Sorry wat
Mijn zoontje wil steeds het lied van de âminjaanâ horen. Begreep er niks van tot hij het over een gekke aap had.
Aaaaaah minjaaaaaan
Hoe komt een kind hier in hemelsnaam op
Lijkt me dat je met je mond vol tanden staat op zo een moment
Hoezo is het grappig vooral
Ze kreeg een cadeautje toen haar zusje geboren was, dus ze hoopte bij deze gelegenheid ook
Mijn dochter van 2 is echt een drama Queen. Als ze iets laat vallen of met eten knoeit oid roept ze heel hard âoh nee!!!â Of âoh oh!!!â En duurt ook even voordat ze dan weer verder kan gaan met waar ze mee bezig was .
Nu was ze donderdag bij de opvang geweest en ik had al van de juf gehoord dat ze een prima dag had gehad en dat alles goed was gegaan. terwijl we naar huis lopen vraag ik haar hoe haar dag was: âNimou (=verbastering van haar eigen naam) huilen, kindjes huilen, Paapje (=haar knuffel) ook huilen.â Dat wordt nog wat met deze meid haha
Ik: blablabla, ik luisterde naar een podcast overâŠ
Dochter van 3: luisterde jij naar een poppenkast mama?
Mân zoontje weet wat een zogenaamde Gerda of Karen is.
Meestal klikt het goed tussen mân kinderen, maar soms kan mân zoontje zân zusje van 2 niet uitstaan.
Ze was vandaag wat aan het âzeurenâ en dan zegt hij opeens â wees nou niet een Karen, zegâ.
Maar wat is hier zo raar aan dan? Of nee je zegt niet dat je het raar vindt maar het komt over alsof je het heel raar vindt. Ook door je âsorry watâ Of begrijp ik het verkeerd?
Dat klopt, ik vind vooral de woordkeuze seksen raar moet ik zeggen (voor zoân jong kind)
Mijn dochter noemt knuffelen âknuppelenâ
Haha dat is lief
Hoezo dan? Dat is toch gewoon wat het is?
Bij ons thuis werden die woorden niet vermeden, dus vind het oprecht niet raar dat een kind van 8 het woord seksen kent. Ben dus wel echt nieuwsgierig waarom je het gek vindt
Hier ook niet maar seksen komt niet voor, eerder dan vrijen ofzo denk ik?
Ok dus je valt eerder over de woordkeuze dan over dat haar dochter weet wat seks is? Want je reactie komt nogal veroordelend over. Mijn kind van 8 weet ook wat seks is, heb daar een boekje over voorgelezen toen zij 4,5 was. Wil daar gewoon normaal over kunnen praten tegen haar. Op haar niveau uiteraard. Maar ik vind niks raars aan dit verhaal. Ik noem het ook seks want dat is het. Vrijen is te abstract naar mijn mening.
Edit: ik zou niet seksen zeggen want dat zit niet in mijn vocabulaire maar wel seks hebben bijvoorbeeld.
Onze dochter zegt moeps ipv muts.
Ohja en het woord tiet kent ze ook alâŠen ze weet waar ze hangen bij mama xD
Nee joh ik ben helemaal voor goed voorlichten vanaf jonge leeftijd, ik zal de volgende keer mijn impulsen onderdrukken en dat soort berichten niet meer tikken want ik krijg het niet uitgelegd
Ok!
Off topic, maar welk boekje was dat?
Even voor het verhaal, ik ben zwanger.
âmama mag ik jouw navel zien? Even kijken of ik de baby kan zien. JA! IK ZIE HAAR MONDJE!â