Goede voornemens en doelen

Ja ik ook!

• De hele Wheel of Time serie lezen
  • Dam tot damloop lopen
  • Minder (online) shoppen haak ik bij aan.
1 like

Meer slapen en tuinieren.

3 likes

Mag ik vragen hoe je gaat proberen een nieuwe kennis of vriendschap te vinden? Staat voor mij ook onder andere op mijn goede voornemens lijstje. Maar loop er een beetje tegenaan hoe of waar

Niet mijn voornemen, maar mijn vrijwilligerswerk (in dit geval bij een poppodium) is hier echt mega gied voor geweest!

Voor mij

• weer ritme met sporten
  • meer zonder schuldgevoel nee kunnen zeggen
  • minder (vaak) drinken
  • m’n Spaans weer oppakken
3 likes

Terugblik op 2022

• Betere werkprive balans is met name de afgelopen maanden beter gelukt door nu te werken op plek waarvoor ik daadwerkelijk in opleiding ben (medische vervolgopleiding) en parttime gaan werken. Ik heb meer plezier in m’n werk en meer rust in m’n hoofd. Mijn nieuwe huis is ook een heel fijne plek waar ik kan ontspannen.
  • Sporten voor het grootste deel wel 2-4x gelukt. Fiets daarnaast elke dag (wel op e-bike) eerst 38km en nu 51km retour naar werk.
  • 5000km fietsen gehaald, ga misschien zelfs de 6000km halen
  • Minder geld uitgeven aan onzin gedeeltelijk gelukt, denk wel beter na over aankopen al zou het nog iets minder kunnen.
  • Minder social media was zeker niet gelukt tot afgelopen week. Mijn instagram is gehackt en verwijderd. Heb geen nieuw account aangemaakt.

2023

• Me lichamelijk en mentaal fit voelen
  • 2-3x per week sporten
  • 7000km fietsen
  • 30 boeken lezen
  • Maximaal 2 dagen per week alcohol en geen alcohol drinken omdat het een rotdag is geweest. Nu soms wel eens 3 (heel soms 4) dagen maar slaap er slecht door. Kan wel echt genieten van goede wijn.

Ik had eerst een ‘22 for 2022’, maar 22 goede voornemens was teveel. Heb er 8 gehaald, waaronder makkelijk afstreepbare dingen als: "weer contact opnemen en koffie drinken met x, (vriend van vroeger).

Mijn goede voornemen: 23 nieuwe recepten uitproberen.

11 likes

Haha ja, heb een hekel aan file rijden en op elkaar gepakt staan in de metro. Kan echt genieten van fietsen. De jaren erna ga ik deze afstanden niet meer halen dus nog even van genieten :star_struck:

2 likes

Hahaha lekker gewerkt dit jaar :ok_hand: Nieuwe baan is wel deels gelukt, heb dezelfde werkgever, maar zit sinds februari/maart bij een opdrachtgever waar ik het waanzinnig naar mn zin heb, dus die reken ik half goed. Twee keer in de week sporten is ook deels gelukt, er zijn periodes waarin dat heb volgehouden en merk stomgenoeg dat ik dan echt beter in mijn vel zit. Laatste is echt niet gelukt, doet evenveel pijn als vorig jaar.

Anyway voor 2023:
2500km fietsen. (dit jaar was het 1300, maar was echt een waardeloos fietsjaar)
Creatieve cursus doen
Nieuwe vriendschap vind ik ook een leuke. Ken de meeste van mijn vrienden al > 10 jaar

3 likes

Wel wat, maar dat zijn niet per se echt dingen die ik op 1 januari moet gaan doen. Meer dingen waar ik volgend jaar aan toe hoop te komen.

• Een nieuwe baan zoeken
  • Proberen om efficienter te leren werken (en dan met name bij mijn tweede baan)
  • Gezonder gaan eten en het ook blijven doen
  • 3 boeken/verhalen schrijven
  • Meer tijd voor creatieve dingen
  • Met een podcast maken beginnen
  • Nieuwe vriendschappen vinden
  • Een sport vinden die ik leuk vind
5 likes

Ja ga ik sowieso doen! Heb al jaren fysio in mn pakket zitten, maar het wordt nooit echt beter. Dus nieuw goed voornemen, nieuwe fysio zoeken die zich ook meer op preventie richt.

1 like

Nieuwe doelen

• Meer lezen, en meer buiten comfortzone lezen
  • Minder schermtijd (2 uur per dag)
  • 1 keer per week gaan zwemmen (zonder baby)
  • 2000 euro sparen
  • 31e verjaardag groots vieren (dit is meer een idee geen doel)
  • Werk beter loslaten op vrije dagen
  • Huishouden opgeruimd en op orde en vaker koken.

