Bovenstaande post doet me eraan denken dat mijn dochtertje dacht dat jongetjes later een meisje worden. Wij noemden haar vaak liefkozend bedoeld ‘grote meid’. Op een dag vroeg ze: ‘Duurt het nog lang voordat Gijs (fictieve naam) een meisje wordt?’ Ik vragen waarom ze dacht. ‘Ja, ik bedoel als hij een grote meid wordt!’ Ze wist op die leeftijd wel dat jongens vaak een piemel hebben. Maar ze dacht dat die er na verloop van tijd afvalt, ze was in de war met het navelstompje
. Dus voor haar was het heel logisch. Je piemel valt eraf en dan ben je een grote meid.
Hahaha zo cute
Haha mijn zoon dacht andersom. Die was 2 ofzo toen hij vroeg wanneer er bij z’n zusje een piemeltje ging groeien ![]()
Hahah ahhwww
sorry vriend, gaat niet gebeuren
Haha mijn peuter ging een keer mee naar de wc en was helemaal in shock want hoe kan ik nou plassen zonder piemel??
Wij leren onze kinderen dat meisjes een vulva hebben, maar mijn zoontje was even in de war dus die heeft het nu steeds over een snaveltje.
Mijn dochter (2,4 jaar) zingt heel graag en heel veel.
Ik was “broeder Jacob” aan het zingen, ze hoort het en ze zegt “Broeder aapkop” ![]()
We gingen voor het eerst naar het strand, mn kind (2,5): wauw hele grote zandbak!
Ik zit met m’n peuter in een koffiezaakje, man is even boodschappen doen met dreumes. Komen ze terug, zegt peuter ‘heeey Jan van der Berg’, dus gewoon de volledige naam van mijn man
echt hoe komt hij erbij.
Ik gaf mijn peuter bij het avondeten haar bordje met onder andere een stukje vlees erop. Ze zat er een beetje mee te klunzen dus ik vroeg: ‘zal ik je vlees snijden?’ Zegt ze: ‘ja dat is aardig zeg!’
Even later bij het van tafel gaan, stoot ze haar been tegen de tafelpoot.
Ik: ‘gaat het?’ Peuter: ‘ja, ik heb een beetje pijn. Maar maakt niet uit!’ ![]()
Kind heeft nieuwe klasgenootjes en ik vraag ernaar. ‘Ja eentje praat…’ denkt even na, kijkt naar zijn elleboog, wijst die aan en zegt: ‘Pools’.
Mijn nichtje (3) is weer eens hier logeren, heb net verstoppertje met haar gedaan. Ze begrijpt t concept alleen nog niet helemaal. ‘’ Ga jij maar achter het gordijn staan, dan ga ik tellen en niet spieken hé! ‘’
“Ik wou dat ik een slak was.” (Context: ze kon zichzelf niet onder het tandenpoetsen uitkletsen en kennelijk hoeven slakken niet te poetsen.)
Toen we in de supermarkt waren zei ons kind ineens: “Meneer bal shirt”.
Ik kijken, ik zie geen voetbal op het shirt staan. Dus ik zeg “waar zie je een voetbal?”
“Voetbal onder shirt mama” op een boze toon.
Die man had dus ook geen voetbal onder z’n shirt… maar het lampje begon wel bij me te branden.
Ik ben heel blij dat die man het zelf niet heeft gehoord.
Ik weet niet of ze het bewust deed maar voel me toch een beetje voor de gek gehouden door mijn 3 jarige ![]()
Ze wilde op You Tube filmpjes kijken. Dat mocht niet van mij. Na lang zeuren vroeg ze of ze dan maar 1 filmpje mocht kijken. Ik moest nog wat dingen doen en dacht ach zo’n filmpje duurt misschien hooguit 10 minuten dus vooruit. Na lang zoeken eindelijk eentje gevonden die ze wilde zien. Het was zo’n filmpje van een hamster waar ze wel vaker met haar zus naar kijkt. Na 10 minuten zag ik dat het nog niet afgelopen was dus ik kijken hoelang het nog zou duren. Was het een filmpje van ruim een uur lang! Ik heb geprobeerd om het uit te doen maar toen werd ze natuurlijk boos want ‘nee mama, ik mocht toch 1 filmpje kijken en het is nog niet afgelopen!’
![]()
Onze dochter (4) tegen m’n man/haar vader: “kom je me nog een kus brengen boven?”
Man: “ik geef je nu een kus”
Dochter: “Aah toe??” Trekt een sip snuitje
Man: “oke ik kom nog wel even”
Dochter fluisterend tegen mij: “sip zijn is mijn superkracht”
Dat wordt nog wat in d’r puberteit ![]()
Ik ben er echt bang voor
Oh die piemelverhalen doet mij ergens aan denken ![]()
Ik prikte laatst in de navel van mijn dochter (4) en ze zegt ineens: “HEY blijf van mn piemel af!!!”
Hahaha herkenbaar. Dit soort dingen zegt mijn dochter ook. Dan vraag ik gaat het of heb je pijn? Is haar antwoord altijd, ja maar dat geeft niet ![]()
Dus als haar broertje nu huilt als hij zich stoot (of ikzelf) zegt ze altijd dat geeft niet!