Gierige acties

Maar dit is gewoon niet wettelijk he. Ook die overuren = pech, zo werkt dat gewoon niet wat je ook getekend hebt. Eerder naar huis dan een andere keer.

Lastig dat jullie bedrijf het bij jullie neerlegt zeg.

Alleen omdat het één ‘slechter’ is in jouw optiek, maakt het ander niet goed of rechtvaardig. Daarnaast heb je de cijfers niet, dus je baseert het op niks. Fraude is fraude.

18 likes

Thierry? Is that you?

Ik ging regelmatig iets drinken/eten met een (inmiddels voormalig) vriendin. Omdat wij elkaar zo vaak zagen gingen rekeningen eigenlijk altijd door de helft. De ene keer was mijn gerecht ietsje duurder, de andere keer haar gerecht. Prima. Zij bestelde vaak wel een paar wijntjes bij het eten, terwijl ik dan één frisdrank bestelde. Maar zelfs dat vond ik nog wel oke. Totdat we naar een terras gingen, zij de hele avond luxe (lees dure) alcoholische drankjes bestelde en ik één frisdrank dronk en ze doodleuk vroeg om de rekening te splitten. Dus ik zei nog “nou ik vind 25 euro wel prijzig voor een colaatje, dus liever niet”. Ze negeerde het gewoon, maar de parkeergarage moest nog afgerekend worden dus ik dacht dat ze dat wel zou doen. Dat kon ik dus ook mooi zelf betalen, terwijl we ook al met mijn auto waren gegaan.

Eigenlijk heb ik nog steeds spijt dat ik er niet feller tegenin ben gegaan.

4 likes

Ja zo kun je overal wel wat op zeggen
 De directeur van Ahold harkt ook genoeg geld binnen, zullen we dan maar massaal iets gaan jatten bij de appie? Hij zal er vast niet van wakker liggen dat iedereen een chocoladereep meeneemt.

Lekker recht lullen wat krom is.

14 likes

are_we_done_john_oliver

53 likes

Huh dus toen jij dat op dat terras zei reageerde ze niet maar ging je toch akkoord om de helft te betalen?

Ik had al afgerekend, dus ze moest geld aan mij overmaken/geven. Heb toen nog wel een keer herhaald dat ik maar één cola op had, maar ik kreeg toch maar de helft. Durfde er toen niks meer van te zeggen.

Wauw dat zĂ­j dat durfde. Goed dat je geen vriendinnen meer bent met haar. Echt asociaal om dat te doen.

3 likes

Je hebt haar naar huis laten lopen, hoop ik?

1 like

Wauw, dat is echt schaamteloos.:open_mouth:

Waar haalt iemand het lef vandaan, echt.

Kan jou dat niets schelen? Zou je er niets van zeggen als je het ziet gebeuren?
Ik vind dit echt raar
 dan heb je dus helemaal geen rechtvaardigheidsgevoel, of wel?

Wat ik ook bijzonder vind aan jouw reacties is dat jij uitdrukkelijk aangeeft te weten dat het fraude is en dat zelfs dĂĄt jou er niet van weerhoudt privekosten als bedrijfskosten op te voeren. Dat vind ik behoorlijk arrogant.

Als iedereen in het leven zou staan als jij zou de maatschappij niet functioneren. Maargoed, gelukkig is dat niet zo :slight_smile:

Hieronder nog een artikel wat een beeld schetst van hoe wij allemaal opdraaien voor de schade die de ah lijdt door oa chocoladedieven

https://www.ad.nl/economie/dieven-teisteren-nederlandse-winkeliers-1-8-miljard-verlies~ad5abbf3/

Omdat ik wil dat de discussie over belastingfraude stopt gooi ik er even nog n gierige actie in. Althans, ik voelde mij gierig, weet niet wat jullie ervan vinden.

Gister pakte ik de taxi in het buitenland op een route die ik vaker genomen heb dus ik wist wat de prijs voor de route was. Omgerekend kostte het normaal €1,50 maar toen ik aan kwam op bestemming vroeg die man €2,00
Ik weigerde hem die 0,50 cent extra te geven omdat hij tegen mij loog. Terwijl ik van te voren had bedacht hem wat extra te geven omdat ik m zo vriendelijk vond.
Achteraf had ik wel spijt en vond ik het gierig, want t ging maar om 50 cent en er heerst veel armoede. Alsof ik die ene 50 cent zou missen.

38 likes

Je hebt wel gelijk maar in de horeca/animatiewerk/etc. heb je eigenlijk gewoon geen keus omdat het zo ingeburgerd is. Ik heb toen ik dat nog deed zo vaak 11u gewerkt zonder pauze en daar was niets aan te doen want als je klaagt ga je maar gewoon weg.

Een baas heeft ondanks alle wetten en regels helaas gewoon super veel macht.

2 likes

Je typte in een van je reacties ‘dat weerhoudt mij nergens van’. Dus ja, op basis daarvan trok ik die conclusie. Dan heb ik dat wellicht verkeerd begrepen, maar het was ook een opmerking die gemakkelijk zo begrepen kon worden.

En als iemand iets zie jatten in een supermarkt vraag ik altijd vriendelijk of ze het nog gaan betalen.

1 like

Hij zet je wel voor 33% van de werkelijk kosten af. Dat vind ik nogal wat! Terecht dus :grin:

2 likes

Herken de struggle van vakantie. Natuurlijk is het voor ons ‘maar’ bv. 2 euro, dus in die zin denk ik van; doe niet moeilijk. Maar ik ben net zo iemand die het uit principe niet extra wil geven omdat je weet dat je bedrogen wordt, en als ik ergens niet tegen kan is het wel als mensen zo tegen me liegen en proberen geld te winnen. Ondanks dat ik die €0,50 ook niet zou missen.

Dus nee, vind het niet per se gierig van je.

2 likes

Voor Mn eigen frustratie reageer ik hier niet (inhoudelijk) op
 wat een mensen :joy:

1 like