En hierbij ook mijn lijst voor 2025!
- 3x per week sporten - Ja, ik weet dat het vorig jaar niet eens gelukt is om 2x per week te sporten, maar ik heb er vertrouwen in dat het (door het plan wat ik heb) nu wel gaat lukken.
- 6 boeken lezen - 6 boeken zoals in 2023, dus 1 per 2 maanden, lijkt me een goed genoeg doel.
- Fotoboeken kind afmaken - die van 2023 en 2024.
- Jaarfilm kind 2023 afmaken - planning voor mezelf; dit in Q1 doen, zodat dit doel meteen van de lijst kan.
- X kg afvallen - heel erg blij dat dit doel vorig jaar is gelukt. Er is nu nog een klein restgewicht wat ik kwijt zou willen, en daarna hoop ik dit de komende jaren niet meer op de lijst te willen zien.
- X euro sparen - vanwege de verhuizing zit er vrij weinig in mân emergency fund, dus die wil ik weer aanvullen tot een basisniveau.
-
Zolder opruimen - en om het ook haalbaar te maken deze uitgesplitst:
- Te kleine kinderkleding op Vinted zetten en/of doneren
- Onnodige spullen weggooien
- Te bewaren spullen in goed afsluitbare bakken sorteren.
- Afval uit schuur naar de stort brengen - echt zoân klusje waar ik geen zin in heb. Er staan vieze oude dozen, een oud matras, oude tuinmeubelen en dat soort meuk.
- Medicatie en vitaminepillen dagelijks nemen - ik heb een nieuw herinneringssysteem, dus dit is echt een harde must. Vooral die vitaminepillen, echt dom als ik voor het einde van volgend jaar mân tekorten niet heb opgelost.
- Eerder opstaan op werkdagen - en dus niet zo hoeven haasten.
- Maaltijden meer plannen - om gevarieerder te eten, en niet teveel in herhaling te vallen.
- Kasboekje wekelijks bijhouden - opzich heb ik mân uitgaven nu wel redelijk inzichtelijk, maar ik weet dat er meer uit te halen is.
- 100 films kijken - en dan vooral de films zoeken die ik ĂŠcht wil zien, i.p.v. gedachtenloos wat op te zetten.
- Sidehustle weer oppakken - om een extra zakcentje te verdienen.
- Een tweemaandelijks self-care moment inplannen - zoals een massage of dagje sauna.
- Dagelijks 1,5 liter water drinken - want ik drink echt te weinig water.
- Woonkamer gezelliger maken - ik heb tot nu toe geen keuzes kunnen maken wat betreft kleuren en indeling, maar ik wil niet nog een jaar in een saaie witte woonkamer zitten.
- Stoppen met roken - spreekt voor zich
- 2x per dag tandenpoetsen en stokeren - spreekt ook voor zich
- Visionwall maken met motivatiequotes en fotoâs - omdat ik de motivatie wel kan gebruiken, en ik het nodig heb om dit dagelijks te zien. Gewoon in een mapje op mân telefoon is niet genoeg merk ik.
- Verder verdiepen in fotografie en een camera kopen - omdat ik fotograferen heel leuk vind en hier meer een hobby van wil maken.
- Wekelijks reflecteren op goede voornemens - want uit het oog, uit het hart.