Grappige uitspraken van kinderen

Mijn dochter van 1,5 noemt een kip een pik. Erg leuk als je bij de kinderboerderij bent.

7 likes

He pik! He pikkieee!

3 likes

"Mama? Jouw echte naam is toch…‘lieverd’?

🥹

42 likes

Dat doet mijn dochter ook haha, en ze wil ook altijd pikkie eten. :sweat_smile:

1 like

Wij hebben hier de sandoffels maar weer aan.

13 likes

Dochter: ik ga naar grootmoeder.
Ze loopt naar de woonkamer en komt weer terug.
‘Grootmoeder was niet thuis.’ ‘Oh, daar is ze’. Dan slaat ze op een random plek op de grond: ‘zo, die is dood’. :laughing:

12 likes

Mijn dochter van 4 had een donkere (katten)haar onder haar neus zitten die een beetje vast zat geplakt, dus ik trok die weg.
Zij: “Au, wat doe je?”
Ik: “Sorry, daar zat een haartje.”
Zij: “Jij hebt heel veel haren in je neus, zal ik die er ook eens uit trekken?”

28 likes

Vanmiddag in het zwembad met mijn dochter van bijna 3. (Context: ik ben zwanger maar het is nog niet echt zichtbaar. Beetje opgeblazen alleen)
Dochter: mama, jouw buik is heel erg veel te dik.

:smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

4 likes

Als ze (4 jaar) met haar broertje in de tuin aan het spelen is en ik naar buiten kom.
“Pas op pas op! De volwassenen komen!”

32 likes

Niet echt een uitspraak, maar m’n nichtje is soms zo grappig.
Op het moment is ze oma aan het voorlezen, of nja, ze kan niet lezen maar verzint gewoon een verhaal terwijl ze een boekje vast heeft. Ze zal het ooit wel bij iemand hebben gezien maar ze likt steeds aan haar vinger (voor grip op een blz) om vervolgens met haar andere hand de bladzijde om te slaan :joy:

16 likes

Haha dit doet mijn dochter ook wel eens. En dan likt ze aan een vinger van haar linkerhand en slaat de bladzijde om met haar rechterhand :joy:

19 likes

Jaa herkenbaar haha zoo lekker wijs. Bijna 3 hier en vind dit echt een gezellige leeftijd, veel interesses en lekker kletsen de hele dag met van die uitspraken waar ik regelmatig om moet lachen.

Maar ook wel pittig als ze iets in haar hoofd heeft zitten moet t ook gebeuren anders drama. En alles zelluf doen!

3 likes

Mijn man en ik zijn voor onze zoon van vier nu ineens ‘jongens’.
Dus bijvoorbeeld ‘Jongens, jongens ik wil even iets laten zien.’

7 likes

Dit doet de mijne van 2 ook.

4 likes

Mijn zoon kan lezen en zijn zus is onder de indruk: ‘Mag ik dan je handtekening?’

25 likes

Zij: “Mama ik wil ook nog een klein, schattig babytje in huis.”
Ik: “Een broertje of zusje bedoel je?”
Zij: “Ja want dat vind ik zo schattig.”
Ik: “Mama heeft daar niet meer zoveel zin in. Die baby moet dan eerst in mijn buik groeien, babytjes huilen veel, die slapen vaak slecht en …”
Zij: “Ja ja ik hoor het al. Laat maar.”

48 likes

Mijn dochter (bijna 3) toen ik met haar mee wilde spelen met haar poppetjes: ‘nee, mama weg (inclusief zachte maar dwingende duw) ga jij maar opruimen ofzo.’

3 likes

Mijn zoontje van bijna 3 zegt nu telkens: echt niet!! Als ik wat zeg of vraag haha.

En net in de auto toen ik even soort van vloekte op een auto (ik zei iets van nog pffff karren met die bak!) zei hij: niet zo zuchten mama…

:joy:

4 likes

zoooo leuk :smiling_face_with_three_hearts: ik had vroeger niet zo’n bijzondere band met m’n ooms en tantes dat ik daar ging logeren, maar hoop dat nu wel voor m’n neefje te zijn en dat op te bouwen. lijkt me heel fijn om een vertrouwd volwassen persoon dichtbij je te hebben buiten je eigen ouders om. mijn zusje zei vorige week dat ze denkt dat ik na haar en haar man de favoriete persoon van haar kind (1,5 jaar) ben en dat vond ik zo lief!

11 likes

M’n zoontje van 3 doet mij nu echt telkens na, bijvoorbeeld door ook te zuchten als hij iets moet doen :joy: en zegt ineens: echt wel, echt niet! Dat soort dingen

3 likes