Goede voornemens en doelen

Mijn doelen:

• geen onzin kopen, deed ik gelukkig al niet veel
  • 1 keer per maand sporten
  • mijn lijst van restaurants die in de michelin gids staan uitbreiden
  • geen thuisbezorgd, want duur en eten komt vaak koud aan, kan dan beter bijv het bij mc donalds eten of het ff ophalen. Nu doe ik sowieso maar 1keer per twee maanden thuisbezorgd dus lijkt me niet zo lastig

Super laagdrempelig maar dan weten we tenminste zeker dat het lukt :joy: Ik vind sommige goede doelen altijd zo extreem tov hoe mensen letterlijk 1dag/week ervoor nog leefde.

8 likes

Jaaa love finch, nu al 1.5 jaar mijn dagelijkse go to app. Laten we vriendjes worden!

1 like
  • Minstens de helft van de weken van het jaar 2x sporten
  • Op dansles met mijn vriend
  • Een meerdaagse wandeling in de bergen maken

Volgens mij wel haalbaar.

6 likes
  • 1 a 2x per week sporten volhouden
  • vaker vrienden bezoeken die wat verder wonen.
  • orienteren of ik naast mijn baan op vrijwillige basis als verpleegkundige in mijn regio iets voor daklozen kan betekenen.
  • vaker lezen.
9 likes

Wat een mooi voornemen dat derde punt . Er stond laatst in de Volkskrant een stuk over een dokter (en vpk) die dit deed voor (illegale) dak- en thuislozen ik dacht ik Amsterdam.

Mijn voornemens

• Drie boeken lezen op mijn wensenlijstje lezen
  • Gezonder eten (voor mij houdt dat simpelweg in om niet elke avond te chips te eten, niet altijd die warme choco maar gewoon thee, etc)
  • Geduldiger zijn met mn kinderen
  • Veel blijven tekenen/schilderen

En ik ben al bezig met minder op mn telefoon :slight_smile:

9 likes
  • zwemdiploma halen
  • moedertaal verbeteren
  • minstens 1x per week een familielid/kennis bellen
  • de slaapkamer telefoon vrij houden
  • uit ieder kookboek dat ik heb een gerecht maken
6 likes

Wat een leuke app. Heeft het betaalde abonnement nog meerwaarde of kan het ook makkelijk zonder?

2 likes

Ik heb ze gesorteerd onder 3 (lol ok 4) kernwaarden

Creativiteit/schoonheid

• serviesgoed uitbreiden incl tafellinnen etc zodat ik:
  • 2x per jaar vrienden uitnodig voor een mega luxe etentje incl gelamineerd menu, meerdere gangen en bijpassende drankjes
  • naakt poseren bij de kunstschool
  • minstens 15 boeken, 20 films in de bios, 6 voorstellingen zien
  • theeassortiment uitbreiden en kennis verbreden
  • wekelijks tijd maken voor crea projectjes tijdens offline tijd

Duurzaamheid

• 5 piece challenge doen (uitzondering: broeken/ondergoed/sokken)
  • actietraining bij XR volgen
  • om de maand afval blijven prikken in de buurt
  • niet vliegen
  • alles overhevelen naar ASN
  • minder snel treat yourself uit gemak
  • niets meer online bestellen tenzij het niet anders kan

Verbinding

• brieven blijven schrijven met mn anonieme stadsgenootje en haar misschien wel ontmoeten
  • tijd vrijmaken voor m’n sangha ondanks drukte
  • BigFriend worden (mits ik voldoende ruimte en tijd heb ivm starten opleiding)
  • 6 mnd geen dating apps
27 likes

Heel mooi lijstje! Ook wel benieuwd naar de creaprojecten die je voor ogen hebt trouwens

1 like

Ik heb 50 ideeën maar het lukt moeilijk om te starten haha. Iig wat naaiprojecten (kussens en tafellinnen maken), projecten met hout (wandkast maken) en weer gaan tuften. Heb ook ideeen over het scheppen van papier en het maken van mobiles met dat papier.

1 like

Ik vind het abonnement net wat extras geven maar volgens mij was het helemaal prima zonder. Ik zou het gewoon eerst even een tijdje proberen en dan kijken of het abonnement het waard is. Eerlijk, ik heb het al zo lang, ik weet niet meer goed hoe het zonder is.

2 likes

Wat is een BigFriend?

Ik heb ook helemaal zin om een lijstje te maken en wil het ergens in mei/juni evalueren.

Ohja en vaker naar de kringloop!

Ik heb ook een aantal dingen!

• Lekkerdere salades maken. Ik houd heel erg van salades maar thuis maak ik altijd maar ff snel wat ongeĂŻnspireerds. Dus ik wil daar wat meer aandacht aan besteden en wat beter vooruitdenken.
  • Een artikel publiceren voor mijn phd. En weer eens een opiniestuk want ik heb te lang niet lopen rellen
  • Sowieso meer rellen, op mijn werk en privĂ©
  • Voor mij en mijn kind een paspoort aanvragen in het land waar mijn vader vandaan komt (niet omdat we mijn vriend gaan ontvluchten)
  • Eindelijk die fokking 5k rennen
  • De laatste kledingstukken waarmee ik een abusive relationship heb (ze passen me niet goed meer en toch houd ik ze want wie weet!!) doneren

En ik doe ook nog eens dry January!!! Wowowow ik word echt een superster in 2025

32 likes

Een oudcollega van mij kon soms heerlijk vanuit het niets zeggen: ik heb wel weer eens zin in een relletje.

8 likes

Ik wil een eigen onderneming starten.

12 likes

Ik heb hier vorig jaar geen doelen gepost om op te reflecteren, maar naast consistent blijven sporten is er volgens mij ook weinig van terecht gekomen.

Voor dit jaar:

• Mijn haarroutine perfectioneren en kijken of consequent een serum gebruiken helpt om het wat dikker te krijgen. Ik ben begonnen met de curly girl methode, maar heb het idee dat het nog beter kan (en als blijkt dat dat niet zo is misschien toch maar weer terug naar stijl föhnen
)
  • Sowieso iets meer leren over haar en make up (in elk geval genoeg om voor de paar bruiloften die eraan komen iets leuks te kunnen doen)
  • En algeheel wat meer moeite doen voor mijn uiterlijk, ook qua kleding. Niet elke dag natuurlijk, maar het doet me vaak mentaal wel goed om er leuk uit te zien, dus op dagen dat ik iets te doen heb mag ik dat wat meer onthouden
  • Een klassieker: minder schermen meer van mijn creatieve hobby’s
  • 2/3 x per week blijven sporten
  • Lunches meenemen naar mijn werk en gezonder ontbijten in plaats van de gemakkelijke keuze aka de chocoschelpjes van mijn vriend

5 likes

Beetje late to the party, maar het nieuwe jaar begint eigenijk toch pas echt vandaag.

1. Mijn koffie zonder melk gaan drinken + aantal zoetjes afbouwen (tot nu gaat het: GETVER)
  2. Qua sporten/yoga/bewegen voorlopig niets doen dat de genezing van blessure mogelijk in de weg zit (echt niet leuk en fijn, wel nodig)
  3. Niet meer met mijn benen over elkaar zitten i.v.m. punt 2 (moeilijk en ongemakkelijk, maar oke)
  4. Goed leren koken in mijn plaatstalen pan.
  5. Een beetje minder boeken lezen en die tijd meer besteden aan diversere/creatievere projecten.
5 likes

ik ga:
een boek schrijven
de band met m’n vader herstellen
en yoga teacher training doen in india

lijkt me genoeg voor een jaar

11 likes

Haha ja grote doelen!!

1 like