Nou nee niet mee eens, sorry. Ik vind integriteit gewoon super belangrijk en ik verwacht dat ook van iemand (bijv. een zzp’er) waar ik een opdracht aan zou geven.
Als ik weet dat iemand fraudeert met belasting denk ik toch: doet diegene zijn werk dan wel integer? Of welke grenzen zou diegene nog meer over gaan omdat diegene zelf heeft bedacht dat het niet zo erg is?
Ik vind het ook debiel om de belastingdienst de schuld hiervan te geven. Het is ook niet zo dat door rood rijden of rijden met te veel alcohol ok is, omdat er niet op elke hoek van de straat een agent staat.
Voor de belastingdienst is het gewoon veel te duur/onmogelijk om iedereen individueel te gaan controleren dus wat je in de hand werkt als je dit doet, is dat het over een paar jaar gewoon misschien helemaal wordt afgeschaft om dat soort kosten af te trekken.
@anon18050057
Ik ben het er mee eens dat het aanpakken van grote bedrijven een grotere impact zal hebben, maar ik denk niet dat je het aantal frauderende kleine bedrijven en zzp’ers moet onderschatten. Daarnaast ligt dit probleem meer bij de regering/wetgever dan bij de belastingdienst zelf.