Goede voornemens en doelen

Nog niets concreets, zie leed wat een relatie heet-topic.

1 like

Ik heb 23 doelen maar de belangrijkste zijn: op (hoge) naaldhakken leren lopen, gespierder/sterker worden en crispy chili olie proberen. Verder heb ik altijd een spaar- en belegdoel, leesdoel, etc. Een mix tussen de standaard goede voornemens en leuke nieuwe dingen die ik wil doen.

4 likes
  • 12 boeken lezen, liefst 1 per maand
  • genezen van longcovid
  • indien het laatstgenoemde mogelijk is, kijken hoe ik mijn kinderwens kan laten uitkomen
5 likes

Komen ze dan met zo’n wagentje je boodschappen naar het park brengen?

6 likes

Leuk! Ik zorg er dus wel altijd voor dat het niet 23 (of 22 of 21) strenge doelen zijn en ik haal ze ook nooit allemaal, maar dat is ook niet erg. Het is een goede inspiratiebron om dingen te ondernemen.

3 likes

Oh als je aanraders hebt qua Franse podcasts, laat maar weten :relaxed:

2 likes

Ah yes die heb ik al volledig geluisterd vorig jaar haha!

1 like

Heb ook weer zo’n lijst gemaakt met dit jaar 23 dingen. Doe het ook nooit allemaal, de Dom beklimmen staat er bvb al vier jaar op :sweat_smile:, maar het geeft wel inspiratie inderdaad.

Rommelmarkt bezoeken
Meedoen aan een wieler- of wandeltocht
Naar een museum met moderne kunst
Naar een fotomuseun
Bierbrouwerij bezoeken
Naar een kasteel
Een NS-wandeling maken
Fantasy boek lezen
Een designitem voor in huis kopen
Een meubel opknappen
Leren bloemschikken
Een workshop doen
Een jurk van Puff & Pencil naaien
Op Zweedse les
1000 km fietsen
Autorijles nemen

3 likes
  • Beter voor mezelf zorgen. Ik zou graag weer terug willen naar mijn workout schema van een jaartje terug, dus ik zal mijn best doen om weer dat ritme terug te krijgen. En ook wat gezonder eten.

-Minder screentime. Dus minder op mijn telefoon, laptop, televisie etc. zitten en productievere dingen met mijn tijd doen.

-Meer tijd besteden aan zelfverbetering. Dus meer tijd vrijmaken om bepaalde skills te verbeteren of om simpelweg iets nieuws te leren.

-Meer ondernemen, en dan vooral met mijn vriend, maar ook met vrienden en familie. De laatste tijd zitten we eigenlijk telkens maar een beetje te Netflixen en op onze telefoons etc. Dus ik zou graag meer ondernemen met hem of met vrienden en familie wanneer ik vrij ben.

-Meer in het moment zijn met mijn vader en waar mogelijk toch nog wat leuke momenten met hem creƫren

6 likes

Heel gewoontjes.

1. Planner en werkmail goed bijhouden.
  2. Japans opnieuw oppakken.
  3. Weer eens iets tekenen of schilderen.
  4. Mijn kitten trainen aan een tuigje te lopen (als ze wilt, natuurlijk).
  5. Een Axolotl-knufje afhaken voor verjaardag van een vriendin.
  6. Misschien stoppen met Genshin Impact spelen, maar de events en main story quests zijn veel te leuk :smiling_face_with_tear:
  7. Foto’s maken als ik iets met vrienden of familie doe.
  8. Axolotl-trui afhaken.
  9. Meer fruit eten.
  10. Vaker make-up dragen.
3 likes

Dit! En vaak breek ik grotere doelen in kleinere doelen. Dan heb ik meerdere win momenten :raised_hands:

3 likes

Vooral beter voor mezelf zorgen…
Meer bewegen, minder schermtijd, niet meer naar bed zonder tanden poetsen/gezichtsverzorging. Op tijd beginnen met IPL zodat ik er dit jaar wellicht wel iets aan heb. En liever zijn voor mezelf. Dat soort dingen.

4 likes

Wat is IPL?

1 like

https://www.coolblue.nl/lichtontharingsapparaten?cmt=c_a,cp_11694444137,a_123827066856,t_kwd-298144862321,n_g,d_m&gbraid=0AAAAAD7_VIZDaznFZbfNfOpPGJKGL7UbZ&gclid=Cj0KCQiA5NSdBhDfARIsALzs2EC92g_VH67tZ2gmZ5ZZ9s6d7p07KXXSg1L1Q3OjOhjo1yQUy5tJs9EaAlguEALw_wcB

Ik heb zo’n ding haha

1 like

Ik heb ook een leesdoel met een aantal boeken en eigenlijk vooral omdat ik zoveel boeken heb die ik nog willen lezen. Op deze manier ā€˜dwing’ ik mezelf om minder tv te kijken en vaker mijn boek te pakken.
Ik doe zelf eigenlijk nooit meer een lees challenge met dat ik bijvoorbeeld meer non-fictie wil lezen ofzo, omdat het inderdaad puur ontspanning/hobby is, ga ik geen boeken lezen die ik niet leuk vind.

4 likes

Ik houd wel van lezen maar puntje bij paaltje ga ik toch sneller tiktokken of op insta of serie kijken. Daarbij vind ik dat lezen ook wel goed voor je is. Voor mij is het een beetje als sporten: als ik moet kiezen begin ik er liever niet aan maar ik vind het altijd leuk als ik eenmaal bezig ben.

4 likes

Ontspannen kan toch ook een doel zijn opzich?

1 like

Ja, ik haak hem naar dit patroon: Pixel Axolotl Sweater Crochet Pattern - Etsy Nederland

5 likes

Oh dat klinkt vet handig. Maar is idd ook wel weer een hele commitment om daarmee te beginnen.

Mijn doelen:

• Grotendeels vegetarisch door het leven te gaan
  • Proberen elke dag met mijn hond naar het bos of strand te gaan
  • 1 liedje op de mondharmonica kunnen spelen samen met mijn vriend op de gitaar
  • Meer illustraties maken
  • Veel nieuwe muziek ontdekken en vaker naar een concert
  • Bordspellen ontdekken en meer spelletjes spelen
  • Dingen met aandacht doen
  • Beter voor mezelf zorgen op het gebied van eten / sporten
  • Veel surfen
  • Veel in de zee zwemmen
  • Proberen elke dag te mijn tanden te stoken / ragen
  • Mijn nieuwe huis tot een fijne plek maken
  • Meer dingen buiten m’n comfortzone doen (geĆÆnspireerd door voornemen van @babushkababy)
  • Werkplek buiten de deur vinden waar mijn hond ook welkom is
8 likes