Het is echt een ding
Whaha ik had een keertje op het oude forum iets gepost over dat ik gierig ben met mān mandarijnen. Vriendinnen vreten dan het hele netje in een keer op zonder pardon. Niet erg als je ze koopt voor die gelegenheid, maar wel jammer als je er niet per se rekening mee had gehouden dat ze die wilden en dan dag erna niks meer hebt. Dus een keer had ik ze ergens verstopt en ik kon geen betere plek verzinnen dan mān ondergoed lade :ā)
Soms heb ik ook de behoefte om noten te verstoppen. Iedereen die in mān voorraadkast kijkt wil altijd noten snacken. Ik laat ze wel hun gang gaan, maar soms denk ik heel gierig āmijn noten gaan nu opā¦ā.
Er was een paar jaar geleden zoān spaaractie van de AH waarbij je met zegels kon sparen voor wijnglazen enzo. Ik woonde toen nog maar net op mezelf en had nog geen glazen dus ik was daar enthousiast voor aan het sparen. Een collega van mij was ook aan het sparen. Een paar andere collegaās wisten dat. Er kwam toen dus iemand met 4 zegels aanzetten en die gaf ze aan mij terwijl die andere collega er niet was. Ik dacht nou mooi dan krijg ik er 2 en geef ik de andere 2 aan mijn collega, is het netjes verdeeld. Dus toen ze terug kwam lagen die 2 zegels op haar bureau en had ik iets gezegd van āKijk we hebben zegeltjes gekregen van Rā. Een dag later kwam er nog een collega onze kamer binnen lopen met echt 50 zegels ofzo en die gaf ze aan haar. En zij plakt ze doodleuk allemaal op haar eigen vel. Ik vond het zoo gek, maar heb er niks van gezegd. Maar ik heb daarna alle zegels die ik kreeg ook lekker zelf gehouden haha
Super onbenullig verhaal eigenlijk.
Vind ik niet onbenullig hoor! Wat een inhalige collega.
Dit is wel heel erg snoezig. En waarschijnlijk zal ik elke keer als ik nou een hamster zie aan een ondergoedla vol noten en mandarijnen denken.
Ik heb dit topic weer even bijgelezen en vind het altijd wel grappig dat de aanname wordt gedaan dat het heel veel werk of moeite is om bij te houden wat je gedronken/gegeten hebt of de bonnetjes na te lopen. Voor mij is het dat helemaal niet? Dat is gewoon een soort tweede natuur haha. Ik schreef al als 7-jarig kind op wat er binnenkwam aan zakgeld en waaraan ik dat weer uitgaf. Heeft niet per se iets met gierigheid te maken denk ik (want vind het ook leuk om iemand te trakteren) maar wat iemand ook eerder al zei: ik vind het fijn om baas te zijn over mān eigen financiĆ«n. Dat is er ook heel erg ingestampt vanuit mān opvoeding
Vind dit een beetje hetzelfde als mensen die zeggen āoohh een agenda bijhouden met kleurtjes en labels, ZO veel werkā, terwijl dat voor anderen gewoon⦠normaal en makkelijk is. Dan ben je ook niet meteen een controlefreak toch?
Stel, je gaat naar een activiteit en je vriendin haalt kaartjes voor jullie beiden. Zij heeft de optie om een kaartje te kopen a 6 euro p.s. maar ook voor 8 euro p.s. waarbij 2 euro naar een goed doel gaat. Zonder overleg met jou koopt ze 2 kaartjes van 8 euro. Wat maak je naar haar over?
- 8 euro overmaken, het is maar 2 euro extra en gaat naar een goed doel
- 6 euro overmaken, zij hoeft niet te bepalen voor mij of ik extra wil bijdragen
- anders (vertel?
0 stemmers
Ik zou nu dan wel die acht euro overmaken maar wel erbij zeggen dat ik het raar vind dat ze het niet effe overlegt met mij
7 euro overmaken
Ik zou die goede doel vriendin zijn, maar zou niet verwachten dat de andere vriendin dat zou willen betalen.
Dit vind ik zelf lastig als ik drank als cadeau krijg. Het voelt gierig om het meteen in je voorraadkast te zetten, maar het voelt ook raar om het meteen uit te schenken omdat het dan net lijkt of je er je voordeel mee doet dat je dat niet zelf hebt hoeven komen.
Ja ik kan het niet echt pinpointen, maar ik vind het gierig voelen als ik het zelf in de voorraad zou zetten. Ongeacht de hoeveelheid drank die ik al heb ingekocht.
Zo wel echt klote als je oudersā drankkast is opgedronken⦠al is het misschien niet superslim om dat open en bloot te laten staan als er 30 man komen. Er zijn altijd wel van die asoās die in een dronken bui alle flessen die ze zien open maken
Ik vind haar gedrag niet perse āgierigā maar ergggg aso!
@Schrodinger wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
Ik bood ⬠7,50 voor iets op MP. De verkoper wilde er graag ⬠10 voor. Ik vroeg aan haar of die ⬠10 inclusief of exclusief verzenden was. Ze antwoordde dat dit exclusief verzenden was. Omdat ik dat er niet voor uit wilde geven, had ik haar bedankt en gezegd dat ik even verder ging kijken.
Uiteindelijk kwam ze er vrij snel op terug en zei ze dat ⬠10 incl akkoord was. Ik had het geld overgemaakt en nu zegt ze ineens: een collega komt woensdag bij jou in de buurt (ongeveer 90 km verderop) en gooit hem door de brievenbus.
Ik vind het apart, ik betaal verzendkosten en vervolgens krijg ik het:
A) een halve week later (want vandaag overgemaakt en krijg het pas woensdag
B) ik betaal verzendkosten en geef duidelijk aan dat ik er niet teveel aan uit wil geven en vervolgens steekt ze de verzendkosten in eigen zak en heeft ze er alsnog het geld ervoor dat ze ervoor wil hebben (die tien euro).
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben echt geen type dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, ik wil best ergens geld voor uitgeven maar dan wil ik wel graag zélf beslissen waar ik het aan uit geef⦠of ben ik nu de gierige?
Beetje wel. Wat maakt het uit hoe het verstuurt wordt, zolang jij het zelf maar niet hoeft op te halen? Dat het lang duurt is wel vervelend, maar dat is wel vaker op mp.
Ik had het fijn gevonden als ik zelf die keuze had mogen maken⦠ik had het zelf iig niet zo gedaan. Heb het wel eens mee gemaakt en toen heb ik gewoon ⬠2 erbij gegeven zo van: ik reed toch langs, je hoeft geen verzendkosten te betalen.
Misschien geeft ze die verzendkosten wel aan die collega. Of zag ze ook van de transactie af totdat collega aanbood haar te helpen. Ik vind het nog eerlijk van haar dat ze verteld hoe het bij jou aan gaat komen. In principe verandert er voor jou namelijk weinig.
Dit vind ik eigenlijk ook. Jij hebt er blijkbaar 10 euro voor over en dan snap ik haar wel dat zij kiest voor een manier waarop zij er zoveel mogelijk aan overhoudt, aangezien 10 euro in eerste instantie ook haar vraagprijs was.
Ik zou het eerder fair vinden als je zou vallen over het feit dat je zo lang moet wachten dan over waar het geld blijft.
Ik vind dit ook apart en sluw.