Grappige uitspraken van kinderen

Ik moest wel hard lachen vandaag. M’n dochter zag knikkers liggen in het kamer van m’n zoontje. Ik snel weggezet, maar was ook aan het omkleden. Toen wees ze naar mijn borsten en zei ze heel hard dat zijn mamma’s knikkers! :rofl:

9 likes

Ik word constant gecorrigeerd met m’n eigen woorden.

Gisteren waren we aan het winkelen en als ik voelde aan een stof van een kledingstuk was het “mama handjes!!”. Omdat ik steeds tegen haar zeg dat ze met haar ogen moet kijken ipv met haar handen.

Wij dragen geen schoenen in huis en laatst moest ik snel even wat uit de woonkamer pakken en ging ik even met schoenen de woonkamer in “mag niet mama. Schoenen uit”

‘t kind is in februari 2 geworden. Dat wordt nog wat. :joy:

16 likes

Mijn kind van 8:

‘X en X uit mijn klas hebben verkering. Ik hoef dat niet hoor, ik ben happy single’

44 likes

“‘Mama, als we een baby hebben kan ik toch melk geven aan die baby?”
“Ja, dat kan maar mama krijgt geen baby.”
“Dan moet je even bestellen.”

Oh ja is goed joh

13 likes

Mijn dochter zegt inderdaad ook altijd meteen ‘op de stoep blijven mama!’ Als ik een pas op straat zet :joy: Meteen een koekje van eigen deeg.

Ze noemt trouwens een glijbaan ‘blijbaan’ en we corrigeren het eigenlijk nooit want ze heeft een punt.

15 likes

Mijn peuter denkt soms dat hij ook een ouder is ofzo, voor z’n kleine broertje. M’n man noemt de kinderen vaak ‘matey’ of ‘mate’.

Dus nu zegt m’n peuter ‘Matey, we’re coming, mate’, echt zo in één zin. Of ‘matey, doe voorzichtig!’. Zo grappig dat hij ook al die bijnaampjes oppikt, we noemen de jongste zelden bij z’n hele naam dus dat doet de peuter dan ook niet.

14 likes

Mijn zoon van 6 kan wel goed troosten. M’n fiets is gestolen en ik moest huilen (gewoon even frustratie). Ging hij me kusjes geven waardoor ik weer moest lachen. Zegt ie: ik zie al een klein lachje hoor!
En later: mama je moet ook vooral blij zijn met wat je wél hebt. :sweat_smile:

68 likes

We mogen graag stoeien met onze dochter (3) en dan kietelen we haar ook. Ze doet dat ook terug want grappig natuurlijk, maar ipv “kietelen kietelen!” maakt zij er “tieten tieten!” van :joy:

7 likes

Mijn tweejarige noemt micky mouse ‘kinky mouse’ :smile::smile::smile:

15 likes

Ik heb denk ik voedselvergiftiging, de wc is vandaag mijn beste vriend. Haal ik vanmiddag toch maar zelf mijn dochter op van school, liepen we door de supermarkt dus ik zeg: “nou kom, opschieten, snel naar huis.”
“JA, WANT MAMA MOET POEPEN!” :upside_down_face:

22 likes

Gecornerd door een driejarige. Kind moest opruimen:

• “Mama, jij hebt daarnet toch met mij mee met de auto´s gespeeld?”
  • “Inderdaad, wij hebben samen met de autoos gespeeld.”
  • “Als jij ook met de autoos gespeeld hebt, moet jij toch eigenlijk mee opruimen?”
44 likes

Kun je geen ongelijk geven

3 likes

Haha, klopt! Ik heb ook braaf mee opgeruimd.

2 likes

Mijn vriend stootte zijn hoofd en riep au!
Dus onze peuter (2.5) rent naar hem toe voor een kusje en zegt:
“Achhh meiske toch!”

:joy:

23 likes

Het ging over meisjes bij mijn dochter (5) in haar dansgroepje: ‘Ja S is wel groter dan ik maar heeft toch dezelfde levertijd’

13 likes

Iedere keer dat we de oven aanzetten roept de dreumes ‘pizza’. Ik weet niet of ik trots ben of me moet schamen.

21 likes

Haha, vrienden van mij hebben dat ook een periode gehad met hun kind, telkens “pizzaaa!” als reactie op de deurbel :rofl:.

18 likes

Meer een actie dan een uitspraak, maar alsnog grappig.

Dochter (6,5) probeert de kat bevelen zoals “zit” en “lig” aan te leren. Kansloos natuurlijk. Net zei dochter precies op het moment dat poes ging liggen een commando. Nou, kind ging bijna uit haar plaat van blijdschap. En poes vluchtte van die reactie. :smiling_face_with_tear:

23 likes

Wij ook :rofl: en dan stond gewoon mijn moeder ofzo voor de deur.

3 likes

Hier iets vergelijkbaars. Ik vroeg aan mijn man of hij mijn ijsje open wilde maken, omdat ik een baby in mijn armen had. Mijn dochter van bijna 3: ‘Dat kan jij toch gewoon zelf, mama’.

3 likes