar reactie op je tikkie?

2 likes

Hahahahaha oh my god

1 like

Beschamende gierige biecht;
Ik wil iets kleins kopen op marktplaats (5,50) en het liefst voor zo min mogelijk, en ik erger me er nu aan dat kosten voor Ideal wel 40 hele centen zijn. Wil het het liefst gewoon op de normale manier overmaken maar durf dat niet tegen diegene te zeggen want die vindt het via marktplaats zo veel veiliger en die zal ook wel denken serieus 40ct?
Wil gewoon zo min mogelijk uitgeven hier aan :’)

4 likes

Helemaal geen reactie :joy: sindsdien ook niets meer gehoord. Ja dikke doei dan hè.

2 likes

Ik zeg altijd dat ik het graag zelf overmaak (ook vanwege die stomme servicekosten). Meestal reageert niemand raar en anders maak ik het gelijk over en stuur ik een screenshot van de overboeking.

1 like

Ik heb om dit te vermijden expres Apple pay aangemaakt.

2 likes

Nou ik zei dus van kun je me je rekeningnummer mailen en toen kreeg ik een betaalverzoek via marktplaats met “dit is makkelijker”. Nou vind ik niks makkelijker aan en voor mij zelf ook niet veiliger.

1 like