Grappige uitspraken van kinderen

Mijn peuter van bijna 2.5 vindt mij een beetje zielig denk ik. Vanochtend zei hij ineens; “wij gaan morgen voor jou een piemel kopen” :sweat_smile:

36 likes

…het is een oplossing

Wij zingen altijd een liedje waar je dierengeluiden moet nadoen. Als ik vraag: welk dier, dan zegt dochter altijd mama/papa/mij.
Hoe doet mama dan? Pffft (als in scheetgeluiden). Gelukkig doen zij en papa dat ook😅

7 likes

Een eend had een ei gelegd op onze boot. Ik was er zelf niet bij dus vroeg aan onze dochter (4) hoe dat ging:
“Ja mama er lag een ei!!!”
“Oh echt!”
“Ja maar toen rolde hij in het water.”
“Ah nee, wat zielig…”
“Ja, heel zielig, de eend was verdrietig mama :pensive:
“snap ik wel, is ook heel verdrietig.”
“Eigen schuld dikke bult :face_with_raised_eyebrow:
Ze kan in ieder geval goed relativeren

11 likes

Kleuter hard zingend: “En een kip, en een kip legt een ei. En uit het ei, uit het ei, komt een varken! En een varken wordt een kip of een haan en dan begint het weer van vooraf aan”

En ja, zo gaat volgens haar echt het liedje, zo zingt de juf het ook…

14 likes

Volgens mij heeft ze gelijk, mijn dochter zong het ook zo😆 ik zei nog dat ik t onzin vind haha

1 like

Nee hoor, m’n dochter heeft hem laatst op school geleerd:
Uit een kip, uit een kip komt een ei. Uit een ei uit een ei komt een kuiken. En dat kuiken wordt een kip of een haan en dan begint het weer van voor af aan.

Edit: haha besef nu dat dit geen serieuze vraag was waarschijnlijk :sweat_smile:

3 likes

Hahaha het was geen serieuze vraag inderdaad. Als ze het wel zo zouden leren, ga ik toch aan onze schoolkeuze twijfelen haha

Medewerker van het Archeon stond uit te leggen dat zwaarden scherp zijn omdat er bramen (metalen uitsteeksels) aanzitten. Dochter: “Mijn opa heeft ook een bramenstruik en die halen je arm open!”

7 likes

Moederdag. Ik krijg een mooie knutsel van zoon (5 jaar). Hij zegt al weken: ‘het is van steen met een tekening eromheen maar het is geheim, ik ga het niet verklappen.’

Goed. Ik krijg de knutsel ‘en nu geef ik papa een knuffel want die vind ik liever’.

Okeee toon is weer gezet. Kind is klittenband met mijn vriend.

6 likes

We hadden vanochtend samen yoghurtijsjes gemaakt en na het eten mocht hij een ijsje pakken. Wel onder voorwaarde dat ze al goed bevroren waren. Hij checkt de vriezer en roept dolgelukkig “hoera mijn ijsjes zijn uitgekomen!”

30 likes

Ik: “Ik ga even de bedden opmaken. Wil je mij daar misschien bij helpen?”
Kleuter: “Ja” en loopt na 1 minuut weg
Ik: “ik dacht dat je wilde helpen?”
Kleuter: “Je hebt twee handen toch”

37 likes

Ik moest wel hard lachen vandaag. M’n dochter zag knikkers liggen in het kamer van m’n zoontje. Ik snel weggezet, maar was ook aan het omkleden. Toen wees ze naar mijn borsten en zei ze heel hard dat zijn mamma’s knikkers! :rofl:

9 likes

Ik word constant gecorrigeerd met m’n eigen woorden.

Gisteren waren we aan het winkelen en als ik voelde aan een stof van een kledingstuk was het “mama handjes!!”. Omdat ik steeds tegen haar zeg dat ze met haar ogen moet kijken ipv met haar handen.

Wij dragen geen schoenen in huis en laatst moest ik snel even wat uit de woonkamer pakken en ging ik even met schoenen de woonkamer in “mag niet mama. Schoenen uit”

‘t kind is in februari 2 geworden. Dat wordt nog wat. :joy:

16 likes

Mijn kind van 8:

‘X en X uit mijn klas hebben verkering. Ik hoef dat niet hoor, ik ben happy single’

44 likes

“‘Mama, als we een baby hebben kan ik toch melk geven aan die baby?”
“Ja, dat kan maar mama krijgt geen baby.”
“Dan moet je even bestellen.”

Oh ja is goed joh

13 likes

Mijn dochter zegt inderdaad ook altijd meteen ‘op de stoep blijven mama!’ Als ik een pas op straat zet :joy: Meteen een koekje van eigen deeg.

Ze noemt trouwens een glijbaan ‘blijbaan’ en we corrigeren het eigenlijk nooit want ze heeft een punt.

15 likes

Mijn peuter denkt soms dat hij ook een ouder is ofzo, voor z’n kleine broertje. M’n man noemt de kinderen vaak ‘matey’ of ‘mate’.

Dus nu zegt m’n peuter ‘Matey, we’re coming, mate’, echt zo in één zin. Of ‘matey, doe voorzichtig!’. Zo grappig dat hij ook al die bijnaampjes oppikt, we noemen de jongste zelden bij z’n hele naam dus dat doet de peuter dan ook niet.

14 likes

Mijn zoon van 6 kan wel goed troosten. M’n fiets is gestolen en ik moest huilen (gewoon even frustratie). Ging hij me kusjes geven waardoor ik weer moest lachen. Zegt ie: ik zie al een klein lachje hoor!
En later: mama je moet ook vooral blij zijn met wat je wél hebt. :sweat_smile:

68 likes

We mogen graag stoeien met onze dochter (3) en dan kietelen we haar ook. Ze doet dat ook terug want grappig natuurlijk, maar ipv “kietelen kietelen!” maakt zij er “tieten tieten!” van :joy:

7 likes