Goede voornemens en doelen

Net zoals youtube en instagram etc., als je de juiste accounts volgt. Maar het is bij ze allemaal (en tiktok helemaal omdat het een eindeloze stroom aan videoā€™s is) ook heel makkelijk om urenlang te blijven kijken, wat ongeacht wat je kijkt niet per se nuttig is. Nou boeit dat niet als je dat een keer de hele zondag doet ofzo maar ik kan dagelijks in diezelfde val trappen (en met mij vast meerderen). Voor mij is de app verwijderen dan makkelijker want ik ben niet zo goed in iets met mate doen :sweat_smile:

3 likes

Ik heb ook als goed voornemen om minder op social media te zitten. Bij mij is Instagram de boosdoener vanwege die tiktok achtige reels. Omdat ik de app niet volledig wil verwijderen omdat ik het leuk vind om te zien wat vrienden plaatsen, heb ik nu op mijn iPhone ingesteld dat ik maar maximaal een half uur per dag in totaal op social media en spelletjes apps mag. Na een half uur krijg je bericht dat je op je max zit. Je kunt dit dan negeren maar dat doe ik meestal niet omdat het me aan mijn goede voornemen doet denken. Ik heb de iPhone ook zo ingesteld dat na 22:00 bijna geen enkele app nog te openen is en ik mag ook van mezelf niet meer op mijn telefoon als ik iets kijk op mijn laptop/tv. Je kunt toch niet twee dingen tegelijk doen.

Edit: ik heb ook al dit soort apps van mijn homescreen verwijderd zodat ik er niet uit automatisme op klik. Werkt ook heel goed tot nu toe!

2 likes
  • rijbewijs halen
  • minder stress hebben over mijn werk
  • minder aan mezelf twijfelen
4 likes

Ik heb een nieuwe baan!! :star_struck: eind maart dus opzeggen bij mijn huidige baan. Zoo blij!

17 likes

Joe, we zijn halverwege het jaar, hoe gaat het met de goede voornemens van het FF?

Ruim over de helft!

Vanaf september ga ik een half jaar wekelijks pottenbakken! Echt zo enorm veel zin in.

:x: gaat niet zo lekker

maandag intake hoppa

12 likes

Nice!
Ik heb even mijn lijstje van sport doelen gepakt

*100km ultra :saluting_face: :white_check_mark:
*100miles is pas later
*prā€™s verbeterd op 5km, 10km, halve marathon en marathon :white_check_mark:
*stappendoel tot nu elke dag :white_check_mark:
*2x in de week core/kracht :white_check_mark:

  • heel blijven :white_check_mark:

Dus alleen de 100miles nogā€¦ haha :joy:

22 likes

de allerbelangrijkste lijkt me :heart:

8 likes

Ja, moet eigenlijk bovenaan de lijst staan!

2 likes

Meer in het nu leven en de mensen om me heen meer waarderen en dat ook laten merken.

1 like
  • Me lichamelijk en mentaal fit voelen :white_check_mark:
  • 2-3x per week sporten :white_check_mark: (op vakanties na)
  • 7000km fietsen (zit nu op 3883)
  • 30 boeken lezen (gaat volgens mij goed, zal ik na moeten kijken)
  • Maximaal 2 dagen per week alcohol en geen alcohol drinken omdat het een rotdag is geweest. Nu soms wel eens 3 (heel soms 4) dagen maar slaap er slecht door. Kan wel echt genieten van goede wijn. :negative_squared_cross_mark: wisselt 2-3 dagen, op vakantie elke dag :sweat_smile: maar ook 4 weken niet gedronken in maart.
5 likes
  • een nieuwe baan :negative_squared_cross_mark: wel op zoek geweest, maar besloten een nieuwe functie bij mijn huidige werkgever aan te nemen.

  • weer gaan boksen
    :x: nog niet, maar wil het nog steeds wel.

  • hopelijk een serieuze relatie aangaan :white_check_mark: nu 7 maanden een relatie en het gaat echt onwijs goed!

  • een groter publiek aantrekken met de podcast :white_check_mark: er luisteren wel iets meer mensen, maar ik hou het niet meer zo heel erg in de gaten. Doe het nog steeds voornamelijk omdat ik het leuk vind als hobby en daar gaat het om.

3 likes

:croissant: Longcovid beheerfst mijn leven niet meer. :smiley:
:headstone: 12 boeken lezen gaat niet meer lukken dit jaar. Wel rond de 12 lego sets al gebouwd :wink:
:headstone: kinderwens moet maar even wachten, ik kan in ieder geval weer meer.

9 likes

Leuk, wat voor podcast heb je?

