Ik ga:
- Mijn rijbewijs halen
- Sterker/flexibel worden door yoga en Pilates weer op te pakken
- Reizen naar Australië
- 15 minuten per dag opruimen of schoonmaken
- Leuke dingen doen op mijn vrije dag die ik sinds dit jaar heb
Ik ga:
Ik wil je nog even bedanken voor deze aanrader. Ik gebruik finch nu 10 dagen en het werkt echt zo goed om dagelijkse taken te voltooien!
Ahh fijn dat het ook voor jou werkt!
Ik werd eerder hier ‘uitgelachen’ dat ik in 2024 doelen als op gewicht komen/blijven en hardlopen wél kon volhouden maar het mislukt was om mijn kledingkast op te ruimen.
Maarr… het is me in 2025 zowaar gelukt en duurde max 1,5 uur
Hoe gaan jullie voornemens?
Beetje hetzelfde thema. Ik had nog een Cloudpillow kussen in de verpakking liggen die ik tijdens Black Friday 2023 (!) had gekocht.
Moest ik alleen uitpakken en de juiste hoeveelheid vulling uithalen zodat het voor mij lekker ligt.
Na meer dan een jaar het voor me uitgeschoven te hebben, in ruim kwartiertje gefixt. Echt heel erg dat ik dit zo lang uitgesteld heb…
Ja maar wel zo fijn dat het nu gebeurd is toch? Ik ben m’n hele huis aan het opruimen en geniet zo van de lege en opgeruimde hoekjes/lades etc
Ik wil al twee maanden doelen bedenken voor 2025, maar here I am… 31 januari en geen doelen.
Maar je hoeft toch niet per se goede voornemens te hebben. Het zijn toch vaak voornemens die je sowieso al hebt en dan is het begin van het jaar een goed moment om ermee te beginnen.
Nu lijkt het hebben van voornemens het doel an sich. Maar misschien interpreteer ik je bericht verkeerd
Dan klinkt je als een tevreden mens
Ik heb er een ‘25 leuke dingen in 2025 doen’ lijstje van gemaakt. Misschien een idee? Staan alleen dingen op die me leuk lijken
25 nieuwe recepten uitproberen?
Ok toch wat goede doelen bedacht die ik al in mijn hoofd had, liep een beetje tegen hetzelfde als @S.onrisa aan. Vind zelf doelen wel fijn omdat ik dan concreet kan reflecteren tussentijds hoe het gaat en of ik het bij moet stellen haha.
Edit:
In het kader van skills leren, ik wil mezelf graag verder ontwikkelen in mijn tweede taal. Luisteren en spreken gaat goed maar het lezen/schrijven vind ik lastig.
Nee je hebt gelijk hoor, maar ik merk dat ik zeker wat moet veranderen in mn leven. Veel juist. Maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en het op een rijtje moet zetten voor mezelf. En daarvoor helpt opsplitsen in concrete doelen wel denk ik.
Mijn goede doelen voor de rest van 2025, alsnog 11 maanden te gaan he ;). Misschien wat te veel, tijd zal het leren.
nieuwe vriendinnen in de buurt maken en oude vriendschappen verbeteren door vaker af te spreken.
een carrièreswitch maken, ofwel andere baan bij mijn huidige werkgever of bij een andere aan de slag gaan.
minimaal één datenight of uitje plannen met alleen mijn partner per maand. sinds we een kindje hebben doen we dat vrijwel nooit meer. En daarbij ook een fijne oppas uit de buurt vinden om dit mogelijk te maken.
e-reader weer eens afstoffen om te gaan lezen. Minimaal 5 boeken dit jaar!
houding verbeteren door elke dag actief een paar oefeningen te doen (type ik onderuitgezakt op de bank…).
minder gedachteloos scrollen op mijn mobiel. Ik had een dagje geen mobiel en ervaarde zo’n rust, zit nu op 4 uur per dag, waarvan het grootste deel gewoon nutteloos scrollen is ipv contacten te onderhouden. Realistisch doel lijkt mij dan 2uur.
piano spelen weer oppakken.
minimaal 1x per week fitnessen of tennissen.
To do’s:
spullen op zolder uitzoeken en of op marktplaats gooien of wegdoen.
abonnementen/maandelijkse lasten checken en zo nodig wat dingen aanpassen.
dingen in het huis afmaken (slot vernieuwen, trap verven, tuinmeubels kopen, gordijnen vervangen).