Grappige uitspraken van kinderen

Mijn tweejarige noemt micky mouse ‘kinky mouse’ :smile::smile::smile:

15 likes

Ik heb denk ik voedselvergiftiging, de wc is vandaag mijn beste vriend. Haal ik vanmiddag toch maar zelf mijn dochter op van school, liepen we door de supermarkt dus ik zeg: “nou kom, opschieten, snel naar huis.”
“JA, WANT MAMA MOET POEPEN!” :upside_down_face:

22 likes

Gecornerd door een driejarige. Kind moest opruimen:

• “Mama, jij hebt daarnet toch met mij mee met de auto´s gespeeld?”
  • “Inderdaad, wij hebben samen met de autoos gespeeld.”
  • “Als jij ook met de autoos gespeeld hebt, moet jij toch eigenlijk mee opruimen?”
44 likes

Kun je geen ongelijk geven

3 likes

Haha, klopt! Ik heb ook braaf mee opgeruimd.

2 likes

Mijn vriend stootte zijn hoofd en riep au!
Dus onze peuter (2.5) rent naar hem toe voor een kusje en zegt:
“Achhh meiske toch!”

:joy:

23 likes

Het ging over meisjes bij mijn dochter (5) in haar dansgroepje: ‘Ja S is wel groter dan ik maar heeft toch dezelfde levertijd’

13 likes

Iedere keer dat we de oven aanzetten roept de dreumes ‘pizza’. Ik weet niet of ik trots ben of me moet schamen.

21 likes

Haha, vrienden van mij hebben dat ook een periode gehad met hun kind, telkens “pizzaaa!” als reactie op de deurbel :rofl:.

18 likes

Meer een actie dan een uitspraak, maar alsnog grappig.

Dochter (6,5) probeert de kat bevelen zoals “zit” en “lig” aan te leren. Kansloos natuurlijk. Net zei dochter precies op het moment dat poes ging liggen een commando. Nou, kind ging bijna uit haar plaat van blijdschap. En poes vluchtte van die reactie. :smiling_face_with_tear:

23 likes

Wij ook :rofl: en dan stond gewoon mijn moeder ofzo voor de deur.

3 likes

Hier iets vergelijkbaars. Ik vroeg aan mijn man of hij mijn ijsje open wilde maken, omdat ik een baby in mijn armen had. Mijn dochter van bijna 3: ‘Dat kan jij toch gewoon zelf, mama’.

3 likes

Situatie: dochter moet iedere avond haar vulva wassen vanwege eczeem.

Ik: Dan doen we iedere avond even je onderkantje onder de douche.
Zij: Een kattenwas.
Ik: Ja, een hoerenbadje.
Zij: Wat is dat, een boerenbadje?

1 like

Bijzondere woordkeuze. Maar wat is het?

19 likes

Een (dacht ik ook) vrij bekende benaming voor even snel alleen je vulva en oksels wassen

3 likes

Wat @Mrs.Fraser zegt inderdaad.

Vind het zelf een nogal onschuldige term. Het woord wordt hier in huis in ieder geval regelmatig gebruikt.

Het was toevallig nu even de term onderkantje. Verder wordt hier in huis gewoon alles genoemd zoals het heet. Onderkantje vatte het in dit gesprek even mooi samen. Het is niet alsof het kind alleen met deze twee uitersten opgroeit.

2 likes

Ik liep vanmiddag met mijn peuter buiten toen het opeens keihard begon te regenen.
Ik: Ah nee hè nu worden we helemaal nat.
Peuter: Dan doen we toch onze champignon op?
:joy:

36 likes

Gisteren was mijn partner jarig en gingen we naar de dierentuin. Kind zat 's ochtends niet lekker in zijn vel en was boos/verdrietig want hij wilde naar ballorig. Rond 14u begon het te regenen, kind(4); ‘daarom wilde ik naar ballorig, want het ging regenen’.

14 likes

Haha ik vind vooral de term hoerenbadje onschuldig noemen heel vreemd

34 likes