Grappige uitspraken van kinderen

Niet echt grappig (meer) maar mijn bijna 3-jarige vindt het woord poepie zooooo grappig.

‘Hoe heet de baby?’
‘Poepie’
'Wat wil je eten?
‘Poepie’
‘Met wie heb je gespeeld vandaag?’
‘Poepie’

‘Poepiemama!!!’

3 likes

bijvoorbeeld wanneer ze iets laat vallen:
“oepss, dat geeft niks uit hé mamma?”

(dat maakt niks uit + dat geeft niks)

4 likes

Ik heb m’n kind geleerd dat een fatbike een kinderbrommer is. Hier in de buurt rijden er voornamelijk jongeren op.

Maar laatst was er een oude man met een baard die op een fatbike zat “mama!!! wat doet Sinterklaas op een kinderbrommer???”

24 likes

Zijn scampis eigenlijk rupsen uit de zee?

8 likes

Mijn zoon van 9 was naar een museum geweest met school:

Kind: En er was ook een soort piramide gemaakt van allemaal tonnen
Ik: Oke, dat klinkt vet
Kind: Ehh nee, dat slaat toch gewoon helemaal nergens op?!

Kunstliefhebber👌

11 likes

Aan tafel halverwege het avondeten zegt dochter (3,5) “Jongens, ik ga er weer vandoor… dit is saai.”

31 likes

Wij wonen nieuwbouw dus overal graafmachines om ons heen nu.
Oudste (7) bij het raam met broertje van net 2.
Broertje: “Waar dan een graafmachine?”
Broer: “Daar!”
Broertje: “Nee ik zie ‘m niet…”
Broer: “Daar! Voor je neus gekkie!”
Broertje voelt aan neus: “Nee! Nee dat is een raam! Niet een graafmachine!” :rofl:

7 likes

M’n kind ineens nadat we een gesprek hadden: “Tsja… zo is het leven” :laughing:

8 likes

Mijn kind: pakika, papoen, smismazie (paprika, pompoen, spinazie). Ook mijn kind: “Mama, ik wil een kakofonie” (meerdere muziekjes door elkaar)

6 likes

Dat zegt die van mij ook en ik vind het zo schattig 🥹 De dag dat ze paprika zegt ga ik huilen.

Ze zegt ook pasgetti. Lekker pasgetti sluppen.

4 likes

Haha, wat is dat met pasgetti? Mijn kind zegt dat ook en ik hoor het van vriendinnen ook. Zo cute

3 likes

Appelpoes = appelmoes
Pikkenkass = pindakaas

3 likes

Mijn kleuter wilde dat ik zijn pyjama voor hem ging aantrekken maar ik wil gewoon dat hij dat zelf doet. Zegt hij eerst ‘als je het niet doet ben je niet meer mijn vriend’ en daarna ‘als je het wel doet maak ik morgen op de BSO ZES tekeningen voor je’.

24 likes

Hier zei ze het ook!

1 like

Mijn kind zei ook pasgetti 🥹 echt een tijdje geleden zelfs nog! Sinds hij op school zit zegt hij eigenlijk alles wel goed, behalve nieuwe moeilijke woorden. En werkwoord vervoegingen gaan nog vaak mis :rofl:

1 like

mijn kind van net 2 roept de hele dag dat ze “pikkie” wil (ipv kippie = plakje kipfilet)

3 likes

Ahw ja mijne heeft het over blokkerie :broccoli:🥹

8 likes

Haha mijn kleuter is ook een ster in dit soort emotionele chantage. Dan komt hierna vaak nog ‘mama, als je het toch doet, krijg je een heeeel dikke knuffel van mij’ en ‘mama, ik hou zoooo veel van jou’, gevolgd door ‘als je me niet helpt, word ik heel verdrietig. Dan moet je me troosten, dus dan móet je me wel helpen’ :sweat_smile:

3 likes

Mijn man en ik waren elkaar aan het zoenen in de keuken. Zegt de peuter “één is wel genoeg hoor” met zo’n hoofd erbij :roll_eyes:.

6 likes

Zoon van elf nadat ik hem had geholpen (nou ja geholpen… ik heb het grotendeels zelf gemaakt) met een surprise die niet helemaal was geworden zoals hij voor ogen had:
Ik vind het niet echt mooi geworden, maar ik zie wel dat je je best hebt gedaan.
Ok, bedankt vriend

17 likes