Goede voornemens en doelen

Mijn doel om nieuw werk te zoeken is gelukt! Studie mogelijkheden wil ik me nog oriënteren maar heeft momenteel niet top prioriteit.

Sporten heeft een beetje een inkakker gehad door mijn operatie maar gaat weer de goede kant op en het zelf koken momenteel ook. Boeken lezen kan wel beter!

Ben wel benieuwd hoe het bij jullie gaat. :relaxed:

18 likes

Hahahah neee!!! En het rijks ook nog niet, echt te hoge doelen gesteld dit jaar :weary::weary::weary:

4 likes

Helloo look at you!! Doing it :camping:.

Met mijn lijst gaat het best goed behalve dat sporten maar dat was ook te ambitieus.

4 likes

Zit op 65% momenteel!

Gedaan, was echt ZO waanzinnig leuk samen

Er staan twee vakanties geboekt

Gaat lekker!

17 likes

Is het al tijd voor een (voorlopige) evaluatie? Zie hierboven hoe het tot nu toe bij mij is gegaan.

Hoe gaat het met jullie doelen?

8 likes

Deze had ik voor 2023 en mag ook weer voor 2026 haha (meer slapen / meer tuinieren).

1 like

Ik ben die van vorig jaar vergeten, al kan het ook zijn dat ik ze helemaal niet had.

Vorig jaar begon iemand erover dat het niet alleen maar een soort to do kluslijst moet worden, maar ook wel een beetje leuk mag zijn. Dus in het kader daarvan ga ik deze week even nadenken wat ik erop wil hebben behalve de standaard meer sporten etc. dingen.

Zit een beetje te denken aan:

• Ik heb een vrij grote kookboekencollectie, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Dus lijkt me leuk om elke maand 1 willekeurig boek te pakken en daar 3 recepten uit te maken.

• Elk kwartaal een andere sport proberen. Kom niet uit een sportief gezin en zie het toch vaak als een moetje (wat fitnessvideo’s etc), en eigenlijk is dat heel zonde want er moet toch vast iets tussen zitten wat ik ook leuk vind om te doen ipv alleen gericht te zijn op het resultaat ervan.

• Idem dito voor een creatieve hobby. Ik ben absoluut niet het type om kleurplaten te kleuren maar heb verder ook geen talent of geduld dus dan doe ik maar niks. Dus wil verschillende dingen uitproberen zonder de illusie te hebben dat het goed moet zijn, maar voor de leuk/ ontspanning. Misschien een kort verhaal proberen eerst. Dit gaat denk ik een heel lastige zijn, want ik doe liever iets niet dan slecht, maar goed.

• EHBO cursus volgen

• Hier ben ik al mee begonnen, maar ik zou graag meer willen weten over mijn (familie)achtergrond/ migratiestromen/ en geschiedenis van het niet Nederlandse deel.

Mocht iemand nog zelf leuke ideeën hebben, dan hoor ik het graag haha.

23 likes

Leuk! Lekker experimenteren. Heb je al een idee welke sporten en hobbies? Je laatste doel staat ook al heel lang op mijn lijstje, misschien toch eens doen.

1 like

Bezoek het Oma topic en het diy/knutselen topic hier eens. Daar vind je genoeg verschillende creatieve uitingen

3 likes

Dat waren mijn doelen!

Ik vind hardlopen niet zo heel leuk, maar heb wel een 7.5km run gedaan zonder tussendoor te wandelen! Daar ben ik wel trots op. Verder heb ik eindelijk sporten gevonden die ik echt leuk vind, dus ik sport zelfs 4 a 5 keer per week. En omdat ik wil afvallen eet ik ook minder sushi :sweat_smile:

Mijn doelen voor 2026 zijn:

