Onze dochter is bijna twee en zong vandaag “In de maneschijt, in de maneschijt …”
Jongen op de buitenschoolse opvang: “Toen ik 7 werd en in Aruba ging wonen begon de carrière van m’n leven pas echt.”
Dochter van vier: mama ik ga nu plassen en als ik terugkom moet jij zeggen: “welkom”.
Edit: shit was ik het alsnog vergeten te zeggen. Ik kreeg gelijk te horen dat “hi snoes” niet goed was en ik “welkom” moest zeggen. Echt een kakmoeder weer
Dochter van 3 roept 's nachts niet papa of mama als er iets is waar we voor moeten komen, maar “kan iemand me helpen?” Alsof we met z’n 20en wonen, ipv met z’n drieën.
dit deed ik ook als kind “kan er alsjeblieft even iemand komen?” vind het nog steeds heel grappig haha
Ik vraag voor de derde keer (een beetje geïrriteerd) aan m’n dochter (bijna 3) of ze haar brood nog gaat opeten.
Reactie: ‘Ja ja rustig maar, ik probeer hier te spelen.’
Zoon ligt keihard te zingen in bed. Ik zeg dat het bedtijd is.
‘Ik zing nog even voor mijn knuffels. Als dat ook al niet meer mag, hoeft het niet meer voor me’
We aten sushi en mijn moeder wilde zo’n slablaadje aan mijn dochter geven als ‘grap’: ‘Wil jij lekker een blaadje sla?’
Dochter: ‘Nee joh, ik ben toch geen konijn.’
Ik ben zwanger en mijn neefje zei: Eigenlijk gek hé? Jij hebt geen dikke buik en er groeit wel een baby in jou buik. En oma haar buik ziet eruit alsof er 3 baby’s in groeien maar daar zit er geen in
Zijn al een uur wakker (2:20- nu). De uitspraak midden in de nacht toen we voor het eerst bij hem gingen kijken (meneer is 3): ‘ik wil nagels knippen’ help
Dochter van 3: “Waarom zei die meneer mevrouw tegen jou?”
Ik: “ik ben toch ook een mevrouw?”
Dochter van 3: “speel je alsof?”
Ze heeft me door.
Een aantal weken geleden liet ik mijn echo foto aan een paar peuters zien op werk en ik vroeg: ‘wie weet of ziet wat dat is?’ Waarop een peuter zei: ‘een schildpad!’
Nu nam ik afgelopen week even een collega over en zat ik bij de peuters tijdens het snackmoment.
Een peuter zei: ‘Wij eten maar één cracker!’
En toen zei ik: ‘Ja dat klopt anders zitten jullie buikjes wel heel vol. Straks gaan we nog een boterham eten.’
Waarop de bovenstaande peuter zei: ‘Jij hebt een schildpad in je buik!’
Ik moest zo hard lachen en daarna zei ik: ‘nee ik heb een baby in mijn buik!’
Maar hij blijft maar volhouden dat het een schildpad is
Mijn schoonzus is ook zwanger en zij heeft een zoontje van 3, dus ze had ook een foto laten zien en gevraagd wat hij dacht dat het was: “een appel! Nee, een banaan!” 🥹
Haha wat schattig! Mijn zoontje (toen 5) vond de echo plaatjes heel erg lijken op een dinosaurus.
Na het slaapliedje voor m’n dochter van 3.
“Als jij gaat slapen, zing je dan ook een liedje voor jezelf?”
Ik vroeg mijn vriend: moet Feyenoord thuis spelen?
Zegt mijn vriend: ja
Zegt mijn kind: maar wat voor speelgoed heeft ze?
Heerlijk
~
De man van Albert Heijn belde aan met onze bestelling. Onze peuter (3) rende naar de deur, trok de deur met al zn enthousiasme hard open en riep: ‘dat is Albert Heijn!!’ die man speelde het leuk mee en stelde zich voor als Albert hahahahahha.
Ik hou zo van deze puurheid, mag voor altijd een peuter blijven 🥹🥹
We zijn uit eten en ik zeg dat ik iets niet ga opeten omdat ik het niet lekker vind. Blijkt ineens dat mijn peuter (2,5) toch wel luistert:
‘Dan mag je ook niks anders meer mama. Als je dat niet opeet. Je mag alleen iets anders als je hier nog een hapje van neemt.’
Haha heerlijk hoe ze alles teruggooien naar je
Ik ga helpen opruimen met het stoffige blik!
(Hij bedoelde stoffer en blik )