Deze! Vind hem ook inclusief en gaat ook over geadopteerde kinderen, of kinderen die bij hun oma wonen, same seks etc.
Check ook even de Instagram van Belle Barbé. Zij heeft een lijst met boekentips voor allerlei leeftijden over seksualiteit, gender etc. En ook eigen boeken over seksuele opvoeding
Wauw, bedankt allemaal.
Niet echt grappig maar misschien meer lief. Ik was vandaag aan het mopperen dat ik me niet goed voelde. Ik dacht dat ik alleen was. Maar blijkbaar stond mn dochtertje van 4 achter me. Toen begon ze van: mama mama mama. Maar ik zei: nee schat, nu even niet. Nee mama mama, ik wil iets vragen. Dus ik een beetje zo van: oke nou wat dan? Zegt ze: ja, ik wou vragen wat jou blij maakt. Ik zei: nou mama houdt wel van knuffelen. Zegt ze oke mama. En gaf me een knuffel. Mijn hart .
En ik zeg dit soort dingen dus ook tegen haar. Als zij zich niet fijn voelt, zeg ik ook wel eens: oke wat maakt jou blij, misschien kunnen we dat doen. Zo cute dat ze die dingen overneemt.
Geweldig ditâŠ
Had gisteren ook zoân soort moment. Was even enorm verdrietig en komt die kleine peuter naar me toe gerend: Mama huilen?
Pakt ze mijn hoofd met haar beiden handjes vast en draait ze naar zich toe, zie ik een heel lief blij hoofdje, zegt ze: Geen traantjes⊠en veegt ze die zo weg. En daarna kreeg ik nog een kus en knuffel. Nou ik had t niet meer, meisje is net 2âŠ
Dan doen we toch iets goed als moeder.
Ach gosss dat is toch te lief voor woorden
Ik moest gisteren ook huilen en had mijn hoofd een beetje afgewend. Zegt mijn kind: âOnee jij moet huilen! Jij moet⊠naar de grond kijken en huilen!â
Ahw zo schattig dit haha. Ondertussen is mijn dochter helemaal geobsedeerd met het concept huilen (en slapen). Als ze een kindje ziet huilen gaat ze wijzen en lachen. En keihard roepen âkindje huilen!â
Moet wel zeggen dat ze mij nog niet heeft zien huilen dus geen idee hoe ze dan zou reageren.
Liedje âhet is een noodgeval!â
Dochter: âWat? Issie uit de boot gevallen?â
Ik haalde de kinderen op uit school net. Zegt mijn zoon zodra hij bij me is âmama, voordat je er weer naar vraagt: er was iemand jarig en verder heb ik NIKS te zeggen over schoolâ
Zo goed
Geweldig!!
We waren laatst in de dierentuin en mijn dochter (2) is in de veronderstelling dat ik alles kan:
âMama neushoorn wakker makenâ
âMama pinquin pakkenâ
Hahahah die fase hebben we hier ook. Gisteren was hij beledigd dat ik het vliegtuig niet voor hem uit de lucht kon pakken.
Mijn tweejarige is gefascineerd door de oceaan en heeft geleerd over een nieuw dier namelijk;
de helikoptopus
Koraal noemt hij bloemen voor de haaien.
De prullenbak is âballenkakâ
âMama, doe eens zoâ en trekt zân wenkbrauwen op. Dus ik doe dat ook. âMama wat is dat?â en wijst naar mân voorhoofd vol rimpels.
En mijn rimpels zijn groot, die van zân vader niet.
Haha dat doet me denken aan dat mijn borsten continu vergeleken worden. Mijn schoonfamilie is gezegend met best grote voorgevels. Ik met een A/AA.
Al een aantal keer mogen horen dat mijn borsten echt wel heel klein waren. Tot de stuwing paar weken terug: âHEE MAMA! Nu heb je eindelijk ook grote borsten! Net als tante X en Yâ
De jongste was vanochtend om alles aan het huilen. De oudste rolt met haar ogen âen daarom wilde ik dus geen broertje!!â
En even later âhet was zo leuk mer zijn vieren!â (We zijn met 5).
Broodje ei maken voor dochter (3)
âMag ik het ei mixen (klutsen)â
âJa hoor primaâ
Nadat ze het ei heeft geklutst en in de pan gegoten.
Zij:â Moet ik nog helpen?â
Ik: ânee hoor, ga maar lekker spelen.â
Zij: âja, gaat het zo lukken verder?â
Ik: â⊠jaâ
Zij: âals ik weer moet helpen, dan roep je maar. Alsjeblieft, dagdag!â
Denk dat ze de rolverdeling niet helemaal helder heeft