Grappige uitspraken van kinderen

Ok dus je valt eerder over de woordkeuze dan over dat haar dochter weet wat seks is? Want je reactie komt nogal veroordelend over. Mijn kind van 8 weet ook wat seks is, heb daar een boekje over voorgelezen toen zij 4,5 was. Wil daar gewoon normaal over kunnen praten tegen haar. Op haar niveau uiteraard. Maar ik vind niks raars aan dit verhaal. Ik noem het ook seks want dat is het. Vrijen is te abstract naar mijn mening.

Edit: ik zou niet seksen zeggen want dat zit niet in mijn vocabulaire maar wel seks hebben bijvoorbeeld.

20 likes

Onze dochter zegt moeps ipv muts.
Ohja en het woord tiet kent ze ook al
en ze weet waar ze hangen bij mama xD

2 likes

Nee joh ik ben helemaal voor goed voorlichten vanaf jonge leeftijd, ik zal de volgende keer mijn impulsen onderdrukken en dat soort berichten niet meer tikken want ik krijg het niet uitgelegd

1 like

Ok!

4 likes

Off topic, maar welk boekje was dat?

1 like

Even voor het verhaal, ik ben zwanger.
“mama mag ik jouw navel zien? Even kijken of ik de baby kan zien. JA! IK ZIE HAAR MONDJE!”

24 likes

Deze! Vind hem ook inclusief en gaat ook over geadopteerde kinderen, of kinderen die bij hun oma wonen, same seks etc.

14 likes

Check ook even de Instagram van Belle Barbé. Zij heeft een lijst met boekentips voor allerlei leeftijden over seksualiteit, gender etc. En ook eigen boeken over seksuele opvoeding

5 likes

Wauw, bedankt allemaal.

1 like

Niet echt grappig maar misschien meer lief. Ik was vandaag aan het mopperen dat ik me niet goed voelde. Ik dacht dat ik alleen was. Maar blijkbaar stond mn dochtertje van 4 achter me. Toen begon ze van: mama mama mama. Maar ik zei: nee schat, nu even niet. Nee mama mama, ik wil iets vragen. Dus ik een beetje zo van: oke nou wat dan? Zegt ze: ja, ik wou vragen wat jou blij maakt. Ik zei: nou mama houdt wel van knuffelen. Zegt ze oke mama. En gaf me een knuffel. Mijn hart :pleading_face:.

En ik zeg dit soort dingen dus ook tegen haar. Als zij zich niet fijn voelt, zeg ik ook wel eens: oke wat maakt jou blij, misschien kunnen we dat doen. Zo cute dat ze die dingen overneemt.

79 likes

Geweldig dit
 :smiling_face_with_three_hearts:

Had gisteren ook zo’n soort moment. Was even enorm verdrietig en komt die kleine peuter naar me toe gerend: Mama huilen? :frowning_with_open_mouth:
Pakt ze mijn hoofd met haar beiden handjes vast en draait ze naar zich toe, zie ik een heel lief blij hoofdje, zegt ze: Geen traantjes
 :slightly_smiling_face: en veegt ze die zo weg. En daarna kreeg ik nog een kus en knuffel. Nou ik had t niet meer, meisje is net 2

Dan doen we toch iets goed als moeder.

34 likes

Ach gosss dat is toch te lief voor woorden :pleading_face::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik moest gisteren ook huilen en had mijn hoofd een beetje afgewend. Zegt mijn kind: “Onee jij moet huilen! Jij moet
 naar de grond kijken en huilen!” :rofl:

10 likes

Ahw zo schattig dit haha. Ondertussen is mijn dochter helemaal geobsedeerd met het concept huilen (en slapen). Als ze een kindje ziet huilen gaat ze wijzen en lachen. En keihard roepen ‘kindje huilen!’ :thinking:
Moet wel zeggen dat ze mij nog niet heeft zien huilen dus geen idee hoe ze dan zou reageren.

3 likes

Liedje “het is een noodgeval!”
Dochter: “Wat? Issie uit de boot gevallen?”

6 likes

Ik haalde de kinderen op uit school net. Zegt mijn zoon zodra hij bij me is ‘mama, voordat je er weer naar vraagt: er was iemand jarig en verder heb ik NIKS te zeggen over school’

79 likes

:joy::joy::joy::joy: Zo goed

1 like

Geweldig!! :joy:

2 likes

We waren laatst in de dierentuin en mijn dochter (2) is in de veronderstelling dat ik alles kan:
“Mama neushoorn wakker maken”
“Mama pinquin pakken”

21 likes

Hahahah die fase hebben we hier ook. Gisteren was hij beledigd dat ik het vliegtuig niet voor hem uit de lucht kon pakken.

5 likes