Goede voornemens en doelen

Die van 2021:

• Beginnen met duurzaam beleggen :white_check_mark:
  • Minimaal 50 keer brood bakken :x: Eindstand staat op 38
  • Een sport vinden die ik leuk vind (tips zijn welkom, kijk nu naar jiu jitsu) :white_check_mark:
  • Studieschuld afbetalen :exclamation: Heb het wel bij elkaar gespaard, maar niet afgelosd
  • Minimaal 5 keer zwemmen (in niet-zwembad water) :x:
  • Minimaal 12 boeken lezen :x:
  • Interrailen met als ‘eindbestemming’ Innsbruck en daar in een bergmeer zwemmen :x: Corona
  • Minimaal 6 weken vakantie opnemen :white_check_mark:
  • 5 nieuwe Nederlandse plekken/steden ontdekken :white_check_mark:
  • Perfecte zuurdesembrood bakken :white_check_mark:
  • Ich möchte auch mein Deutsch verbessern :white_check_mark:

En voor 2022 :

• Minder fucks geven
14 likes

Nieuwe baan, 2x per week sporten en eens serieus proberen van mijn stijve nek en schouders af te komen (dmv fysio, yoga, rollen met zo’n balletje)

1 like
  • klinkt een beetje zwaar maar ik bedoel het niet zo: een beetje… levensvreugde terugvinden of zo? Nieuwe dingen ontdekken, oude hobby’s oppakken etc
  • afkicken van mijn telefoonverslaving
  • meer energie krijgen (door actiever en gezonder te leven)
  • minder beeldschermen
  • nieuwe vrienden maken
  • huis opgeruimd en schoon houden want rust in huis = rust in mijn hoofd (nu ver te zoeken dus)
  • meer tijd en aandacht aan relatie en gezin besteden
9 likes

Ik heb 5 hoofddoelen waarvan ik dan een paar weer opsplits in wat kleinere doelen:

1. minimaal 15 boeken lezen
  2. van mijn blog mijn bijbaan maken
  3. persoonlijke en spirituele groei
    → routines ontwikkelen
    → slaappatroon verbeteren
    → persoonlijke groei door te leren over mindset
    → spirituele groei: tarot en astrologie
  4. bewuster en gezonder leven
    → gezond en lekker eten
    → niet dieet gericht bezig zijn
    → yoga + fitness
    → meer leven in het nu
    → goed voor mezelf zorgen
  5. nieuwe plekken ontdekken
5 likes

Voor 2022:

• minimaal 1 dag per week sporten
  • minimaal 12 boeken lezen
  • starten met het opnemen van een podcast
  • vaker gaan daten
7 likes

Mijn voornemens voor 2022

• Elke maand een vast bedrag sparen.
• Minimalistischer leven.
• Op een vast tijdstip opstaan, op kantoordagen om 05.45 uur. En op thuiswerkdagen om 07.00 uur. Tot maximaal 18.00 uur werken.
• 12 boeken in 2022 lezen. Minimaal één boek per maand.
• Minder tijd op social media spenderen. In januari een complete instagram “detox”.
• Elke werkdag minstens een halfuur pauze houden, voorkeur gaat uit naar wandelen.
• Bewuster taken uitvoeren op werk en focus vergroten.
• Vaardigheden uit assertiviteitscursus verder in praktijk brengen.
• Een verre reis plannen met mijn man.
• Vaker samen koken met mijn man.
• Bovenverdieping opknappen.
• Meer water drinken, en frisdrank zo veel mogelijk beperken.

9 likes

Voornemens 2022:

• 2 boeken schrijven en uitgeven
  • Meer dingen loslaten
  • Meer ervaringen doen, ook al vind ik ze eng
  • Meer sparen en minder uitgeven
11 likes
  • Platendeal sluiten
  • Een boeker vinden
  • Elke ochtend yoga
  • Mijn live-show naar een hoger plan tillen
  • Meer routine in mijn creatieve processen/componeren
  • Op vakantie, ik ben al 6 jaar niet fatsoenlijk op vakantie geweest
  • Meer beeldend creatief zijn
  • Meerdere avonden per week lezen
  • Minder hard zijn voor mijzelf en mijn verleden niet projecteren.
13 likes
  • Rijbewijs halen
  • Een hondje nemen
  • Eindelijk mijn eerste pull-up kunnen doen

Vind ik wel genoeg voor 1 jaar.

11 likes

Eentje uit het asiel sowieso, ras maakt niet zoveel uit maar hij moet gewoon bij ons passen qua huis en levensstijl zodat het voor het hondje ook fijn is om bij ons te zijn. Zal neerkomen op klein tot middelgroot en niet een mega actieve hond die 5x per dag 2 uur wil doggygymmen.

