Grappige uitspraken van kinderen

Mijn dochter van 6 heeft inmiddels alle letters geleerd op school en kan al best wat lezen.
Nu las ze me voor uit een boekje in de categorie

" keet is in de hut. De hut is tof. Tom is er ook. Hij eet pap. Pap is top"

Zegt ze: " mama ik vind dit boekje echt niet leuk. Het gaat echt hélemaal nergens over :roll_eyes:"

69 likes

Kinderen op de basisschool hebben soms zulke verhalen zeg. Vooral jongens en hun fascinatie met poep of drollen. Lekker stout.
Begon hij vanavond opeens over mama weet u dat soms wanneer je poept je billen soms nat worden van het WC water en waarom soms niet? Nou dat komt door zwaartekracht! Als je poep met vaart eruit komt of heel dik is dan plopt het keihard neer op het water dat gaat dan trillen en beweegt naar boven. Dat is zwaartekracht! Echt lachen erbij :sweat_smile: (maar hij heeft wel gelijk haha).

18 likes

Haha dat is wel echt waar!

Beetje off topic

maar een tijd terug had ik een podcast gekluisterd die over kinderboeken gaat en kinderen leren lezen. De spreekster valt hier ook echt heel hard over. Mocht je het leuk vinden, ze geeft ook handige tips, hier een linkje.

Podcasts - #2988 door Marquez

3 likes

Oh heel leuk, dankje! Ga ik vanavond even luisteren.

2 likes

Haha S (5jaar) is best gevoelig voor reclames op TV.
Ziet hij net reclame van BronchoStop (hoestdrank) en zegt hij ja mamma wilt u dat voor mij kopen want ik school moet ik altijd hoesten en dat is zo vervelend. :rofl:

10 likes

K. is af en toe zo bijdehand nu, super grappig.

Vanochtend in de auto naar de opvang
“Papa jullie ophalen?” (Jullie = ons want dat hoort ze ons natuurlijk altijd zeggen)
“Ja, papa komt jullie halen vanavond”
“Jeeh, plan! Goed plan mama!”

13 likes

Zo schattig! Mijn nichtje noemde zichzelf ook altijd “jij”. Zo lief.

5 likes

Ja dit doet mijn dochter ook! Ze wijst naar zichzelf en zegt dan heel trots ‘jij’ :grin:

3 likes

haha het valt ook niet uit te leggen of corrigeren :laughing:

2 likes

Nee hahahah, dat is echt lastig. We noemen haar steeds bij haar naam, maar ze blijft jij zeggen :rofl:

2 likes

“Morgen komt oma Strand langs”

“Ja sellig mama! Heel sellig!” (Gezellig).

5 minuten later

“Mama oma trand ijs mee. Blauw ijs. Oma trand ijs mee. Anders oma trand niet binnen” :joy:

22 likes

oma strand :smiling_face_with_three_hearts: ik noemde mijn grootouders vroeger opa en oma winkel omdat ze een winkel hadden haha

5 likes

Aah leuk! Zo komt de naam hier ook tot stand; mijn moeder woont vlakbij het strand. Mijn vader is opa Achternaam (korte achternaam) en de ouders van mn man was gewoon opa en oma, maar nu zegt ze steeds vaker oma naam en opa naam.

3 likes

Haha cute
Ik noemde mijn oma toen ik klein was een tijdje: oma flits. Dat was omdat ze altijd foto’s wilde maken😂

16 likes

M. (2) Zit op de bank en roept:
“Mama, naast jou zitten!” En wijst op de plek naast zichzelf op de bank :smiling_face_with_three_hearts: ze bedoelt natuurlijk naast mij maar mij en jou snapt ze nog niet…

8 likes

Mijn nichtje zegt ook altijd ‘Wil jij een koekje’ als ze een koekje wil, omdat dat natuurlijk de vraag is die aan haar gesteld wordt waarna ze een koekje krijgt.

20 likes

H (2 jr) werd verschoond en zei toen: piemel limonade.
Wat zou hij bedoelen?

2 likes

Ik heb in de auto altijd een rolletje dextro liggen en K. wil daar maar wat graag van snoepen, maar dat mag ze (meestal) niet, want je zult zien dat op het moment dat ik het nodig heb, het op is.

Vanmiddag gingen we boodschappen doen en toen we weer in de auto stapte pakte ik 1 dextro om te voorkomen dat ik een hypo zou krijgen. K. kreeg er ook 1, maar nam daar geen genoegen mee.

“Mama, ik ook hypo! Mama help ik hypo!” :sweat_smile:

33 likes

Hahaha S vind dextro ook lekker!

2 likes

Mijn kind was aan het steppen en we liepen langs een oudere vrouw dus zij zegt: heb jij een mooie fiets?
Zegt m’n kind: neeheee een step!!
Zegt die vrouw: ja das waar, je hebt een step.
Zegt m’n kind: jahaaaaa daaaaaag en stept heel hard weg hahaha.

En later in de speeltuin zei een kind tegen mij. Ja, het is een mooie bal maar je wordt ook wel heel moe van deze bal. Je moet er steeds achteraan rennen :joy:

28 likes