Gierige acties

Dan zou het er toch alsnog pas dinsdag zijn, of het nou zaterdag of maandag op de post gaat maakt toch niet uit?

1 like

Never mind. Het punt waar het mij om gaat, is niet bij iedereen duidelijk. Ik vind het iig gierig :blush:

1 like

Volgens mij is het wel duidelijk maar vindt lang niet iedereen het gierig?

44 likes

Hoe dan ook, je bent nu al sinds gister aan het posten over 2€ die je niet teveel betaald hebt maar anders besteedt wordt dan je zelf had gekoen.

Mijn gemoedsrust en gedachten zijn me meer waard dan die 2€, ik snap echt niet hoe je hier meer dan 1 korte gedachte aan kan wijden.

39 likes

Is er nog iemand die nog zijn of haar plasje even over de mini discussie wil laten? Dan kunnen we het weer over eventuele andere gierige acties hebben :joy:

1 like

Hier zou ik wel extra verzendkosten voor willen betalen hoor

22 likes

Maar @ABC123 vraagt “is dit gierig van mij?” Ongeveer 80% zegt: “ja dat is gierig van jou”. Vervolgens blijft ze zich verdedigen waarom ze het zelf niet gierig vindt en daar gaan mensen dan weer op in. Ik vind dat ze idd de volle laag krijgt, maar daar wel continu zelf om vraagt. Als je geen eerlijk antwoord wilt, moet je de vraag niet stellen.

11 likes

Het hoeft toch niet door 10 mensen gezegd te worden? :woman_shrugging:t2:

En nogmaals
 we hoeven het er niet nogmaals over te hebben. Laat het aub

3 likes

Ja maar de benzine van die persoon die het komt brengen is toch ook niet gratis?

9 likes

Op mijn werk kun je mee lunchen voor drie euro per dag. Er is altijd iemand die boodschappen gaat halen (vaak voor meerder dagen) en per dag kun je jezelf intekenen. Een collega bleek te weinig brood mee genomen te hebben en luncht nu later met 1 broodje van de algemene lunchboodschappen. Hij heeft zichzelf niet ingetekend.

• Gierig
  • Niet gierig
  • Anders

0 stemmers

Als het bij eenmalig blijft zou ik er niet zo’n probleem van maken.

31 likes

Op mijn vorige werk werd er ook een lunch georganiseerd waar je voor 3 euro mee kon eten. En elke lunch aten er weer (dezelfde) mensen mee zonder te betalen. Om vervolgens te klagen dat er bepaald broodbeleg niet aanwezig was. Gewoon volwassen kerels, met een meer dan goed salaris en een dikke leaseauto. Echt verwend/gierig gedrag.

4 likes

Ik vind het eerder gierig als het iemand opvalt en dat er dan met het vingertje wordt gewezen zo van he jij hebt jezelf niet ingetekend, dit mag niet!!

(natuurlijk een ander verhaal als het vaker voorkomt)

19 likes

Bij ons deed de baas (!) dit altijd. Niemand verder durfde er iets van te zeggen dus uiteindelijk heb ik de hete kolen maar uit het vuur gehaald. En toen heb ik hem nooit meer aan de lunchtafel gezien.

23 likes

Ha, ja stom eigenlijk he? Ik was koffie halen toen hij een boterham aan het smeren was dus toen ging ik er over nadenken. Maar inderdaad, als hij nou nooit mee zou eten, of het veel vaker voorkomt zou het een ander verhaal zijn.

Oh ik dacht een broodje. Ik twijfelde daarom een beetje omdat je dan lekkere broodjes van wel betalers “inpikt”. Maar het gaat dus om een boterham? Ach die 10 cent.

Wel bizar dat er mensen zijn die dit stelselmatig doen zeg!

2 likes

Meerdere vrienden van mij zijn zzp’ers. Als we uiteten gaan betaalt 1 van ons en verrekenen we het later. Nu blijkt dat een aantal van de zzp’ers de kosten regelmatig als bedrijfskosten opvoert en de rekening hun feitelijk ongeveer 40% minder ‘kost’ terwijl ze ons wel de volle mep laten terugbetalen.

Rekenvoorbeeld; met zijn 5en voor 250 euro eten kost de zzp’er 150 euro terwijl de zzp’er van zijn tafelgenoten totaal 200 euro ontvangt en zelf ‘gratis’ heeft gegeten.

Wat vinden jullie?!

Vindingrijk van hem, maar wauw
kan echt niet.

6 likes

Ze voeren het op als kosten waardoor hun winst daalt waardoor ze een klein beetje minder inkomstenbelasting betalen volgend jaar, ik zou dat niet direct zien als een rechtstreekse korting op de rekening. Ik vind het niet gierig, hooguit een beetje creatief belasting ontduiken.
Jij betaalt gewoon voor wat je hebt gekregen, jij ‘lijdt’ niets door deze constructie, als je zelf ook wil profiteren van de voordelen van ondernemer zijn moet je ondernemer worden.

40 likes

Eens, maar wat ze hierbij doen is ongevraagd @Beutyschooldropout deel van belasting ontduiken laten zijn. Het is namelijk niet legaal om privekosten als zakelijk op te geven, ook al gebeurt dit grootschalig. Ik zou hier zelf geen trek in hebben, omdat het voelt alsof er gebruik van me wordt gemaakt.

5 likes