• SPAREN, echt minstens 200 per maand. Ik zie ook wel in dat ik een koopverslaving heb en dit wil ik aanpakken aankomend jaar.
  • Blijven bewegen
  • Een creatieve hobby zoeken en daar wat meer aan comitten ipv stoppen na een workshop (heb een breicursus gezien die me wel leuk lijkt!)
  • Iets meer lezen
  • Minder doomscrollen
9 likes
  • Komend jaar mijn album uitbrengen!
    Heb een album geschreven, zelf opgenomen en geproduceerd en dat is bijna af. Ik ben nu aan netwerken om het uit te brengen bij een label en hopelijk komt het volgend jaar uit. Heb wel besloten om meer tijd te nemen en geen haast te hebben.
  • Muzikaal wil ik meer samenwerken met andere mensen! Heb nu een interessante opdracht/samenwerking met een muzikant die ik erg bewonder en ik hoop dat meer te doen.
  • Ik wil een 5 km run doen komend jaar! Ben begonnen met hardlopen dit najaar met een flutconditie.
  • Fotografie is erbij ingeschoten, wil ik komend jaar wel meer ruimte voor vinden nu ik even wat minder investeer in muziek produceren.
  • Meer in de natuur zijn. Heb ik dit jaar veeeel te weinig gedaan en dat mis ik.
  • Met mijn vriend oriënteren op het kopen van grond en starten van een voedselbos in de verdere toekomst
  • Mijn eigen lespraktijk meer laten groeien, wellicht een slechter betalende opdrachtgever afsnijden zodat ik meer ga verdienen met mijn eigen onderneming.
  • Meer breien en naaien en minder schermtijd!
13 likes
  • Thuiswerken benaderen als gewone werkdag: Redelijk gelukt. Ik heb dit jaar meer thuis gewerkt vanwege mijn zwangerschap, zodat ik juist wat langer kon blijven liggen en rustiger aan kon doen, haha. Dus dat doel neem ik mee naar 2026
  • Geen schermen in de ochtend heb ik echt mee gefaald. Geef ik ook mn zwangerschap weer de schuld van, hahaha. Doordat ik wat langer bleef liggen (of vroeg wakker was en lezen me niet echt lukte), heb ik veel te veel op mn telefoon liggen scrollen.
  • Fitter en soepeler worden, ook niet gelukt. Al moet ik zeggen, dat ik tijdens het zwanger zijn wel veel heb kunnen blijven doen, maar sporten heb ik niet opgepakt. Ben wel blijven lopen en vaker gaan fietsen en ik had, verrassend genoeg, geen rugklachten tijdens het zwanger zijn, dus dat ik mooi meegenomen.

Uiteindelijk is wel het jaar geworden waar ik op hoopte, want ik had al vrij snel een positieve zwangerschapstest en ligt er inmiddels een klein hummeltje van al bijna 3 maanden in de box naast me.

Voor 2026 heb ik de volgende doelen:

• Minder schermtijd - vooral in de ochtend wil ik het niet meer. Dus telefoon weer op de kast ipv naast mijn bed, vaker een boek lezen, meer kleuren etc.
  • Fitter worden - Sporten weer oppakken en beter op mijn eten letten.
  • Vaker wandelen, zeker nu met de baby wil ik er meer uit.
  • Museumkaart vaker gebruiken - tips voor leuke musea zijn welkom!
  • Geïnspireerd door @Bunnyslippers: Ook vaker mijn kookboeken erbij pakken en wat uit koken.

En verder gewoon lekker door gaan met het fijne leven dat we op dit moment hebben. Als gezin mooie momenten beleven en herinneringen maken. Ik kijk in elk geval enorm uit naar het nieuwe jaar!

6 likes

Sowieso wil ik binnenkort squashen met mijn vriend, misschien ook iets bij het zwembad kijken (baantjes of aquafitness oid), boksen lijkt me heel leuk maar is wel best prijzig en voor de rest ga ik nog even kijken wat er verder is. Ben niet echt van de Rocycle en pilates is hier ook echt duur (en denk dat ik me echt een onfitte trol voel naast die mensen).

