Grappige uitspraken van kinderen

Mijn kind van 10:

Kind: “Ik ben een boek aan het lezen en ik weet nu ook wat asperges is”
Ik: “Ik vind ze niet zo lekker”
Kind “Uhhhh waar heb je het over, het is net zoiets als Adhd”
Ik “Dat is aspergeR lief”

5 likes

Kind van 4.5: mama, ik ga je heel lang niet meer knuffelen!

5 minuten later: mama, heel lang is nu voorbij

22 likes

Haha hier van de week tegen mij: je bent niet meer m’n beste vriend!!
Ik: nog wel je mama?
Hij: ja dat wel

2 likes

Ik was deze helemaal vergeten maar dankzij de like van @Flopsyunicorn ga ik nu een tegeltje bestellen met “sip zijn is mijn superkracht” voor vaderdag, want deze blijft toch een gouwe

3 likes

Ooh dit is een goeie. Wij grappen altijd dat bij de keizersnede mijn man zijn ruggengraat ook is verwijderd :sweat_smile:.

1 like

We rijden langs onze oude stad en ik zeg: “kijk, dat is naam stad, daar ben jij geboren!”
Peuter iets later: “mama, ik wil nog eens g’bore”
“Wil je nog eens geboren worden?”
“JA!!!”
🥹

5 likes

Ja wat is dat toch haha, mijn kind heeft als peuter ook een fase gehad dat hij opnieuw geboren wilde worden :joy:

3 likes

De jongste van 1,5 had een tantrum en lag op de grond te spartelen. Zegt de oudste van 3,5 “Naambroertje Behéérs je!”

Dit heb ik echt nog nooit gezegd hahaha, zal wel uit een biebboekje komen ofzo.

3 likes

Niet mijn eigen kind maar wel een uitspraak waar ik hard om gelachen hebt. In zijn klas is er het thema prehistorie en toen de juf vroeg hoe de mensen die in die tijd leefden heten (oermensen) zei een ander kind: ‘Boomers!’

30 likes

Ik vraag m’n dochter(4 jaar): ben je moe, meisje? En zij zo: ach Mama, ik ben niks.
I feel you.

2 likes

Ik probeer een splinter uit haar handje te halen “Ik vind je wel stoer hoor!”
Zij (2): “GRRRR PIEREBALLE!”

3 likes

Mijn kind van 4 was heel geconcentreerd aan het tellen tot 15, naast haar tienerzus die met haar cavias aan het knuffelen is

“13…14…15!”

“Wat ben je goed aan het tellen schat”

“Ik heb 15 caviadrolletjes op de bank gevonden mama!”

11 likes

“Zullen we naar de gele albert heijn?” (Jumbo)

22 likes

Ik drink in de ochtend altijd een groot glas water met een vitamine c bruistablet erin. Mijn kind vind het fantastisch om dat tablet in het glas te gooien en vraagt nu iedere ochtend of hij de “piet in de zee” mag gooien.

En een grassprietje is een graspiepertje. Ik wil dit echt nooit meer corrigeren 🥹

9 likes

De oudste zit aan tafel te zeuren om het eten en de jongste piept want die wil een fles. Zegt de middelste aan tafel echt bloedserieus en super droog aan tafel: “mam, ik ben moe van het gezeur”. :joy::joy::joy::joy::joy: Je kon me opgeven.

14 likes

Vanochtend was ik in de tuin met zoon (6) en de kerkklokken luidden en hij vroeg waarom. Ik uitleggen dat veel mensen op zondag naar de kerk gaan.

Even later zegt hij ‘ik geloof niet in God’ ik:’ik ook niet, maar heel veel andere mensen wel’ hij: ‘Nou ik zou er niet op rekenen hoor dat ie bestaat’

12 likes

Ik vertelde aan mijn man een verhaal over een collega, die soms wat bot uit de hoek komt. Ik begon met: ‘Ze is wel aardig…’ en toen viel mijn zoon (5) me in de rede: ‘… maar niet zo slim.’

8 likes

Heb onderstaand shirt van de Hema gekocht voor de jongste, die naar een christelijke basisschool gaat:

“Oh met bubble tea! En met hartjes waar de Here Jezus in kan wonen!”

10 likes

“Jij babbelkous!”
“Uh nee, ik ben echt niet kou”

1 like