Grappige uitspraken van kinderen

We hadden afgesproken met vrienden en hun kindjes. Vraagt mijn zoon van 3:
Hoe ziet de papa eruit?
Dus ik zeg: twee ogen een neus en een mond.
Valt zijn mond open van verbazing: heeft hij dan geen benen?!

46 likes

Kind doet de navigatie na in de auto: “Neem bij de rotonde de tweede radslag!”

28 likes

Mijn kind kletst altijd maar door en ook als we in gesprek zijn.
Dus we leren hem nu dat hij even moet wachten als we in gesprek zijn.
Mijn vriend heeft de telefoon op luidspreker staan, omdat hij in de wacht staat. En wij zijn in gesprek, maar ondertussen komt er iemand aan de lijn. Mijn kind tegen de telefoon: even wachten, wij zijn in gesprek! :joy:

29 likes

Dochter (5) dicteert wat ik op haar tekening voor juf die met zwangerschapsverlof gaat moet zetten:

Lieve juf L., " doe wel voorzichtig met de baby" . Veel plezier. Liefs R.

38 likes

Kind loopt weg. Ik zeg ‘niet weglopen, even luisteren moppie!’
‘maar mijn voeten luisteren niet!’

14 likes

Dochter (3) noemt kattenvoer ‘poezenzaad’ :joy:

19 likes

Mijn dochter van vier zei kaneeltje terwijl ze magneetje bedoelde

10 likes

Mijn dochter van drie vertelde dat ze heel ‘ongurig’ was om de Dikkie Dik film te zien. Ongeduldig èn nieuwsgierig bleek ze te bedoelen.

22 likes

Haha dat zegt mijn dochter ook :joy:. Mama mag ik mijn bahkini aan?

De familie noemt het nu dus allemaal zo. Dus mijn tante zei laatst dat ze een nieuwe bahkini gekocht voor mijn dochter. Zegt haar nieuwe vriend heel serieus huh het is bikini hoor :joy:

9 likes

We lazen het boek van Kikker is Kikker waar alle kikkervriendjes hun eigen talent hebben. Dus ik vroeg aan onze dochter (3), ‘waar ben jij goed in?’
Dochter: ‘een koprol maken’.
Ik: 'en waar ben ik goed in?
Dochter: ‘in hoge torens bouwen’
Ik: en waar is (naam broertje) goed in?
Dochter: ‘hij is erg goed in zijn snot aan de bank smeren’.

53 likes

Mijn dochter wordt graag gejonast, dus tussen 2 volwassenen in, handen vast en zwieren. Vandaag liep ze hand in hand met d’r neefje van 4 en dr nichtje van 2 en ze ging net zo naar achter hangen alsof die 2 kids haar wel even zouden jonassen :sweat_smile:.

8 likes

Geen uitspraak, maar mijn peuter liep op de camping een vrij serieus potje jeu de boules in om een bal die gegooid werd terug te brengen :joy:

36 likes

:sweat_smile:
Mijn kind is hier ook dol op (we noemen het hier zwieren). Hij telt dan ´1-2-3´ en dan zwieren wij hem door de lucht. Paar jaar geleden op vakantie liep hij wat voor ons uit en hoorden wij hem, met zijn armen achteruit, ´1-2-3´ tellen. Probeerde hij zichzelf te zwieren :sweat_smile::sweat_smile:.

6 likes

Ik hoop dat het niet betweterig overkomt, maar blijkbaar belanden er dus regelmatig kindjes op de SEH met een schouder uit de kom door dat jonassen.

Mijn ouders deden dit vroeger ook super vaak bij mij en het zal ook meestal wel goed gaan hoor maar het is blijkbaar wel een risico.

11 likes

M’n moeder had een tijdje geleden een tijdelijke stoma. Toen heb ik een keer voor de grap gezegd dat we haar nu voortaan oma poep gaan noemen.
Ik denk dat onze dochter toen 2 was en echt nog niet veel begreep van onze gesprekken.

Gistermiddag was ze op bezoek en vanmorgen vroeg onze dochter “waar is oma poep nou?”
Ik had het niet meer. :joy:

Hoe ze hier ineens random bij komt? We noemen haar standaard altijd oma -naam hond-

En nu vond ze het natuurlijk zo grappig dat ik helemaal in een deuk lag, dat ze nu alleen nog maar oma poep zegt.

13 likes

Ja klopt m’n moeder zei het ook dat het een zondagsarmpje genoemd wordt.

4 likes

Mijn kind doet veel dieren na en we hebben hier veel ganzen in de omgeving. Dus elke keer wil ze het geluid nadoen. Volgens haar is het geluid ‘gak gak’ maar ze kan de g niet. Dus ze roept de hele dag ‘kak kak’

6 likes

Op vakantie legden wij aan ons kind uit dat ie de ramen dicht moet houden omdat er anders muggen binnen komen en ons prikken en ons bloed drinken.

Ons kind later die dag: ‘Ja, we moeten de ramen dicht houden anders komen de bijen onze nek breken!’

58 likes

Haha, iets met een klok en een klepel :joy:

2 likes

Mijn dochter, spelend met haar knuffels. Zegt de ene knuffel tegen de andere: ‘godverdomme zeg!’

31 likes