Grappige uitspraken van kinderen

Een kind vroeg hoe het woord ‘wissels’ geschreven moest worden. Dus ik zei ‘W’
“Ja zover was ik zelf ook wel” Dus ik spel door i-s-s… “jaha juf nou weet ik het wel, ik heb je hulp niet meer nodig”. Hahaha.

19 likes

Haha. De zone van naaste ontwikkeling is een bijzonder iets :smile:

3 likes

Ik zeg au-to in plaats van oo-to. Op dat moment hebben we het heel ergens anders over, zegt mijn oppaskindje (5) opeens uit het niks ‘Het is oo-to in plaats van au-to’.

Dat zelfde meisje als hierboven wil na het eten nog een stukje lopen buiten. ‘Zullen we een blokje om doen zo?’ Dus ik reageer met ‘Ja is goed, we kunnen nog wel een rondje om lopen zo’. Zegt ze later ‘Jij zei toch rondje om? Het is een blokje om hoor’. :’) Haha dat kind is zo bijdehand.

16 likes

Oh en van een ander meisje. Die was 2,5.
‘Ik vind jou lief, mijn naam!’ ‘Ahh ik vind jou ook lief, haar naam!’. Met een boos gezichtje; ‘Nee dat mag niet!!! Jij bent lief!’
Blijkbaar mag het maar één richtingverkeer zijn hahah.

15 likes

Oh en eentje die ik nooit zal vergeten hahah, vooral omdat hij pas 2,5 was en mij even terecht wees terwijl ik voor het eerst net een half uur aan het oppassen was, en ik flink verbaasd was over de lengte van de zin voor zijn leeftijd:
We stoppen bij een zebrapad en auto’s stoppen dus we kunnen door. Zijn we aan de overkant van de weg zegt hij; ‘Papa steekt altijd zijn hand op als we mogen oversteken’. Ja hoor, wijs me even terecht peuter (en in mijn hoofd zat ik het aantal woorden te tellen ajooo) :’)

19 likes

Mijn zoontje gister toen ik een pantershirtje aanhad:
“ vlekken horen op een hond en niet op mama”

:thinking::joy:

60 likes

Mijn dochter en ik waren aan het praten maar een beetje hard en op afstand
Dus ik geërgerd nee die ligt op de slaapkamer!!

Ehm mama? Wil je even niet zo schreeuwen we staan niet op de markt he

Net 3 haha

89 likes

Mama mag ik een ijsje?

Nee schat, je hebt er net eentje op

Maar mama ik heb het zo warm

Nee

Mama mag de pop een ijsje?

Nee nu even ophouden

Mama weet je wel dat mijn pop dood gaat zonder ijsje? Dan word ik zo verdrietig, word jij dan niet verdrietig als ik verdrietig ben?

3 he net 3 het is echt een kreng haha

58 likes

Oh mijn nichtje van 6 maakt zo vaak hilarische opmerkingen.

Mijn zus was werken en mijn nichtje en ik waren alleen thuis.
Zij: Ik wil maskertjes doen!
Ik: Ja dat kan, maar geen make-up want ik ga zo sporten.
Zij (heel verontwaardigd): Ben ik dan helemaal alleen thuis?!?!?

Of toen ze een filmpje keek op haar tablet met koptelefoon op, en vanuit het niets vroeg: “Heb ik ook instagram?”. Toen gingen mijn zus en ik ook stuk.

24 likes

Ik moest een vlag van de school netjes terug in de verpakking doen, dus ik zei tegen een leerling uit groep 7 dat ik dat maar mooi had gedaan. Hij zei ja ziet er goed uit! Dus ik bedankte hem. Vroeg hij of ik wel eens gehoord had van sarcasme :sweat_smile:

48 likes

Naar boven geroepen worden om de cd-speler aan te zetten. Nadat ik dat gedaan heb: “Nu kun je weer gaan”. Ok doei.

19 likes

Zat gister bij een speeltuintje met mijn zoontje van 20m, waar ook was kindjes van een BSO liepen. Ze waren 4 maar goed gebekt haha.

“Is dit een jongen?”
Ja
“Heeft hij tanden?”
Ja
“Hoe oud is hij?”
1,5
“Drie?”
Nee, tussen 1 en 2
"Waarom speelt hij hier? Wil hij hier wel zijn?

En meteen naar een volgend kindje
“Is dit een meisje?”
Ja
“Ik ben ook een meisje”

20 likes

Haha zo mooi. Als ik mijn dochter ophaal van het kdv krijg ik soms ook een kruisverhoor van de wijsneusjes op het binnenplein ‘Hallo hoe heet jij? Wat doe jij hier? Oh heb je een baby, hoe heet die baby? Ik heb een stok.’

39 likes

Ik hoorde vandaag een meisje op het schoolplein aan haar vader vertellen dat ze geen vrienden meer was met een meisje, omdat die haar fruit niet op at :joy:

41 likes

Meisje naar mijn hart!

3 likes

Ik was mijn nichtje van bijna 3 aan het aankleden, toen zag ze mijn tattoo op mijn pols.
Zij: oooh een hartje!!
Ik: ja, leuk hè
Zij: ooohoooo neee musa je mag NIET op jezelf tekenen!!
Zij: dat is heeeel stout
Zij: musa dat is echt niet lief
Ik: ehhh :cold_sweat:

38 likes

Meisjes van 6:
‘Wij zijn een symmetrische tweeling’.

Vond het overigens wel knap dat ze het woord symmetrisch kende haha!

17 likes

Mijn moeder paste vandaag op haar 2 kleindochters; op J de hele dag en op mijn nichtje M (bijna 5) alleen in de middag.
Toen ik J kwam ophalen was mijn moeder haar net aan het verschonen en M stond er met haar neus bovenop want die is gek op alles wat met baby’s te maken heeft.

Mijn moeder poederde de billen van J nog even in. Zegt M: “Nee oma! Niet zo veel poeder! Straks kan J niet meer poepen!” :joy:

M vindt het sowieso leuk als J verschoond wordt. Toen J nog wat jonger was en echt een mega-borstvoedings-spuitluier had, trok M een vies gezicht en zei ze “maar het heeft wel een mooie kleur”.

Ik ben zo gek op dat kind. :smiling_face_with_three_hearts:

23 likes

Mijn kleuter houdt van Queen. En zingt nu de hele dag door: wieeewaaa wieewaaa hatsjoe!

Edit:

75 likes

Zo schattig :heart_eyes:

1 like