3 likes

Mijn doelen voor 2022 zijn 40 boeken lezen en 500 km hardlopen🏃‍♀️

5 likes

Mijn doel is verhuizen want de huurhuizen worden gesloopt

1 like

Ik dacht dat ik geen doelen had gesteld voor 2021 want ik kon ze nergens terug vinden maar ik kreeg vanmorgen een brief binnen via futureme, echt een leuke verrassing.
Ik wilde minder druk op mezelf en mijn activisme leggen, op mezelf is niet helemaal gelukt maar op mijn activisme wel. Heb daar echt een stap in terug gedaan.
Ik gunde mezelf een mooi en rustig jaar en dat is het iig wel sinds ik zwanger ben haha.
Ook sprak ik uit dat we misschien wel gingen proberen zwanger te worden en dat ik dat heel spannend vind maar dat m’n man en ik het goed hebben samen en het ook goed gaan doen met elkaar. Dat vond ik echt bijzonder om te lezen want ik ben ondertussen zwanger en dat gevoel dat het spannend is overheerst nog steeds.
Tot slot had ik nog een spaardoel (2500€) maar dat is echt niet gelukt hahah, heb juist spaargeld deels uitgegeven. Maar ik merk ook dat dat me eigk niet uitmaakt.
Als ik terug ben van vakantie ga ik een nieuwe brief voor mezelf schrijven :).

13 likes

2021

• Goede werk-prive balans; mentaal en lichamelijk mezelf fit voelen
  • Sporten 4x per week
  • Meer sparen; naast gezamenlijk voor het huis (wat wel goed gaat), ook voor mezelf ipv heel veel uitgeven :sweat_smile:

De eerste was wisselend. Heb me echt slecht gevoeld door het weinig sporten tijdens de lockdown. Heb wel een e-bike gekocht waarmee ik veel op de fiets naar werk (38km retour) ben geweest, dat heeft me wel goed gedaan. Was de laatste twee maanden wel erg onrustig, maar daar ben ik al mee aan de slag.
Sporten 4x per week niet altijd gelukt, maar wel stuk meer frequent gesport dan 2020.
Meer sparen niet gelukt, veel uitgegeven en door e-bike en mooie vakantie ingeteerd op spaargeld.

2022

• Werk-prive balans en goed leren ontspannen. Hier ga ik de eerste maanden goed mee aan de slag, aangezien er in de zomer ook de oplevering van ons huis aan zit te komen wat voor genoeg stress gaat zorgen.
  • 3-4x per week sporten
  • 5000km fietsen. Heb dit jaar 4300 gehaald.
  • Minder geld uitgeven aan onzin en geen dingen kopen omdat ik niet lekker in m’n vel zit
  • Minder social media
4 likes
  • stoppen met de pil en alles bijhouden
  • meer opdrachtgevers krijgen
  • minder kleding kopen
  • vaker yoga doen/stretchen
1 like

Ik wil een boek schrijven (ben in december al begonnen :blush:) en ik wil beginnen met yoga!

10 likes

2021:

• Minder internet, meer lezen :white_check_mark:
  • Loopbaanbegeleiding volgen :x: om gezonder om te gaan met werk :white_check_mark:
  • Hopelijk een huisje kopen met mijn vriend, mocht dat niet lukken, alsnog verhuizen naar een huurhuisje buiten de stad. :x:
  • Na de verhuis en als alle chemo uit mijn vriend z’n lichaam is kunnen we hopelijk aan een nageslacht beginnen werken :thumbsup: :x: :x: :x: :x: :x: :x:

Nou kut haha, change of plans want ik ben sinds kort vrijgezel.
Wel een hele fijne job gevonden waar ik me ontzettend thuis voel.

2022

• Een huisje voor mezelf vinden, blijkt moeilijker dan gedacht (ik geef toe dat ik vrij veeleisend ben)
  • Structuur brengen in mijn weekends zodat ik niet twee dagen lig weg te rotten op de bank
  • Wanneer mijn rugrevalidatie voorbij is (nog +/- 15 sessies) mijn nieuwe spieren ook onderhouden met yoga en/of muurklimmen (voor dat laatste ben ik wel nog steeds op zoek naar 'n buddy)
17 likes

Ik vind het stom dat ik hier vorig jaar niet over gepost heb dus speciaal zodat ik het volgend jaar terug kan lezen, al zijn het voornamelijk clichés:

• Meer boeken lezen (minimaal een per maand) en goodreads weer bijhouden.
  • Meer sporten
  • Minder drinken
  • Me houden aan mijn maandelijkse spaardoel
  • Een schoonmaker vinden voor thuis
  • Pianolessen goed bijhouden en minimaal een half uur per dag spelen (liefst eigenlijk minimaal een uur per dag)
  • Geen werkmail checken in het weekend en doordeweeks elke dag mail beantwoorden en niet doorschuiven naar de volgende dag
  • Italiaans leren (start in feb met een cursus)
4 likes

Voor mij onbekende provincies in NL ontdekken
Mini pelgrimswandelingen maken in Limburg
Uit elk kookboek dat ik heb iets maken
Gaan kamperen
Poëzie lezen
Een nachtje alleen weg naar een hotel of huisje
Vaker thuis een vakantiegevoel creëren
Een goed doel steunen

1 like

Ja!

• meer sporten om fitter en sterker te worden