Edit, nog meer doelen

• meer creabea’en (plakboek van dochter maken)
  • weer volledig vegan eten
5 likes

Vorig jaar heb ik maar één doel voor mezelf gesteld en dat was om eindelijk weg te gaan bij mijn werkgever. En dat is gelukkig gelukt, heb nu een veel fijnere baan.

Voor dit jaar:

• Minder voedsel verspillen
  • Weer iets gezonder gaan leven
  • Maar de belangrijkste is dat ik dit jaar heel graag zou gaan samenwonen met mijn vriend
5 likes

Ik ga in 2022 eindelijk helemaal vegetarisch eten. Ga nog even los met het kaasplankje met oud en nieuw en daarna geen vlees of vis. Vooral dat laatste gaat lastig zijn.

8 likes

Doelen 2023

• Uiterlijk maart 2023 ontslag nemen. Indien ik geen nieuwe baan heb gevonden neem ik een sabbatical in de maanden mei, juni en juli.
  • Duits B2-certificaat behalen.
  • Minder piekeren (het stoppen bij mijn huidige baan helpt hierbij).
  • Geen nieuwe kleding kopen.
  • Elke dag minimaal 30 min blijven bewegen.
  • Nieuwe vrienden vinden met dezelfde interesses.
14 likes

Doelen 2023:

• Studieschuld onder de 20.000
  • 20 boeken lezen
  • Casettebandjes met opnames van vroeger digitaliseren
  • Bepaald project afronden op werk en me blijven ontwikkelen op werkgebied
  • Minstens 5 musea bezoeken
  • Musical bezoeken
  • Ik heb een online mixed media cursus aangeschaft en ik wil daar ook echt mee aan de slag gaan
1 like

Misschien dat ik de lijst nog aanvul, tis ook een werklijst voor mezelf:

• weer fysiek fitter worden, mijn conditie is weggezakt zoals ik me ook voel. Ik zou ook graag een sport willen vinden die ik echt leuk vind
  • mentaal me beter voelen, ik loop echt op t eind van m’n latijn en wil me graag weer een beetje beter voelen. Taak 1 is, daarbij hulp zoeken en hier en daarbij misschien wat keuzes maken :sob:
  • band met vrienden versterken, maar ook nieuwe vriendschappen zoeken die bij me passen
  • creatieve cursussen doen, want dat vind ik leuk
  • weer wat meer op reis, met Corona is dat weggezakt en mijn vrienden leven hun eigen leven. Ik moet hier m’n weg weer wat in vinden
3 likes

Dat laatste is me goed gelukt dit jaar. Er zijn best wat dingen nog gebeurt dit jaar, maar we hebben wat vaker gedacht fuck it. Zo heb ik vrij impulsief kaarten gekocht voor een concert in het buitenland vorig jaar, zijn we wat vaker heel uitgebreid uit eten geweest en hebben gewoon heel veel fijne moment gehad dit jaar.

Nog steeds doe ik niet echt aan goede voornemens, maar heb wel wat dingen waar ik dit jaar mee verder ga.

• Ik wil elke avond blijven lezen, dit heb ik afgelopen jaar gedaan en dat is me goed bevallen.
  • Mn telelefoon ligt al ruim 1.5 jaar niet meer naast mn bed en dat blijf ik ook komend jaar doen
  • Gezonder leven; niet meer roken, minder alcohol, vaker bewegen(zeker nu ik een kantoorbaan heb)
  • Ons huis nog meer ons huis maken
  • Het eerste jaar van mn opleiding halen
  • Nog meer genieten dan afgelopen jaar
5 likes

Doelen 2023

• Verder in het verwerken van dingen van vroeger en er minder impact van ervaren op mijn dagelijks leven
  • Meer zelfvertrouwen opbouwen
  • Meer oke worden met intimiteit en mijn eigen lichaam
  • Verbeteren van mijn huid, eindelijk naar de dermatoloog
  • Op een verre solo backpackreis komende zomer
  • Meer ontspanning door uitjes met vrienden of creatieve activiteiten
  • Moeite en energie stoppen in de vriendschappen waar ik me echt mezelf in voel
5 likes
  • Proefles rijles aanvragen
  • Nieuwe baan/uitzoeken wat ik wil
  • 2x per week sporten
  • Vrienden maken in de stad waar ik woon lol
  • Nieuwe woning vinden
  • Minder schermtijd en meer ondernemen
  • Een iets verdere vakantie boeken, om mijn vliegangst te overwinnen
3 likes
  • 10 kilometer hardlopen
  • Minibieb maken
  • Achtertuin aanplanten en misschien ook een kleine moestuin (of voorbereiden voor 2024)
  • Misschien nog iets van een schildercursus volgen of iets vergelijkbaars (en het sowieso zelf weer oppakken)
4 likes