Kind: Mama wat ga jij aantrekken?
Ik: Deze broek.
Kind: Die vind ik niet zo mooi die moet je maar even terug sturen.
We kijken online naar koekvormpjes:
âJa die dinoâs wil ik. Druk nu op afrekenen mama. En bestellen maar.â
Kind is aardig ingeburgerd in online shoppen
Als je kinderen boeken van Tosca Menten lezen leren ze heel grappige âscheldwoordenâ kennelijk. Alleen had ik dit niet zo door en heeft mijn jongste het overgenomen. Als iets niet lukt zegt ze: âplofzak drollemantelsâ.
Whaaaaaaaat?!
Ik heb toen de jongste mij net weer begon uit te kleden tegen haar gezegd dat de melk op is en dat er vanavond weer melk voor haar is.
Lopen we net naar boven begint K:
âMama melk op. Mama tiet leeg! Mama nieuwe tiet kopenâ.
âMama kan geen nieuwe kopen lieverd, maar vanavond is er weer melk voor je zusje hoorâ
K. is even stil en je ziet haar nadenken.
âPapa nieuwe tiet mama kopen?â
Ze zal hem nog op ideeën brengen
Ik: mama gaat straks even schoonmaken.
S: ja want het is hier heeeeeel vies!
Net zat ie op het aanrecht in zn slaapzak,net uit bed. Zegt ie ineens: oh oh wat zijn die nachten zwaar.
Ik ging helemaal stuk. Mn man zei later dat het uit een nieuw boekje komt wat ik nog niet met hem gelezen heb
M. (2) snijdt een tomaat.
Ik: âgoed zo!â
Ik snijd een tomaat
M.: âGoed zo mama!â
Ik: zullen we vandaag naar het strand gaan?
S: nee ik wil even binnen blijven,sorry.
Is er ook een âmijn kind heeft iets grappigs gedaanâ foto topic? mijn kind zit in de fase alles moet een luier aan⊠en uiteraard heb ik nog niet genoeg luiers verschoond en moet ik helpen (is het een hint?)
We gaan eten! Dochter (net 4): sorry, maar ik ben nog even druk in de woonkamer
Het is af en toe net een bejaarde, zegt dingen als ânou zeg! Jeetjemineetje zeg!â en âoh wat een prĂĄchtige dag vandaag, lekker dat zonnetjeâ
Onze zoon van 4 gisteren: âstomme kut autoâ
Ik: ânou zeg, wat is dat nou voor taal?â
Hij met strak gezicht: âNederlandsâ
Ze stond aan de tafel te hangen op haar step en viel.
Zegt ze nadat ze uitgehuild is: Ik let ook helemaal niet uit!
Ik loop met mân dochter (2) op mân arm de trap af. Ik moet hoesten maar wil de leuning niet loslaten.
M. : âhand mond, mamaâ
Ik zei ânietesâ, zegt zij van 2,5 âjatusâ
Dochter (4) lag vannacht bij ons in bed, toen ze wakker werd vroeg ze me wat en ik gaf antwoord. Riep ze opeens midden in mijn zin âHĂ©! Je ruikt als een aardappel!â
Het was gisterenochtend mistig bij ons. T kijkt uit het raam en zegt âHet is een beetje misselijk buitenâ
Meisje van 4: Ik ben mijn diarree kwijt!
Huilen huilen maar ik begreep niet wat ze bedoelde⊠Uiteindelijk vond ze hem terug, ze was haar diadeem kwijt
Moet voor mijn zoontje van 4,5 een filmpje opzoeken over hoe een bevalling gaat want:
âIk heb het toen zelf niet kunnen zien.â
Meestal hebben we een grote pot Nutella in huis maar die hadden ze nu niet in de winkel dus had een klein potje gekocht. S toen hij het zag: ojee mama,je hebt een KLEINE chocopasta gekocht!
Ik stond vanochtend met E. te wachten voor de supermarkt en naast ons stond een meisje van een jaar of zes. Ze vertelde heel trots dat zij een babyzusje heeft maar ze wist niet zeker hoe oud de baby is. Dus ik vroeg wanneer ze is geboren. Antwoord: vorig jaar op vrijdag!
Ik had een nieuwe trui aan (okergeel)
L: mama heb jij nieuwe trui??
Ik: ja klopt
L: hmm die is⊠geelâŠ
Ik: goed zo hij is inderdaad geel
L: en niet mooi