Hardlopen is an sich een optie, maar ik ben hypermobiel dus heel bang voor blessures en dat ik dan niet meer kan wandelen.

En dat laatste doel moet je ook zeker doen! Heb spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan omdat de ouderen van de familie ook niet meer zo makkelijk antwoord kunnen geven op mijn vragen. Voor mijn Nederlandse kant heb ik echt leuke dingen ontdekt door de archieven e.d. die gewoon online staan, maar voor die kant heb ik dat niet zo.

2 likes

Volgens mij woon jij in R. toch? Ik ben sinds kort lid van de lady’s gym in kralingen en doe daar pilates. Dus niet de reformer en vind het heel erg fijn. Ik betaal voor 1 jaar 35 euro per maand maar ze hebben ook nog andere abonnements vormen. Het is alleen totaal geen fancy studio en er komen veel diverse mensen dus soms zit je tussen de bejaarden maar ik vind het zo fijn!

3 likes

Ik had bedacht dat ik volgend jaar meer wil wandelen, en toen dacht ik vervolgens: ik ben ook gek als ik wacht tot 1 januari. Dus direct maandag begonnen met het doel om elke dag 10.000 stappen te zetten, en tot nu toe zelfs iedere dag (jaja al 3 dagen lang :rofl:) meer dan 11.500 stappen gezet haha. Ook wel makkelijk met het droge weer.

19 likes

Ik was inderdaad veel te ambitieus zoals al voorspeld werd :skull: mijn spaarrekening is slanker geworden en ikzelf niet en de rest heb ik een beetje half gedaan of niet het hele jaar door.

Dussss voor 2026 wat minder doelen:

• Niet elke maand gespaard geld weer terugboeken
  • Gezond voedingspatroon weer meer terugvinden en daarmee hopelijk ook afvallen
  • Meer ruimte voor lezen, ook buiten de vakanties
8 likes

Heb wel veel gespaard, maar niet elke maand 200€. En ook een auto gekocht, dus netto eindig ik met minder dan ik aan het begin van het jaar had :joy: Telefoontijd is wel minder geworden, maar niet zoveel als ik eigenlijk wilde :grimacing:

Voor 2026:

• Spaargeld weer opbouwen (zodat ik ook die verre reis nu echt kan gaan plannen)
  • Gezond(er) blijven eten
  • Meer verschillende sporten gaan uitproberen, heb zo’n Urban Sports Club abo en kan daar veel meer uithalen
  • Vaker etentjes organiseren voor vrienden en daarbij dan ook meteen meer experimenteren met koken
1 like

Dit vind ik echt een leuk idee!

Mijn doelen voor komend jaar zijn:

• Minimaal 2 keer per week en maximaal 4 keer per week sporten. Niet alleen krachttraining maar ook cardio zoals zwemmen en boksen.

• Elke maand minimaal X sparen om een buffer op te bouwen.

• Lekker blijven daten maar ik heb niet een aantal dates die ik gehad wil hebben.

• Me inschrijven voor een studie en een gerelateerde werkplek vinden.

• Vaker etentjes of borrels voor vrienden organiseren.

3 likes

Ik zit sinds februari ziek thuis en dat is terug te zien. Het interesseert me ook eigenlijk niet dat ik zoveel doelen niet gehaald heb. Ben allang blij dat ik dit jaar doorgekomen ben en hopelijk heb ik volgend jaar weer wat energie om me meer onder de mensen te begeven. Wel echt therapeutisch geschilderd, geknutseld en getuinierd.

7 likes
  • [ ] Zelf 100 km fietsen
  • [ ] Rainbow Ride rijden
  • [ ] Solovakantie naar Engeland
  • [ ] 1k sparen voor Nieuw Zeeland
  • [ ] Chilipepers kweken
  • [ ] 4 banen borstcrawl
  • [ ] 15 nieuwe recepten proberen
  • [ ] CGT-cursus afronden
  • [ ] Pull-up
  • [ ] Alle Amsterdamse cineville bioscopen bezoeken
10 likes