Grappige uitspraken van kinderen

Haha S (5jaar) is best gevoelig voor reclames op TV.
Ziet hij net reclame van BronchoStop (hoestdrank) en zegt hij ja mamma wilt u dat voor mij kopen want ik school moet ik altijd hoesten en dat is zo vervelend. :rofl:

10 likes

K. is af en toe zo bijdehand nu, super grappig.

Vanochtend in de auto naar de opvang
ā€œPapa jullie ophalen?ā€ (Jullie = ons want dat hoort ze ons natuurlijk altijd zeggen)
ā€œJa, papa komt jullie halen vanavondā€
ā€œJeeh, plan! Goed plan mama!ā€

13 likes

Zo schattig! Mijn nichtje noemde zichzelf ook altijd ā€œjijā€. Zo lief.

5 likes

Ja dit doet mijn dochter ook! Ze wijst naar zichzelf en zegt dan heel trots ā€˜jij’ :grin:

3 likes

haha het valt ook niet uit te leggen of corrigeren :laughing:

2 likes

Nee hahahah, dat is echt lastig. We noemen haar steeds bij haar naam, maar ze blijft jij zeggen :rofl:

2 likes

ā€œMorgen komt oma Strand langsā€

ā€œJa sellig mama! Heel sellig!ā€ (Gezellig).

5 minuten later

ā€œMama oma trand ijs mee. Blauw ijs. Oma trand ijs mee. Anders oma trand niet binnenā€ :joy:

22 likes

oma strand :smiling_face_with_three_hearts: ik noemde mijn grootouders vroeger opa en oma winkel omdat ze een winkel hadden haha

5 likes

Aah leuk! Zo komt de naam hier ook tot stand; mijn moeder woont vlakbij het strand. Mijn vader is opa Achternaam (korte achternaam) en de ouders van mn man was gewoon opa en oma, maar nu zegt ze steeds vaker oma naam en opa naam.

3 likes

Haha cute
Ik noemde mijn oma toen ik klein was een tijdje: oma flits. Dat was omdat ze altijd foto’s wilde makenšŸ˜‚

16 likes

M. (2) Zit op de bank en roept:
ā€œMama, naast jou zitten!ā€ En wijst op de plek naast zichzelf op de bank :smiling_face_with_three_hearts: ze bedoelt natuurlijk naast mij maar mij en jou snapt ze nog niet…

8 likes

Mijn nichtje zegt ook altijd ā€˜Wil jij een koekje’ als ze een koekje wil, omdat dat natuurlijk de vraag is die aan haar gesteld wordt waarna ze een koekje krijgt.

20 likes

H (2 jr) werd verschoond en zei toen: piemel limonade.
Wat zou hij bedoelen?

2 likes

Ik heb in de auto altijd een rolletje dextro liggen en K. wil daar maar wat graag van snoepen, maar dat mag ze (meestal) niet, want je zult zien dat op het moment dat ik het nodig heb, het op is.

Vanmiddag gingen we boodschappen doen en toen we weer in de auto stapte pakte ik 1 dextro om te voorkomen dat ik een hypo zou krijgen. K. kreeg er ook 1, maar nam daar geen genoegen mee.

ā€œMama, ik ook hypo! Mama help ik hypo!ā€ :sweat_smile:

33 likes

Hahaha S vind dextro ook lekker!

2 likes

Mijn kind was aan het steppen en we liepen langs een oudere vrouw dus zij zegt: heb jij een mooie fiets?
Zegt m’n kind: neeheee een step!!
Zegt die vrouw: ja das waar, je hebt een step.
Zegt m’n kind: jahaaaaa daaaaaag en stept heel hard weg hahaha.

En later in de speeltuin zei een kind tegen mij. Ja, het is een mooie bal maar je wordt ook wel heel moe van deze bal. Je moet er steeds achteraan rennen :joy:

28 likes

Ja is wel de bedoeling. Merk dat hij sinds hij in groep 2 zit ā€œ jouā€ ook steeds vaker hoor maar vind ā€œu ā€œ meer passen in onze opvoeding.

6 likes

Dochter vervoegt Nederlandse werkwoorden de laatste tijd minder goed (de schooltaal krijgt steeds meer invloed merk ik). Vanochtend: mama, toen ik slaapde… waarop ik verbeterde ā€˜sliep’
Dochter: o ja, toen ik sliep, toen had papa ook gesliept!

15 likes

Gesliept klinkt wel heel schattig :pleading_face: Zo leuk hoe dat werkt bij kinderen. Ze denkt er duidelijk over na.

2 likes

Ja je hoorde haar hersenen bij wijze van spreken echt even kraken en toen dat hele gezichtje oplichten: ā€˜gesliept!’ :heart_eyes:

9 likes