Grappige uitspraken van kinderen

Mijn tweejarige is gefascineerd door de oceaan en heeft geleerd over een nieuw dier namelijk;

:octopus: de helikoptopus

Koraal noemt hij bloemen voor de haaien.

30 likes

De prullenbak is ā€œballenkakā€

4 likes

ā€˜Mama, doe eens zo’ en trekt z’n wenkbrauwen op. Dus ik doe dat ook. ā€˜Mama wat is dat?’ en wijst naar m’n voorhoofd vol rimpels.

En mijn rimpels zijn groot, die van z’n vader niet.

8 likes

Haha dat doet me denken aan dat mijn borsten continu vergeleken worden. Mijn schoonfamilie is gezegend met best grote voorgevels. Ik met een A/AA.
Al een aantal keer mogen horen dat mijn borsten echt wel heel klein waren. Tot de stuwing paar weken terug: ā€œHEE MAMA! Nu heb je eindelijk ook grote borsten! Net als tante X en Yā€ :disguised_face:

13 likes

De jongste was vanochtend om alles aan het huilen. De oudste rolt met haar ogen ā€œen daarom wilde ik dus geen broertje!!ā€

En even later ā€œhet was zo leuk mer zijn vieren!ā€ (We zijn met 5).

28 likes

Broodje ei maken voor dochter (3)
ā€œMag ik het ei mixen (klutsen)ā€
ā€œJa hoor primaā€

Nadat ze het ei heeft geklutst en in de pan gegoten.
Zij:ā€ Moet ik nog helpen?ā€
Ik: ā€œnee hoor, ga maar lekker spelen.ā€
Zij: ā€œja, gaat het zo lukken verder?ā€
Ik: ā€œā€¦ jaā€
Zij: ā€œals ik weer moet helpen, dan roep je maar. Alsjeblieft, dagdag!ā€

Denk dat ze de rolverdeling niet helemaal helder heeft :joy:

53 likes

Gaat het zo lukken verderšŸ˜‚

7 likes

Zoon (5): mama ik vind jou zo lief dat ik bijna ga huilen

:sob:

42 likes

Dochter 3 jaar:
ā€˜Ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kleur is grijs… mama’s haar!’
:unamused:

27 likes

Even naar de Gamma voor wat behang?

5 likes

We deden een quiz voor kinderen. Vraag: Wie heeft Amerika ontdekt? 6-jarige: Berend Botje!

52 likes

Als mijn kind moet douche is het altijd drama.
En gisteren ging hij ook douche, ging helemaal prima en toen hij klaar was zei hij ā€œlekker gedoucht, niet gezeurd.ā€ :joy:

62 likes

Mijn yogamat is een ā€˜yoghurtmat’ en rozijntjes zijn ā€˜croissantjes’. Vooral dat laatste ga ik niet verbeteren, te schattig.

10 likes

Mijn kind heeft op het kdv kennisgemaakt met baby shark. Alleen luisteren ze denk ik twee versies want hij zingt nu telkens ā€˜baby haai shark tududududu’

8 likes

Mijn dochter van 8, het kind van 2 millennials:

ā€œIk manifesteer een paardā€

42 likes

Mijn dochter van twee noemt me ā€œliefjeā€ als ze me roept, omdat haar vader dat ook altijd doet.

22 likes

Aaaah dit doet mijn zoontje ook. Zo leuk als hij dan staat te douchen. Hoor je opeens schatjeee ik ben klaar!

15 likes

We hadden het met ons zoontje van 3 over baby’s, dreumesen, peuters etc. We vroegen hem of wij ook een kleuter zijn. ā€œNeeeee, julie zijn verwassenā€. Ja, klopt wel eigenlijk :laughing:

20 likes

Mijn kind (3,5) ziet de auto van de buren niet:
ā€˜Oh, de buren zijn er niet’
ā€˜Nee, inderdaad, ik denk dat ze weg zijn’
ā€˜Misschien liggen ze wel te slapen!’
ā€˜Ik denk het niet, dan zou hun auto er wel staan, toch?’
ā€˜Nee hoor, want als ze slapen zijn ze in Dromenland!’

25 likes

Mijn dochter had vandaag ā€˜suikerspread’ (zuivelspread) op haar boterham bij de opvang🄰.

17 likes