1 like

Nieuwe doelen

Meer lezen, en meer buiten comfortzone lezen :white_check_mark:
Minder schermtijd (2 uur per dag):x:
1 keer per week gaan zwemmen (zonder baby):x:
2000 euro sparenāœ…
31e verjaardag groots vieren (dit is meer een idee geen doel):o:
Werk beter loslaten op vrije dagenāœ…
Huishouden opgeruimd en op ordeā€‹:x: en vaker koken.:white_check_mark:
Edit, nog meer doelen

meer creabeaā€™en (plakboek van dochter maken):x:
weer volledig vegan etenāŒ

Nou 't gaat niet heel goed maar eigenlijk denk ik dat ik de doelen ook niet heel belangrijk vond behalve meer vegan eten en de dingen die wel gelukt zijn.
Mijn 31e verjaardag is over anderhalve maand en daar heb ik al wel vriendinnen voor uitgenodigd. Das meer dan ik de afgelopen 12 jaar heb gedaan.

5 likes

Maar dit is toch juist heel mindfull? Niets moeten en hoeven doen

2 likes

Ik wist niet meer dat ik dit gepost had maar chill want op de minibieb na alles gehaald.
Mijn vriend heeft wel alles voor die minibieb voor me op maat gezaagd dus dat komt wel snel (weet niet of het dit jaar wordt maar prima).

Eigenlijk wil ik dezelfde doelen weer doen of onderhouden voor komend jaar. En dan heb ik ook wel twee nieuwe:

  • Blijven kijken naar een nieuwe baan/uitvinden wat ik wil doen
  • Vaker mn oma zien
8 likes

Tijd om terug te kijken naar de doelen van 2023 en om nieuwe doelen te stellen voor 2024.

Doelen 2023

  • Uiterlijk maart 2023 ontslag nemen. Indien ik geen nieuwe baan heb gevonden neem ik een sabbatical in de maanden mei, juni en juli.
    In mei dit jaar gestart bij een nieuwe baan, die helaas erg tegenvalt. Momenteel ben ik bezig met het onderhandelen voor een nieuwe baan, dus ik hoop in 2024 fris aan een nieuwe leuke baan te beginnen.
  • Duits B2 Goethe-certificaat behalen.
    Niet behaald, in januari 2024 start ik wel met een cursus B2 Duits.
  • Minder piekeren (het stoppen bij mijn huidige baan helpt hierbij).
    Ik heb meer geleerd om dingen los te laten maar heb helaas nog steeds periodes waarin ik veel pieker.
  • Geen nieuwe kleding kopen.
    Gelukt: alleen het broodnodige (nieuw ondergoed) gekocht
  • Elke dag minimaal 30 min blijven bewegen.
    Gelukt
  • Nieuwe vrienden vinden met dezelfde interesses.
    Op mijn huidige werk twee nieuwe collegaā€™s leren kennen met wie ik het erg goed kan vinden. Ik hoop dat ik hen goed contact hou als ik wegga.

Doelen 2024:

  • Met frisse energie starten aan een nieuwe baan.
  • B2 certificaat Duits behalen en C1 cursus plannen.
  • Fitter worden en gezonder eten.
  • Nieuwe mensen leren kennen met dezelfde interesses.
9 likes

2023:

  • Nieuwe stukken leren op de piano
    Niet echt gelukt eigenlijk. Is ook niet echt een doel meer.

  • Sporten (hardlopen en pilates) weer oppakken
    Heel goed gelukt! Vooral sinds de zomervakantie eigenlijk, dus het duurde even voor ik op gang kwam met dit doel.

  • 24 boeken lezen
    Totaal niet gelukt. Het zijn er 13 Ć  14. Inmiddels is lezen wel weer een gewoonte geworden en dat wil ik in 2024 graag zo houden.

  • Een cursus Frans doen
    Heb ik niet gedaan, maar wel een andere taalcursus (Grieks). Komende zomer ga ik wel een week naar Frankrijk voor een cursus ter plaatse.

  • Elke dag fruit eten
    Niet volgehouden helaas.

  • Gezonde lunch meenemen op werkdagen
    Best aardig gelukt! Ik eet gevarieerder dan voorheen en neem vaak de restjes van de vorige avond mee als lunch.

Nieuwe doelen heb ik nog niet, maar die komen vast de komende weken opborrelen.

3 likes

Terugblik 2023

  • Me lichamelijk en mentaal fit voelen :white_check_mark:
  • 2-3x per week sporten :white_check_mark: Grotendeels gelukt, in november een paar weken wat minder door drukte, maar over het jaar gezien zeker gelukt.
  • 7000km fietsen :white_check_mark:
  • 30 boeken lezen :white_check_mark:
  • Maximaal 2 dagen per week alcohol en geen alcohol drinken omdat het een rotdag is geweest. Nu soms wel eens 3 (heel soms 4) dagen maar slaap er slecht door. Kan wel echt genieten van goede wijn. :x: Drink wel minder thuis en over het algemeen wel minder dan een jaar geleden, maar dit kan nog een stuk minder. Vorig jaar wel een maand alcoholvrij geweest.

