Grappige uitspraken van kinderen

E zingt 'welkom in Slurfen land! Grote slurf, bril slurf en de vrolijke slurfin. Smurf is ook een lastig woord!

20 likes

Haha mijn kind trok net z’n sokken uit en zei: ik heb bloetjes! En toen mijn slof uit: mama ook een bloet.
Bloeten zijn blijkbaar blote voeten.

18 likes

Slim. Minder woorden gebruiken. :rofl:

1 like

Nichtje (4): “Elsa (Frozen) heeft 1 want-schoen aan”.

5 likes

Haha, aww ja dat is inderdaad logischer.

Gisteren ging mijn dochtertje J (4 maanden) huilen. Zegt mijn nichtje van 4: “Nee niet huilen J, het is Kerst en je hebt een mooi jurkje aan”.
:joy:

35 likes

E (2,5 jaar) kan niet tellen in de goede volgorde: 1,4,8,1. Maar ‘sinterklaas heeft een poep gat’ zingen. Dat lukt wel. Prioriteiten he. :see_no_evil:

16 likes

Ik tegen man: ik heb morgen een afspraak bij de kapper voor D.
Man: wat ga je laten doen daar?
D. Heel enthousiast : Knippen :grin:
( D is 2 en kan net een beetje praten )

8 likes

Ik heb dit hele topic al jankend van het lachen doorgelezen. Heerlijk!!

Mijn broer zijn relatie was net uit en hij had het erover met mijn ouders. Op een gegeven moment zei mijn vader iets van: ‘je blijft vast niet alleen over.’
Mijn nichtje van toen 4 zat verderop te tekenen en riep: ‘oh maar dat is niet erg hoor, overblijven is best leuk!’

Het mooiste is nog dat ze een schijthekel had aan overblijven op school.

42 likes

Ik: “Ben jij dan al verliefd?” (Na een heel kruisverhoor over mijn liefdesleven)
Oppaskindje: “Nee, alle meisjes zijn vies behalve de meisjes die ik ken.”

5 likes

Ik was in een kleine tweedehands boekenwinkel en toen kwam er een kind binnen met haar moeder van ik denk een jaar of 7/8. En de medewerker zegt ‘‘hallo’’ zegt dat meisje ‘‘hallo, we zijn opzoek naar boeken die stinken!’’

30 likes

Ik vroeg aan mijn oudste van vier jaar waar de sok van de jongste is. Helpt hij mee met zoeken en zegt dan: nou eens even kijken, hier zag ik hem net nog niet! Wat een grappenmaker is het ook.

6 likes

Ik vind het zo grappig dat kleine kinderen soms al van die ‘volwassen zinnen’ kunnen zeggen zoals ‘nou eens even kijken’.

7 likes

Het is vooral ook heel veel napraten. :see_no_evil: Want soms zeggen ze ook dingen :eyes:

3 likes

Masey stootte z’n drinken om:

Ik: waarom doe je dat nou?
M: ik ben gewoon enthousiast!

Z’n billen afvegen kan hij niet, maar gelukkig kent hij wel woorden zoals enthousiast :sweat_smile:

29 likes

Ik zat laatst met mijn neefje naast me in de auto. Rijden we langs een groot jacht waar mijn scharrel werkt. Hij is helemaal weg van boten. Ik vertelde dat daar iemand woonde die ik leuk vond. Of ik daar ook wel eens sliep dan. Nee, hij slaapt altijd bij mij thuis. Waarom? Dus ik hem uitleggen dat mensen die elkaar leuk vinden dat doen. Waarop hij antwoordt: ‘Nou! Dat doe ik niet hoor!’

En vervolgens rijden we verder en vertel ik dat die jongen die ik leuk vindt uit het buitenland komt en we dus Engels met elkaar praten. Nou, dat kon hij ook wel. Het hield op met alleen yes en no op de domste vragen die ik hem stelde. En zo ineens uit het niets begon hij Engels te praten: ‘Die euto die veur euns ried (die auto die voor ons rijdt).’ Heb zo hard gelachen.

11 likes

Ik deed een keer mijn nichtje in bad (ze was 3 volgens mij) en ze deed iets wat ik niet leuk vond waardoor ik zuchtte en toen zei ze: ‘Sorry hoor, ik ben ook maar een mens.’ :joy:

79 likes

Hahahaha hoe bijdehand

Had een oppaskind wayyy back

Hij werd afgezet bij mn werk en daarna moest ik ff naar de Videoland dvd huren en dan naar huis.
Liepen we terug van de Videoland stopt hij ineens met lopen.
Dus ik zo wat is er?
Mijn voetjes zeggen dat ik moe ben

Dus ik op hem inpraten van het is niet ver meer.
( hij was gewoon een lui kind)

Eenmaal thuis zag ik dat we door zijn getreuzel vet laat waren . Hij zat netjes aan de tafel en ging tegenover hem zitten en moest hem vertellen dat hij nu niet in bad kon omdat het al mega laat was en dat we dat dan morgen ochtend gingen doen.

Sloeg hij met zn kleine vuistje op tafel
IK KIJK HIER AL DE HELE DAG NAAR UIT! EN OMDAT JIJ NAAR DE VIDEOLAND GING KAN IK NU NIET IN BAD.

Mn broer zat bij de andere tafel en die zei ; wat zegtie?!

Ik moest zo hard lachen
 en toen werd hij boos want hij was boos en ik mocht daar niet om lachen


21 likes

Net moest ik uit bed, want E riep. Kom ik daar, vraag wat is er aan de hand? Ligt ze in bed en zegt verdrietig: ik heb twee voeten. Dus ik moest een beetje lachen en zeg. Ahh maakt niet uit. Kijken we morgenochtend wel of je nog steeds twee voeten hebt of iets anders. ‘okĂ© mamma.’ en ze ging weer verder slapen. :sweat_smile:

49 likes

Ik: welke kleur paprika zullen we kopen?
M: doe maar die blauwe.

(paprikachips dus :roll_eyes:)

62 likes