Ik zou ff zeggen joh we hebben eerder afgesproken dus vind dit niet zo netjes. Maar boeiend hoe t bij jou beland, wat wil je dan, 2 euro terug?
Ik vind het apart dat het op deze manier gaat. Het maakt mij inderdaad niet uit hoe het bij mij komt. Maar ik heb zelf wel eens gehad dat ik iets verkocht en toevallig langs dat dorpje moest en het af gaf zonder er geld voor te vragen. Maar blijkbaar zijn er mensen die er anders over denken. En daarbij gaat het mij er om dat het achter mede wordt gedeeld dat het én later komt én ineens gebracht wordt én ik heb geen zin in vreemde mensen aan mijn deur
Ik vind het ook niet zo bijzonder of raar van diegene. Jij hebt 10 euro betaald inclusief bezorging bij jou thuis, het wordt bij je thuis bezorgd en tenzij jullie hebben afgesproken dat het pakketje op de dag dat je betaalde nog met de post mee ging heb je het pakketje ook nog eens niet veel later. Ontvangst betaling op vrijdag betekent bij mij bijvoorbeeld dat ik vrijdagavond op zijn vroegst in de gelegenheid ben om het op de brievenbus te doen, het zaterdag einde dag door de postbode wordt meegenomen en dinsdag bij de ontvanger wordt bezorgd. Of ik moet je bericht verkeerd begrijpen. Ik zou er persoonlijk in ieder geval niet moeilijk over doen.
Ik snap het ook wel hoor. Als je bijvoorbeeld betaalt voor PostNL en het komt ineens met DHL zou ik dat ook niet tof vinden.
In eerste instantie vind ik het ook een beetje gek omdat je verwacht dat je het snel ontvangt en daarom meer betaalt voor de verzendkosten. Maar het is nu weekend en stel ze brengt het pas maandag weg, dan wordt het dinsdag bezorgt en in dit geval brengt iemand het persoonlijk op woensdag, oftewel één dag later. Dus het maakt in feite helemaal niet zoveel uit. Het is niet twee weken later ofzo.
En ja het is wel gierig om zo salty te zijn over of de verzendkosten van 2,50 in haar zak belanden of bij de post.
Maar ik betwijfel dat bij deze Marktplaats-advertentie een verzendmethode gespecificeerd is. Je betaalt voor de service van een pakketje in je brievenbus op redelijk korte termijn, of dat nou met DHL, PostNL of een gouden eenhoorn met een zingend elfje erop is zou niet zoveel uit moeten maken.
Ze zei letterlijk gistermiddag nadat ik het over had gemaakt âBedankt. Ik heb het geld al ontvangen. Ik zal het pakketje morgen op de post doen.â
Dan zou het er toch alsnog pas dinsdag zijn, of het nou zaterdag of maandag op de post gaat maakt toch niet uit?
Never mind. Het punt waar het mij om gaat, is niet bij iedereen duidelijk. Ik vind het iig gierig
Volgens mij is het wel duidelijk maar vindt lang niet iedereen het gierig?
Hoe dan ook, je bent nu al sinds gister aan het posten over 2⏠die je niet teveel betaald hebt maar anders besteedt wordt dan je zelf had gekoen.
Mijn gemoedsrust en gedachten zijn me meer waard dan die 2âŹ, ik snap echt niet hoe je hier meer dan 1 korte gedachte aan kan wijden.
Is er nog iemand die nog zijn of haar plasje even over de mini discussie wil laten? Dan kunnen we het weer over eventuele andere gierige acties hebben
Haha wow je krijgt wel de volle laag. Dus nog even een hart onder de gierige riem: ik zou het ook raar vinden en ook inderdaad een beetje een sluwe actie. Als ik iets had verkocht op die manier had ik gezegd: oh joh een collega kan het langs brengen dus laat die verzendkosten maar zitten.
Maar goed, blijkbaar is dat gek haha
Hier zou ik wel extra verzendkosten voor willen betalen hoor
Maar @ABC123 vraagt âis dit gierig van mij?â Ongeveer 80% zegt: âja dat is gierig van jouâ. Vervolgens blijft ze zich verdedigen waarom ze het zelf niet gierig vindt en daar gaan mensen dan weer op in. Ik vind dat ze idd de volle laag krijgt, maar daar wel continu zelf om vraagt. Als je geen eerlijk antwoord wilt, moet je de vraag niet stellen.
Het hoeft toch niet door 10 mensen gezegd te worden?
En nogmaals⊠we hoeven het er niet nogmaals over te hebben. Laat het aub
Ja maar de benzine van die persoon die het komt brengen is toch ook niet gratis?
Op mijn werk kun je mee lunchen voor drie euro per dag. Er is altijd iemand die boodschappen gaat halen (vaak voor meerder dagen) en per dag kun je jezelf intekenen. Een collega bleek te weinig brood mee genomen te hebben en luncht nu later met 1 broodje van de algemene lunchboodschappen. Hij heeft zichzelf niet ingetekend.
- Gierig
- Niet gierig
- Anders
0 stemmers
Als het bij eenmalig blijft zou ik er niet zoân probleem van maken.
Op mijn vorige werk werd er ook een lunch georganiseerd waar je voor 3 euro mee kon eten. En elke lunch aten er weer (dezelfde) mensen mee zonder te betalen. Om vervolgens te klagen dat er bepaald broodbeleg niet aanwezig was. Gewoon volwassen kerels, met een meer dan goed salaris en een dikke leaseauto. Echt verwend/gierig gedrag.