Doelen 2024

  • Specifiek spaardoel, dit opgedeeld in kwartalen. Na jaren veel sparen voor het huis is mā€™n eigen rekening aan de beurt
  • Sporten minimaal 3x per week
  • Dagelijks stretchen
  • Minder social media/telefoongebruik
  • 40 boeken lezen dit jaar
  • Hoop zwanger te mogen worden dit jaar
    Proberen of dit wat voor me is: mediteren en journallen

In 2024 heb ik 24 dingen op een lijstje gezet. Van groot tot klein, sommige dingen moet ik gewoon even doen en andere zijn meer voor het hele jaar.

  1. Minstens 2x per week sporten - de motivatie is er wel, maar qua tijd en planning ging het in 2023 soms mis
  2. Elke dag minstens 7500 stappen - of eigenlijk gemiddeld gezien over het hele jaar, zodat die 7500 geen strenge grens is
  3. 10 boeken lezen - dit jaar op 6 uitgekomen en vond het eigenlijk wel weer leuk om meer te lezen
  4. Fotoboeken kind afmaken - ik maak boeken per leeftijdsjaar, die van de afgelopen 2 jaar liggen nog te wachten
  5. Jaarfilm kind 2023 afmaken - ik maak een jaarfilm door elke dag 1 sec beeld achter elkaar te plakken, maar lig nogal wat achter. Dus dit moet ik ook gewoon even afmaken.
  6. X kg afvallen - ik ben in 2023 de helft van X afgevallen, maar ook pas later in het jaar begonnen. Daarom voor 2024 dit gewicht x2, lijkt me een mooi streven voor het hele jaar
  7. X euro sparen - dit is 2x zoveel als afgelopen jaar, maar wegens een loonsverhoging moet het wel lukken denk ik.
  8. Elke dag fruit eten - schiet er toch vaak bij in, moet het vooral op werkdagen niet vergeten
  9. Berging opruimen - ik ben al heel ver gekomen, het meeste is al gesorteerd op bewaren-verkopen-wegdoen. Het verkopen en wegdoen moet nog gebeuren en de te bewaren dingen moeten in goed afsluitbare bakken ipv verhuisdozen.
  10. Ladekastje uit woonkamer wegdoen - staat eigenlijk al bijna leeg klaar, wat me tegenhoud elke keer is het uit elkaar halen en ergens heenbrengen.
  11. Tanden bleken - stomme is dat ik alles al in huis heb, maar het steeds niet doe omdat je de 2 dagen daarna geen koffie mag drinken.
  12. Make-up naar werk dragen - niet full-face maar in ieder geval wenkbrauwen bijtekenen en mascara op. Ik voel me veel fijner met, maar ga tegenwoordig zovaak zonder de deur uit omdat ik steeds ā€˜s ochtends moet haasten
  13. Wenkbrauwen laten microbladen - de laatste keer was 3 jaar geleden en het heeft weer een opfrisbeurt nodig.
  14. Vast contract krijgen - vanuit directie is de intentie uitgesproken om dit dit jaar te doen, dus hier heb ik hopelijk niet veel werk aan
  15. Geen wijn meer bij de supermarkt kopen - want van de wijnboer is zoveel lekkerder, zovaak drink ik niet, en ik wil mezelf die kwaliteit gunnen.
  16. Max 300 euro p/m uitgeven aan boodschappen - dit gaat al goed, maar ik wil dit wat beter in de gaten houden.
  17. Medicatie en vitaminepillen dagelijks nemen - ADHD en medicatie gaat echt top samenā€¦ ik heb nog steeds geen fijn herinneringssysteem
  18. Niet meer laat opblijven en niks doen - te vaak dat ik om 2/3 uur nog lig te scrollen, terwijl ik de volgende dag gewoon om 7 uur op moet.
  19. Maximaal 3 uur schermtijd per dag - ik weet niet of 3 uur haalbaar is, maar in ieder geval een goed streven.
  20. Eerder opstaan op werkdagen - en dus niet zo hoeven haasten.
  21. Meer koken - in plaats van een boterham of iets anders eten wat eigenlijk geen avondeten is
  22. Kasboekje beter bijhouden - omdat mā€™n financiĆ«le situatie best wat is veranderd en later dit jaar nog een keer gaat veranderen, wil ik dit goed in de gaten houden om niet voor verrassingen komen te staan.
  23. 50 films kijken - ik heb best wat grote films gemist afgelopen jaar, dus die in ieder geval en verder wat meer bijblijven bij wat er uitkomt
  24. Cursus voor werk zoeken en doen - ik heb een behoorlijk budget gekregen om een cursus voor werk te doen, mag daarvoor zelf iets uitzoeken. Heb ik ook heel veel zin in, maar ik moet er even goed voor gaan zitten om alle opties op een rij te zetten.
10 likes