Grappige uitspraken van kinderen

Situatie: dochter moet iedere avond haar vulva wassen vanwege eczeem.

Ik: Dan doen we iedere avond even je onderkantje onder de douche.
Zij: Een kattenwas.
Ik: Ja, een hoerenbadje.
Zij: Wat is dat, een boerenbadje?

1 like

Bijzondere woordkeuze. Maar wat is het?

19 likes

Een (dacht ik ook) vrij bekende benaming voor even snel alleen je vulva en oksels wassen

3 likes

Wat @Mrs.Fraser zegt inderdaad.

Vind het zelf een nogal onschuldige term. Het woord wordt hier in huis in ieder geval regelmatig gebruikt.

Het was toevallig nu even de term onderkantje. Verder wordt hier in huis gewoon alles genoemd zoals het heet. Onderkantje vatte het in dit gesprek even mooi samen. Het is niet alsof het kind alleen met deze twee uitersten opgroeit.

2 likes

Ik liep vanmiddag met mijn peuter buiten toen het opeens keihard begon te regenen.
Ik: Ah nee hè nu worden we helemaal nat.
Peuter: Dan doen we toch onze champignon op?
:joy:

36 likes

Gisteren was mijn partner jarig en gingen we naar de dierentuin. Kind zat 's ochtends niet lekker in zijn vel en was boos/verdrietig want hij wilde naar ballorig. Rond 14u begon het te regenen, kind(4); ‘daarom wilde ik naar ballorig, want het ging regenen’.

14 likes

Haha ik vind vooral de term hoerenbadje onschuldig noemen heel vreemd

34 likes

Kleuter (4) probeert het naar bed gaan altijd zo lang mogelijk te rekken. Gisteravond:
“mama, wat drinken haaien eigenlijk?”
“Mama, waarom hebben we robotjes?” (Robotjes=botjes)

9 likes

Zoon (5) ging voetballen met z’n vader buiten.
Vader: je wordt er steeds beter in! Heb je geoefend?
Zoon: ja! En goed opgelet gisteren?
Vader: tijdens het voetbal? Heb je goed naar oranje gekeken?
Zoon: nee. Naar Oostenrijk natuurlijk :face_with_raised_eyebrow:, die waren veel beter!

32 likes

Dropping the truth bombs

3 likes

Stond van ‘t weekend met m’n neefje (4) bij zo’n zeemanskoor te kijken die in de stad aan t optreden waren en de waren ‘verkleed’ als piraten.

M’n neefje, totaal onder de indruk: ‘wow zijn dat echte piraten?’
Ik; ‘Ja, zo zien ze er wel uit hè’
Neefje: ‘Hebben ze dan ook zwaarden?’
Ik: ‘Nou ja ze zijn aan het zingen, dan heb je geen zwaard nodig dus ik denk dat ze die wel thuis hebben gelaten’
Neefje: :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes: ‘Thuis? Je bedoelt op de bóót’ :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

27 likes

Peuter: mag ik een snoepje?
Ik: nee
Peuter: mag ik dan op de tablet?
Ik: nee ook niet
Peuter: ik wil een snoepje of op de tablet. Jij mĂłet eentje kiezen mama!

Ik weet niet of dit onder onderhandelen valt of dat het gewoon een soort van chantage is door mijn peuter :laughing:

35 likes

Haha ik gok zo dat jij je peuter ook regelmatig twee keuzes geeft waarvan hij/zij eentje moĂŠt kiezen.

Mijn kind kan nog niet echt praten maar dirigeerde me vanavond van de bank af. Ik dacht dat ze samen wilde spelen maar ze ging vervolgens lekker languit op mijn plek liggen :sweat_smile:

13 likes

Haha die van jou is er ook al zo eentje. Dat wordt wat als ze straks gaat praten :grin:

Ik geef de mijne inderdaad wel vaak een aantal keuzes waar ze uit kan kiezen. En dan wilt/kiest ze 9 van de 10 keer alsnog iets totaal anders :roll_eyes:

1 like

Mijn dochter van 8:

'Wat voor weer is het?
‘Lange broek, korte mouwen’
‘Nee maar mama, wat voor WEER is het? Dan kan ik oorbellen uitzoeken die bij het weer passen’

39 likes

Ik had dochter beloofd dat als ze uit school kwam, we de koffer alvast gingen inpakken voor de vakantie. Eenmaal thuis moesten we snel naar boven want ze had haast met inpakken. Ik de koffer openklappen op bed, ging ze onder de dekens liggen.
“Wat doe je? We gingen toch inpakken?”
“Doe maar, dat kan je wel. Ik moet even uitrusten.”
4 zijn is echt heel zwaar jongens.

45 likes

Dochter van 4 probeert op een glijbaan te klimmen, waarvan de traptreden een beetje ver van elkaar af staan.
“Pffff, mijn beentjes trekken dit echt niet hoor.”
:woman_white_haired:

27 likes

Zoon van 5 zit aan zijn piemel te voelen in bad en krijgt de openbaring dat er echt ballen in zijn ballen zitten (dit alleen al🤣)
‘Mam zit daar bloed in?’
‘Nee er zitten zaadjes in’
‘WAT IK BEN EEN PLANT? BEN IK EEN PLANT? What the heck… -naambroertje IK BEN EEN PLANT!’

50 likes

Europapa wordt hier nog geregeld gezongen, mijn dochter van 9 vertaalde wat Joost in de intro zingt:
Joost: ‘It’s now or never’
Zij: ‘Het sneeuwt altijd’
Ik: ???
Zij: It snows forever, want snow is sneeuw en forever is altijd.

We hebben er een nieuwe mama appelsap bij thuis :joy:

32 likes