we lagen in bed slaapverhalen te luisteren van Freek Vonk toen hij zei: “ dit dier is de baas van de jungle!”
Waarop dochter (3) zei: “en ik ben de baas hier in huis.” Dat zelfingenomen hoofd er ook bij :s
Kind tegen mij “mijn lieve wasknijpertje”
Mijn dochter noemt een octopus een ‘zeepoes’.
Ik zei tegen mijn dochter dat ze wel heel lief was tegen de mensen.
Krijg ik terug: “ja hè, ik ben net God”.
Mijn dochter kon een tijdje terug de naam van één van haar vriendjes nog niet zo goed uitspreken; Willem werd Billem
Mijn dochter van bijna 5 lag te slapen op de bank en haar broertje van 1.5 stond bij haar te kijken. Hij was bezig met zijn vingers in haar ogen te prikken, waarop ik zei dat dat niet mocht, maar dat hij wel mocht aaien. ´Aaien, aaien´, zei ik nog. Ging hij dus heel dicht met zijn gezicht bij haar en riep toen: ‘AAI!!’
Bijna
Niet grappig, maar super trots momentje wel.
Ons kind vond de kapper vroeger super spannend dus hadden we er een ‘beloning’ aangegeven, iets kleins kiezen uit de speelgoedwinkel ernaast.
Gisteren dus weer naar de kapper gegaan en toen we vroegen/zeiden dat we nog naar de speelgoedwinkel zouden gaan en wat hij dan zou willen zei hij: ik hoef niks mama, ik heb al zat.
Mijn peuter eet het liefste rigatoni, ik weet ook niet waarom, hij wordt boos als we penne eten, maar we zeggen dat voor de grap altijd heel Italiaans dus nu zegt mijn peuter ook ‘ik wil rrrrigatohni’.
Hahaha, mijne noemt deze tunnels, met zijn liefde voor voertuigen snap ik de voorkeur wel :).
Mijn dochter speelt in de zandbak en komt mij net een ‘ijsje met smikkeltjes’ brengen🥰
Dochter (6) wil voor van de zomer graag een bahkini.
We zagen een ‘pissebelletje’
Haha dit sprak ik vroeger ook zo uit. Mijn habbo naam was dus ook: bakieniemeid
“Straks wil ik roekoe, mam.”
Kroepoek, schat, kroepoek…
Mijn peuter wil ook tongbrekers proberen:
‘De kat krabt de kr… de krat krabt de kra… … De kat krabt helemaal bovenaan de boom en komt dan weer naar beneden’
Mijn nichtje (2,5) overnacht hier altijd van dinsdag op woensdag.
En vaak voordat ze naar bed gaat, ga ik (tante) altijd nog even samen met oma voorlezen.
Dus ik zit er net bij in mijn (korte) pyjama broekje en ze raakte afgeleid van het verhaaltje…
Wijst ze naar mijn been en gaat stuk terwijl ze zegt ‘’ kijk, je hebt krullen ‘’
Heb haar maar bedankt voor het eraan herinneren Oma natuurlijk ook helemaal plat van het lachen.
Kind is aan het spelen met piratenschip:
‘Kijk! We zijn bijna bij de havermout!’
Wat bedoelen ze dan?
Haven denk ik?