“Die baby koala’s”
We hebben gisteren rond 8u een o&n aftelfilmpje gedaan voor kind en toen happy new year geroepen en elkaar een knuffel gegeven (zoals je meestal doet rond 00.00)
Vanmorgen (6.30) worden we wakker van het kind: 1, 2 ,3 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, merry christmas!
We waren gisteren een film aan het kijken en toen kwam het woordje “dement” langs. Dus vroeg m’n zoontje wat dat inhoudt. Ik zei ja dat is wanneer ouderen mensen agv een ziekte vergeetachtig worden. Zegt hij: oh net als jullie en juf Kelly. en bedankt!
Mn dochter zingt steeds in de Gloria. Maar ze is ook fan van Kikker. Dus ze zingt steeds ‘hieper de piep… Eend! HIEPER de piep… varkentje!’ En zo gaat ze ze allemaal af, in plaats van hoera
Ik zei tegen mijn zoontje: ik hou van jou en heb je gemist. En hij zei: ohja ik hou van naam zusje en heb naam zusje gemist. En rende toen gelijk naar haar toe om haar te overladen met kusjes en lieve woordjes.
Weet nou niet of ik me gedist moet voelen of blij moet zijn dat hij zo gek op zijn zusje is.
Mijn kind van 8:
“Als jullie gaan seksen, krijgen wij dan een cadeautje?”
Sorry wat
Mijn zoontje wil steeds het lied van de ‘minjaan’ horen. Begreep er niks van tot hij het over een gekke aap had.
Aaaaaah minjaaaaaan
Hoe komt een kind hier in hemelsnaam op
Lijkt me dat je met je mond vol tanden staat op zo een moment
Hoezo is het grappig vooral
Ze kreeg een cadeautje toen haar zusje geboren was, dus ze hoopte bij deze gelegenheid ook
Mijn dochter van 2 is echt een drama Queen. Als ze iets laat vallen of met eten knoeit oid roept ze heel hard ‘oh nee!!!’ Of ‘oh oh!!!’ En duurt ook even voordat ze dan weer verder kan gaan met waar ze mee bezig was .
Nu was ze donderdag bij de opvang geweest en ik had al van de juf gehoord dat ze een prima dag had gehad en dat alles goed was gegaan. terwijl we naar huis lopen vraag ik haar hoe haar dag was: ‘Nimou (=verbastering van haar eigen naam) huilen, kindjes huilen, Paapje (=haar knuffel) ook huilen.’ Dat wordt nog wat met deze meid haha
Ik: blablabla, ik luisterde naar een podcast over…
Dochter van 3: luisterde jij naar een poppenkast mama?
M’n zoontje weet wat een zogenaamde Gerda of Karen is.
Meestal klikt het goed tussen m’n kinderen, maar soms kan m’n zoontje z’n zusje van 2 niet uitstaan.
Ze was vandaag wat aan het “zeuren” en dan zegt hij opeens “ wees nou niet een Karen, zeg”.
Maar wat is hier zo raar aan dan? Of nee je zegt niet dat je het raar vindt maar het komt over alsof je het heel raar vindt. Ook door je “sorry wat” Of begrijp ik het verkeerd?
Dat klopt, ik vind vooral de woordkeuze seksen raar moet ik zeggen (voor zo’n jong kind)
Mijn dochter noemt knuffelen ‘knuppelen’
Haha dat is lief
Hoezo dan? Dat is toch gewoon wat het is?
Bij ons thuis werden die woorden niet vermeden, dus vind het oprecht niet raar dat een kind van 8 het woord seksen kent. Ben dus wel echt nieuwsgierig waarom je het gek vindt
Hier ook niet maar seksen komt niet voor, eerder dan vrijen ofzo denk ik?